انتقال تصویر دوربین مداربسته در کامپیوتر

انتقال تصویر دوربین مداربسته در کامپیوتر

انتقال تصویر دوربین مداربسته در کامپیوتر، همان طور که می دانیم دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند که نحوه انتقال تصاویر ضبط شده توسط آنها به کامپیوتر بنا بر نوعشان متفاوت است. انتقال تصاویر دوربین مداربسته به کامپیوتر در شبکه داخلی و شبکه نت با یکدیگر تفاوت هایی دارد، لذا لازم است به صورت جداگانه به این موارد پرداخته شود.

 

نیازمندی ها برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته

دسترسی به دستگاه ضبط ویدیویی دیجیتال که بسته به نوع دوربین و سیستم مداربسته NVR یا DVR نام دارد، اولین نیازمندی ماست و نیازمندی دوم ما وجود اینترنت در محل، برای دوربین های تحت شبکه است.

 

چگونه تصاویر ضبط شده دوربین آنالوگ را انتقال دهیم؟

برای اینکه بتوانیم تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته آنالوگ را انتقال دهیم، ابتدا باید به منوی تنظیمات دستگاه یک دسترسی ایجاد کنیم و این دسترسی را باید با استفاده از مانیتور و پی سی میسر سازیم. پس از اینکه دسترسی ایجاد و تصویر دریافت شد، باید به منوی تنظیمات که setting یا  configuration نام دارد، برویم. در مرحله دوم باید منوی شبکه یا Network را انتخاب نمائیم. در مرحله سوم باید کد قسمت مربوط به آی پی دستگاه ضبط ویدیوی دیجیتال یا DVR را یادداشت کنیم.

 

از این مرحله که بگذریم باید دستگاه ضبط کننده دیجیتال را به کامپیوتر متصل کنیم. این کار عموما باید با استفاده از سوئیچ و در غیر این صورت باید به صورت مستقیم صورت گیرد.

در مرحله بعدی، باید آی پی آدرس دستگاه DVR را در مرورگر اینترنت مانند گوگل کروم یا اینترنت اکسپلورر وارد کنیم. پس از زدن آی پی مورد نظر، صفحه ثبت نام کاربری باز می شود که یوزر نیم و پسورد را باید در آن وارد نمائیم.

زمانی که یوزرنیم و پسورد را وارد نمودیم، اگر بر روی کامپیوترمان برنامه ACTIVE X فعال باشد، قادر خواهیم بود تا تصاویر دوربین های مداربسته را بر روی مانیتور خود ببینیم.

نکات حیاتی برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته بر روی کامپیوتر تمام دوربین های مداربسته جدید و قدیمی این قابلیت را دارند که تصاویر را روی سیستم عامل ویندوز ارسال کنند. همین طور بسیاری از آنها قادر هستند این کار را بر روی سیستم عامل های مک نیز انجام دهند. در صورتی که دوربین مداربسته شما نتوانست با برخی از نسخه ها ارتباط برقرار نماید، نیاز است تا نرم افزار خود را تعویض نموده و از نرم افزار مناسب استفاده کنید.

 

کیفیت تصاویری که بر روی کامپیوتر انتقال پیدا می کنند، تا حد زیادی به دوربین ثبت تصاویر شما و همین طور نرم افزارهای انتقال تصاویر شما بستگی دارد.

هر دو مورد ذکر شده مدام توسط شرکت های تولید کننده در حال به روز رسانی و بهبود هستند. سرعت انتقال تصاویر نیز می تواند یکی از آپشن های هر کدام از دوربین ها باشد. به طور مثال ممکن است یک برند با استفاده از فناوری های خاص، سرعت انتقال تصاویر را افزایش دهد.

 

روش P2p

در این روش، انتقال تصاویر دوربین مداربسته توسط آی دی یا شناسه ذخیره ساز دستگاه یا دوربین مداربسته تحت شبکه صورت می گیرد. این قابلیتی است که در حال حاضر در بسیاری از دستگاه های نظارتی وجود دارد.

 

روش آی پی استاتیک

در این روش، انتقال تصاویر از طریق آی پی ثابتی که از شرکت اینترنتی دریافت می شود صورت می پذیرد.

 

روش سرویس ساتا

همانطور که می دانید سرویس ساتا یک سرویس ابری کاملا داخلی و ایمن است. شما قادر هستید با ثبت دستگاه ضبط کننده خود از جمله NVR، DVR و XVR به این سرویس متصل شوید و از هر گیرنده متصل به اینترنت تصاویر دوربین مداربسته خود را ببینید.

این سرویس به صورت کاملا رایگان تصاویر ارسالی از دوربین را با کیفیت بالا و سرعت فوق العاده به هر وسیله ای که به اینترنت مجهز باشد، انتقال می دهد. ساتا رایگان است و شما تنها هزینه ارسال و دریافت اینترنت را به شرکت های خدمات دهنده اینترنت می پردازید.

سرویس ساتا وابستگی به خارج از کشور ندارد و با قطع اینترنت مشکلی برایش پیش نمی آید. اختلال اینترنت برای ساتا بی معنی است. بی واسطه فعالیت می کند. حریم خصوصی و شخصی جز اولویت های اولیه برای ساتا هستند. اتصال و دریافت تصاویر در ساتا بسیار ساده صورت می گیرد.

 

مراحل انتقال تصاویر دوربین مداربسته

مرحله اول انتقال، مربوط به تنظیم دستگاه ذخیره ساز یا دوربین مداربسته تحت شبکه و تنظیمات مرتبط با شبکه آن است. مرحله بعدی، آدرس دیفالت گیت وی است که همان آدرس مودم است و معمولا آی پی مودم ها 192.168.1.1 است.

 

رنج آی پی دستگاه مورد نظر ما و مودم باید باهم تطابق داشته باشد. اطلاعات دیگر، مربوط به پورت های وب، سی ام اس و موبایل است. این پورت ها برای مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده دوربین مداربسته هستند که بر اساس نوع برند متفاوت می باشند. مرحله بعدی از انتقال تصاویر دوربین به روی کامپیوتر مربوط به تنظیمات مودم است. برای اینکه بتوانید دوربین ها را از راه دور ببینید و نظارت لازم را داشته باشید، نیاز است تا تنظیماتی را در مودم اعمال کنید. برای دسترسی به تنظیمات مودم لازم است تا با استفاده از مرورگر وارد مودم خود شوید و تنظیمات لازم را طبق دستور العمل انجام دهید.

 


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.