تجهیزات مورد نیاز دوربین مداربسته

تجهیزات مورد نیاز دوربین مداربسته

تجهیزات مورد نیاز دوربین مداربسته، دوربین های مداربسته امروزه به یکی از ابزارهای حیاتی به منظور تهیه میزان نظارت و امنیت کاربران به کار گرفته می شود و می توان این حجم کاربرد را امروزه در انواع مکان های باز و بسته مشاهده کرد. با این حال، برای نصب و راه اندازی این سیستم نظارتی، به یکسری

تجهیزات، در کنار دوربین مداربسته احتیاج است.

 

دوربین:

دوربین مداربسته اصلی ترین دستگاه به منظور راه اندازی یک سیستم نظارتی برای اماکن کاربران می باشد که این دستگاه امروزه به

3 دسته آنالوگ، AHD، تحت شبکه (IP) تقسیم می شود.

 

دستگاه ضبط مرکزی:

دستگاه های ضبط مرکزی، قلب تپنده دوربین های مداربسته به حساب می آیند که به منظور کنترل و نظارت برروی تصاویر دریافتی از دوربین های مداربسته به کار گرفته می شوند که برای  دوربین های مداربسته آنالوگ و AHD که سیگنال خروجی آن ها آنالوگ است از دستگاهی بنام DVR استفاده می شود و برای دوربین های مداربسته تحت شبکه به خاطر دیجیتالی بودن سیگنالشان و همچنین قابلیت شبکه شدن آن ها از دستگاهی بنام NVR استفاده می شود.

این دو دستگاه ضبط مرکزی از لحاظ عملکرد و ظاهرشان شبیه به هم می باشند و فقط تفاوتشان در نحوه کار و دریافت سیگنال از سوی

دوربین های مداربسته می باشند.

 

مانیتور یا صفحه نمایش

از این ابزار به منظور نظارت تصاویر دریافتی از سوی دوربین های مداربسته استفاده می شود که با وصل کردن کابل آن به خروجی دستگاه ضبط مرکزی، می توان به بررسی تصاویر دریافتی از سوی دوربین های مداربسته پرداخت؛ که در هنگام تهیه این مانیتور ها باید به قابلیت هایی مانند پورت های ورودی و رزولشن آن توجه کرد.

 

همچنین این مانیتور در دوربین های مداربسته دارای 2 نوع معمولی و صنعتی می باشد که نوع عادی برای نظارت اماکن معمولی کاربرد دارد

و نوع صنعتی به خاطر مقاومتی که در برابر روشن بودن 24 ساعته دارد، می توان در اماکن صنعتی و دیگر مکان هایی که نیاز به نظارت

لحظه ای از محیط می باشد استفاده کرد.

 

هارد دیسک (H.D.D)

ابزار ذخیره سازی است که با کار گذاشتن آن درون دستگاه ضبط مرکزی، کار ضبط تصاویر دریافتی را انجام می دهد که بسته به نیاز و پشتیبانی دستگاه ضبط مرکزی می توان ظرفیت مورد استفاده آن را متفاوت در نظر گرفت.

 

تجهیزات جانبی

آداپتور: از این وسیله به منظور تأمین انرژی دوربین مداربسته و دستگاه ضبط مرکزی استفاده می شود که ولتاژ  هر دو دستگاه 12 ولت

می باشد.

اما آمپر آن ها می تواند بسته به میزان توان استفاده آن متفاوت باشد که معمولاً از آداپتور های 2 آمپر استفاده می شود. همچنین در دوربین های مداربسته، آداپتورهای بزرگ تحت عنوان آداپتور مرکزی وجود دارد که با استفاده یکی از آن ها می توان برق همه دوربین های محل را از آن تأمین کرد که البته باید به میزان توان خروجی و مصرف تعداد دوربین های مداربسته هم دقت کرد.

 

کابل:

در سیستم دوربین مداربسته برای تأمین انرژی و انتقال تصاویر، از دوربین به دستگاه ضبط مرکزی، از کابل کشی استفاده می شود که این کابل ها می توانند به صورت تکی و یا به صورت ترکیبی باشند.

برای دوربین های مداربسته آنالوگ و AHD که سیگنال خروجی آنها به صورت آنالوگ می باشد، از کابل کواکسیال مدل RG59 استفاده می شود و برای دوربین های مداربسته تحت شبکه از کابل شبکه برای این منظور استفاده می شود، که نوع کابل به کار گرفته شده cat5 , cat6 می باشد.

 

میکروفن:

در صورتی که کاربران بخواهند همراه با تصویر، صدای محیط را هم داشته باشند، می توانند از میکروفن برای این منظور استفاده کنند.

 

فیش bnc:

از این قطعه به منظور اتصال کابل کواکسیال به دستگاه ضبط مرکزی DVR و دوربین مداربسته آنالوگ استفاده می شود.

 

فیش Rj45:

از این فیش به منظور اتصال کابل شبکه به دستگاه NVR و دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده می شود.

 

آچار سوزن زن:

از این ابزار به منظور سوار کردن فیش Rj48 ,bnc بر روی کابل ها استفاده می شود.

 

ماوس و کیبورد:

از این ابزار جانبی به منظور کنترل و دسترسی راحت تر به منوی نرم افزاری دستگاه ضبط مرکزی استفاده می شود.

 

داکت:

از این ابزار پلاستیکی به منظور محافظت سیم کشی دوربین مداربسته در محیط های بسته به کار می رود.

 

لوله فلکسی:

از این لوله به منظور حفاظت از سیم کشی دوربین مداربسته در اماکن بیرونی استفاده می شود.

 

جعبه تقسیم:

از این شیء مربع شکل پلاستیکی به منظور محافظت متعلقات پلاستیکی مانند آداپتور استفاده می شود.

در پایان باید گفت برای نصب دوربین مداربسته به غیر از تهیه وسایل اصلی، نیاز به استفاده از تجهیزات جانبی بمنظور راه اندازی این سیستم نظارتی می باشد.

و برای اینکه عمل نصب و راه اندازی به بهترین شکل صورت گیرد، نیاز است که برای تهیه آن ها به یک محل معتبر مراجعه کرد و برای نصب آن از یک نصاب معتبر استفاده شود.

 


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.