تکنولوژی  ANPR در دوربین مداربسته

تکنولوژی  ANPR در دوربین مداربسته

تکنولوژی  ANPR در دوربین مداربسته، دوربین های ANPR دوربین مداربسته ای است که می تواند به طور خودکار حوادث ترافیکی را کنترل کند. یکی از کاربردهای مهم آن این است که می تواند پلاک های وسایل نقلیه مختلف را بخواند یا آنها را تشخیص دهد.

این دوربین ها می توانند پلاک های بین خطوط مختلف را تشخیص دهند. یکی از عملکردهای مهم آنها توانایی تشخیص پلاک در شرایط جوی نامساعد یا نور نامناسب است. دوربین های ANPR از طریق سیستم آنالیز خود توانایی تشخیص پلاک ها را دارند و به 4 سری تقسیم می شوند.

 

عملکردهای اساسی دوربین های ANPR

هر دوربین ANPR می تواند تا دو ردیف جاده یا خیابان را پوشش دهد در این دوربین ها می توان اطلاعات را ذخیره کرد و لیستی از وسایل نقلیه عبوری را که برخلاف مقررات هستند، تهیه کرد.

این دوربین می تواند شرایط جاده را به خوبی کنترل کند و موانع فیزیکی را تشخیص دهد. این دوربین ها مجهز به لنزهای موتوری هستند که به شما امکان

بزرگنمایی از راه دور را می دهند.

 

نحوه عملکرد دوربین مداربسته ANPR

اصل کار دوربین ANPR این است که وقتی وسیله نقلیه از جلوی دوربین ANPR عبور می کند، دوربین شماره پلاک آن را تشخیص می دهد و سپس با مراجعه به داده های موجود در نرم افزاری که در حافظه دوربین قرار گرفته است، آن را ضبط می کند. بزودی بررسی می شود؛ بعداً، اگر تخلفی انجام شود، پلیس می تواند ماشین را با توجه به شرایط متوقف کرده و پس از بررسی شواهد مربوطه، جریمه نقدی را به شخص تحمیل کند.

داده های به دست آمده شامل تمام تصاویر ضبط شده از وسایل نقلیه عبوری ذخیره شده در دستگاه ضبط است. این اطلاعات همچنین شامل کلیه وسایل نقلیه ای است که از جلوی دوربین های مداربسته عبور می کنند. این وسایل نقلیه ممکن است قوانین را نقض نکنند، اما اطلاعات آنها برای بررسی بیشتر مورد نیاز است.

اولین چیزی که باید توضیح داده شود این است که فقط با تنظیم خوب  دوربین می توانید انتظار عملکرد ایده آل بسیار بالایی را داشته باشید.

از دیگر عواملی که بر عملکرد صحیح این دوربین ها تأثیر می گذارد،  می توان به نوع لنز، روشنایی محیط، زاویه دید و … در صورت نقص هر یک از موارد بالا، عملکرد دوربین را کاهش می دهد.

استفاده از دوربین های مدار بسته ANPR می تواند به عنوان یک راه حل موثر با عملکرد بسیار بالا در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که سیستم تشخیص پلاک به گونه ای قابل تنظیم است که حتی در سرعت های بالا نیز بتواند پلاک خودرو را تشخیص دهد.

تصاویر دریافت شده از پلاک و سایر مشخصات خودرو را می توان در زمان واقعی از طریق کابل مشاهده کرد یا به صورت بی سیم به پایگاه  داده محلی منتقل کرد و سپس مشاهده کرد.

 


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.