جلوگیری از هک دوربین مداربسته

هک دوربین مداربسته، انواع مختلفی از هکر ها سیستم را هدف می گیرند و به همین دلیل این موضوع آن طور که به نظر می رسد ساده نیست. امروزه اکثر کاربران منتظر هستند که بعد از هک شدن، آسیب های زیادی را که سیستم متحمل می شود مشاهده کنند. اما همیشه این طور نیست. گاهی مشاهده ی آسیب ها مدت زمان زیادی به طول می انجامد. قصد داریم تا در این مطلب، به هک دوربین مداربسته و روش های  جلوگیری از این مشکل بپردازیم.

 

علائمی که خبر از هک شدن دوربین مداربسته می دهند!

درصورتی که متوجه شدید نمی توانید وارد تنظیمات دستگاه شوید و در واقع رمز غیرفعال شده است، یعنی هکر ها دوربین مداربسته ی شما را هک کرده اند. اگر متوجه شدید که تنظیمات اعمال شده بر روی دستگاه تغییر کرده اند و عکس های ثبت شده توسط دوربین در حال انتقال هستند، بدانید که هکر ها کار خود را انجام داده و سیستم را هک نموده اند.

کند شدن سرعت ارسال تصاویر، به دلیل زیاد شدن ترافیک اتفاق می افتد. این اتفاق بدون دلیل رخ نمی دهد و زنگ خطری برای دارندگان این دوربین های مداربسته می باشد. اگر با مواردی این چنینی مواجه شدید، آن را جدی گرفته و به سرعت علت آن را بررسی کنید.

 

چگونه از هک دوربین مداربسته ی خود پیشگیری کنیم؟

در حال حاضر، این سوال به یکی از دغدغه های اصلی کسانی تبدیل شده است که از این دوربین ها استفاده می کنند. درست است که با استفاده از راه حل های مختلف می توان با هک سیستم  مقابله کرد؛ اما بهتر است که با افزایش آگاهی خود از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم. در این راستا، می توانید از دوربین هایی استفاده کنید که به دلیل داشتن امنیت سایبری قدرتمند،  به راحتی قابل نفوذ نیستند.

بهتر است که کاربران سیستم های مداربسته نکات زیر را رعایت  کنند تا با مشکلاتی که به آن ها اشاره کردیم، روبه رو نشوند. فراموش نکنید که هرچند وقت یکبار، رمز دوربین مداربسته ی خود را تغییر دهید. این کار باعث می شود که تیر هکر ها به سنگ بخورد و نتوانند به تصاویر های سیستم شما دسترسی داشته باشند. از گذاشتن رمز های ساده بر روی سیستم خود پرهیز کنید.

بهتر است از رمزهایی استفاده کنید که ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد باشند. چرا که با این کار، امکان هک دوربین مداربسته ی خود را کاهش می دهید.

اجازه ندهید هر فردی به سیستم شما دسترسی داشته باشد. چون ممکن است هکر ها و افراد سودجو به اطلاعات شما دسترسی یابند.

اگر از نسخه های قدیمی نرم افزار دوربین و NVR استفاده می کنید، آن را به روز کنید. چون در این صورت به میزان زیادی از حملات سایبری هکرها جلوگیری کرده اید. شرکت ها امکاناتی را به این برنامه ها اضافه کرده اند که با نفوذ هکر ها مقابله می کند. بهتر است از وصل کردن سیستم دوربین بر روی تجهیزاتی مثل کامپیوتر های شخصی خودداری کنید. چون در این صورت اگر مورد حملات سایبری هکر ها قرار بگیرید، بقیه ی قسمت های سیستم دست نخورده باقی می مانند.

 

بهتر است که جلوگیری از نفوذ هکر ها، در مرحله ی تولید دوربین های مداربسته اتفاق بیفتد. با استفاده از این روش، نفوذ هکر ها به سیستم امنیتی کاهش می یابد و درنتیجه بخش قابل توجهی از نگرانی های مصرف کنندگان از بین خواهد رفت. اگر وسایل و تجهیزات مربوط به دوربین های مداربسته به درستی طراحی شوند، می توان در حد قابل توجهی از نفوذ هکر ها جلوگیری کرد.

بهترین کار این است که در هنگام تولید دوربین های مداربسته، اصول مهم رعایت شوند و برای ساخت آن ها از تکنولوژی های نوینی

استفاده شود.

لازم به ذکر است که فقط امنیت دوربین های مداربسته مهم نیست و توجه به تجهیزاتی مثل روتر ها و ادوات شبکه نیز اهمیت دارد‌. بهتر است که این تجهیزات دارای پروتکل های امنیتی باشند تا از این طریق دسترسی هکر ها را به کمترین میزان برسانند.

 


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.