دلایل اصلی خرابی هارد دوربین مداربسته

دلایل اصلی خرابی هارد دوربین مداربسته، دوربین‌های مداربسته، یکی از راهکارهای رایج و مقرون ‌به ‌صرفه برای تامین امنیت است. دوربین‌های امنیتی، ممکن است در طی زمان دچار مشکلاتی شوند، یکی از آن‌ها سوختن هارد دوربین مداربسته است و می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.

هارد دوربین مداربسته، از مهم‌ترین قسمت‌های یک دوربین مداربسته است و سوختن آن باعث می‌شود تصاویر ضبط نشوند.

بنابراین این موضوع اهمیت دارد که بتوانید علت سوختن هارد دوربین مداربسته خود را تشخیص داده و اقدام به رفع مشکل به‌وجود آمده کنید.

 

چطور متوجه شویم هارد دوربین مداربسته سوخته است؟

سوختن هارد در مواردی باعث می‌شود دوربین به کلی روشن نشود. ممکن است دسترسی به داده‌های هارد وجود نداشته باشد.

در مواردی نیز ممکن است سوختن هارد با پیام‌هایی بر صفحه، نمایش داده شود. علت سوختن هارد دوربین مداربسته گرد و غبار و رطوبت و حرارت ورود گردوغبار و رطوبت به هارد، همیشه یکی از عاملان مخرب دستگاه‌ها بوده‌اند.

علت سوختن هارد دوربین مداربسته نیز می‌تواند گردوغبار و رطوبت و حرارت باشد. این عوامل به‌شدت به دستگاه آسیب می‌زنند و عمر آن‌ را کاهش می‌دهند.

بنابراین سعی کنید دستگاه خود را در معرض گرد و غبار و رطوبت شدید قرار ندهید. از طرفی حرارت زیاد باعث آسیب دیدن دستگاه و هارد آن می‌شود. بنابراین محل قرارگیری آن از لحاظ تهویه و داغ نشدن بیش از حد دستگاه، بسیار ضروری است.

 

هارد بی‌کیفیت

کیفیت پایین هارددیسک، می‌تواند علت سوختن هارد دوربین مداربسته باشد. هارددیسک‌های بی‌کیفیت، معمولا به دلیل هزینه بسیار کمتر، بیشتر توسط افراد ترجیح داده می‌شوند. حال آن‌که، هارد‌دیسک از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم نظارتی است و باید از هارد با کیفیت بالا استفاده شود. در غیر این‌صورت هارددیسک‌های ارزان‌قیمت در آینده می‌توانند باعث مشکلات جبران‌ناپذیری شوند و خطر از بین رفتن تصاویر ضبط شده را افزایش دهند.

 

منبع تغذیه

در صورتی که شما از آداپتور مناسبی برای برق‌رسانی استفاده نکنید، احتمال سوختن هارد دوربین مداربسته بالا می رود. بنابراین از یک آداپتور قدرتمند استفاده کنید.

 

نوسانات برقی

در مواردی، علت سوختن هارد دوربین مداربسته می‌تواند ولتاژ برق بالا یا پایین باشد.

بنابراین تهیه یک محافظ ضروری است و از دستگاه و هارد در برابر نوسانات برقی محافظت می کند.

 

ضربه

تمامی هاردیسک‌ها با ضربه آسیب می‌بینند و بسیار اهمیت دارد که تا حد ممکن از وارد شدن ضربه به آن‌ها جلوگیری شود. هارد دوربین‌های مداربسته نیز از این قائده مستثنی نیستند و ممکن است با ضربه آسیب ببینند. بنابراین، محل قرارگیری آن بسیار حائز اهمیت است و باید از دسترس دور باشد.

 

هارد دوربین مداربسته کجاست؟

هاردهایی که برای دوربین مداربسته ساخته می‌شوند با هارد معمولی متفاوتند. هاردهای معمولی عملکرد متوسطی دارند و نمی‌توانند جایگزین شوند. هارد دوربین مداربسته در دستگاه ضبط کننده تعبیه می‌شود. دوربین، تصاویر ضبط شده را به DVR یا NVR ارسال می‌کند و آن‌ها

نیز تصاویر دریافت شده را در هارد خود ذخیره می‌کنند. هارد دوربین مداربسته قادر است به‌‌صورت تمام‌وقت کار کند.

بنابراین انتخاب هارد مناسب دوربین مداربسته امری ضرروری است.


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.