دوربین مداربسته چشم ماهی

دوربین مداربسته چشم ماهی

دوربین مداربسته چشم ماهی که معروف به دوربین مداربسته 360  درجه نیز است، نوعی دوربین می باشد که محل نصب آن روی سقف است و توانایی این را دارد که از اتاق یا محل مورد نظر تصویر 360  درجه ضبط کند. این دوربین ها تصاویر را به صورت پانوراما  گسترده ای ارائه می کنند که باعث می شود برای نظارت بسیار مفید باشد.

 

کاربرد دوربین مداربسته چشم ماهی

این دوربین ها قابلیت این را دارند که در محیط های وسیع هم سطح تصویری بسیار مناسب در تمامی جهات برای شما ایجاد کنند. و با این کار می توانید به جای استفاده از چندین دوربین برای کنترل یک مکان بزرگ، تنها از یک دوربین استفاده کنید.
استفاده از این دوربین ها بیشتر در سالن های بزرگ، فضاهای بزرگ و… مناسب هستند. تنها ایراد این دوربین ها تنها یک چیز است  و آن دید در شب آنهاست، این نوع دوربین ها فاقد دید درشب هستند و در نور کم نیز تصویر مناسبی ایجاد نخواهد کرد.

 

زاویه دید دوربین مداربسته چشم ماهی

زاویه دید این نوع دوربین ها با توجه به این که ثابت هستند، لنز آن ها نیز از نوع ثابت است. برای داشتن بیشترین زاویه دید از این نوع دوربین ها باید آنها را در ارتفاع مناسب نصب کنید. به طور کلی نصب این دوربین ها در ارتفاع کمتر از 3 متر بر روی سقف کار مناسبی نیست و نتیجه تصاویر نیز خوب نخواهد شد.

 

تفاوت دوربین چشم ماهی و دوربین گردان

برخلاف دوربین های گردان، دوربین های چشم ماهی می توانند همزمان  تمام تصویر را ببینند. دوربین های گردان معمولا دارای زوم اپتیکال هستند که امکان بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت تصویر را فراهم می کند. دوربین های چشم ماهی تصویر را به صورت یک تصویر یکپارچه 360  درجه ضبط می کنند. پس حتی در زمان بازیابی تصاویر ضبط شده هم  شما می توانید تصویر را در جهت های مختلف بگردانید. در مقابل، دوربین های گردان تنها تصویر را در جهتی که در زمان ضبط تنظیم
شده بودند ضبط می کنند. پس نمی توان فیلم ضبط شده را چرخاند.
دوربین های گردان برای چرخش از یک مکانیزم مکانیکی  استفاده می کنند که نگهداری از آنها را بسیار پرهزینه تر می کند.

 

مزایای دوربین مداربسته چشم ماهی

دوربین مداربسته 360 درجه را می توان جایگزین چندین دوربین  مداربسته برای یک مکان بزرگ کرد. و این کار نه تنها باعث می شود در کار کردن با دوربین ها نیز راحت تر باشید، باعث صرفه جویی در  هزینه نیز می شود.

برخی از مزایای استفاده از دوربین چشم ماهی:

1. پوشش کامل در تمام جهات
2. ارائه تصاویر 360 درجه
3. کاهش تعداد دوربین مداربسته مورد نیاز

4. قابل نصب در محل های داخلی و خارجی
5. نصب آسان
6. ضبط اطلاعات دوربین بر روی کارت حافظه (تا 128 گیگابایت)
7. مشاهده اطلاعات و تصاویر دوربین مداربسته از راه دور و از
طریق اینترنت
8. قابلیت اتصال به وای فای
9. انتقال صدا به صورت دو طرفه
10. دارای قابلیت تشخیص حرکت (ضبط تصاویر به هنگام تشخیص حرکت)

 

در چه محل هایی نمی توان دوربین چشم ماهی نصب کرد؟

در مکان هایی که ارتفاع سقف آن بیش از حد زیاد و یا بسیار کم باشد. در مکان هایی که سقف آن هم سطح نیست، باعث می شود تا بخش زیادی از زاویه دید دوربین خود را از دست بدهید.
کم بودن نور محیط؛ این نوع دوربین ها فاقد دید در شب هستند  و برای مکان هایی که نور کمی دارد توضیه نمی شود.
در محیط های بیرونی نیز مناسب نیستند به علت این که اکثرا این دوربین ها ضد آب نیستند و همچنین به گرد و غبار نیز حساس هستند.

 


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.