دکل دوربین مداربسته

دکل دوربین مداربسته

دکل دوربین مداربسته نوعی از دکل منوپل تک پایه بوده که جهت نصب دوربین مداربسته در مکان های گوناگون از جمله محیط های شهری همچنین جاده های برون شهری، جهت اهداف کنترل ترافیک، اهداف امنیتی و نظارتی استفاده می شود.

استفاده از دکل های دوربین مداربسته راندمان دوربین را با توجه به فضای کمی که اشغال می کند بالا می برد.

هدف از نصب این دکل ها، یکی بالا رفتن ارتفاع نصب دوربین ها می باشد که سطح دسترسی غیرمجاز به دوربین مداربسته را کاهش می دهد و دیگری افزایش میدان دید دوربین ها و طبیعتا افزایش کارایی دوربین ها می باشد.

 

مشخصات فنی

  • ساخت دکل دوربین مداربسته، کاری بسیار تخصصی است که باید با مهندسی و محاسبات دقیق انجام شود. این دکل ها بنا به میدان دید مورد نیاز و همچنین سفارش و درخواست مشتری با ارتفاع های مختلف، به صورت چندضلعی مخروطی و یا به صورت گرد ساخته می شوند.

 

  • جنس این دکل ها از آهن با روکش گالوانیزه و یا بدون روکش و در مواردی از آلومینیوم و یا آلیاژ های دیگر از جمله آهن سیاه می باشد. دکل هایی که روکش گالوانیزه ندارند حتما قبل از نصب، سطح آن ها با ضدزنگ و بعد از آن رنگ پوشیده می شوند. مهمترین عاملی که تاثیر مستقیم در انتخاب نوع روکش دکل دارد، شرایط آب و هوایی و اقلیمی  محل نصب می باشد.

 

  • پوشش روی دکل پایه دوربین یا گالوانیزه گرم یا رنگ اپوکسی و یا رنگ معمولی است:
  1. ضخامت گالوانیزه گرم بین 50 تا 120 میکرومتر بوده دارای ماندگاری، دوام و طول عمر بالا و همچنین هزینه بالاتری است.
  1. رنگ اپوکسی از مشتقات مواد پلیمری به حساب می آید که با دستگاه نیمه اتوماتیک یا قلم مو روی سطح دکل زده می شود و جهت پوشش دهی در مناطق مرطوب مناسب است و طول عمر و قیمت پایین تری نسبت به پوشش گالوانیزه دارد.
  1. رنگ معمولی برای پوشش دادن دکل در مناطق گرم و خشک مناسب است که قیمت ارزان تر و دوام و ماندگاری کمتری نسبت به دو نوع بالایی دارد و نیاز به نگهداری و ترمیم دوره ای دارد.

 

  • در هنگام ساخت به نوع کاربری، شرایط اقلیمی و میزان لرزش محل نصب دکل ها باید توجه شود. نقل و انتقال این دکل ها محدود بوده و امکان انتقال و نصب آن تنها با جرثقیل مقدور می باشد.

 

قیمت دکل دوربین مداربسته

یکی از مهمترین مواردی که در خرید دکل باید به آن دقت شود، روکش آن است. قیمت انواع دکل دوربین های مداربسته با توجه به جنس دکل، ضخامت ورق استفاده شده در ساخت دکل، ارتفاع دکل، داشتن روکش و نوع پوشش استفاده شده، دهانه بالا و پایین دکل، نوع اتصال قطعات به هم( فلنچی، اورلپ، جوشکاری)، نوع جوشکاری، اندازه بازویی پایه (محل قرار گیری دوربین)، نوع کاربری و هدف از نصب آن و … متغیر می باشد.

معمولا قیمت دکل های دوربین مداربسته ای که از جنس آهن با روکش گالوانیزه هستند گرانتر از سایر مدل های دکل دوربین مداربسته میباشند.

 

کاربرد های دکل دوربین مداربسته

دکل های دوربین مداربسته جهت نصب دوربین سیستم های امنیتی و نظارتی نظیر دوربین های اسپیددام، ثابت، نصب دوربین های کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک و دوربین های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی و با توجه به فضای کمی که نیاز دارند، در مناطق شلوغ شهری بسیار کاربردی و مفید می باشند.

 

انواع دکل دوربین مداربسته

دکل مکعبی:

ارزان ترین نوع دکل، مکعبی است که از جنس پروفیل های آهنی و یا قوطی، با حداکثر تا ارتفاع 6 متر ساخته می شود، مقاومت بالایی نداشته، نصب آن به شکل L یا T با هزینه پایین انجام می شود.

 

دکل لوله ای:

سهولت در نصب از ویژگی های دکل لوله ای می باشد. مقاوت آن ها نسبت به دکل مکعبی بیشتر بوده و از آهن با روکش گالوانیزه یا آهن سیاه ساخته شده اند و حداکثر ارتفاع این دکل ها در حدود 10 متر می باشد.

 

دکل چند وجهی:

نسبت به دکل لوله ای و مکعبی از استحکام بیشتری برخوردار است، شکل مخروطی آن باعث افزایش مقاومت دکل در برابر عوامل بیرونی (فشار زیاد و باد) شده و نسبت به دو دکل قبل گران تر است. این دکل ها به صورت 6 یا 8 وجهی ساخته می شوند.

 

دکل ماژولار:

این دکل به دلیل مقاومت بالایی که دارد جهت نصب در مناطقی که بادهای شدید می وزد مناسب بوده و ویژگی های آن بسیار شبیه دکل های مخابراتی است و گرانترین دکل، در بین دکل های پایه دوربین محسوب می شود.

 

مزایای نصب دکل های دوربین مداربسته

  1. حفاظت و ایمنی جان، مال، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
  2. جلوگیری از هر گونه تماس ولتاژی، حذف ولتاژ اضافی و برخی از ولتاژهای ناخواسته همچون صاعقه
  3. امنیت راه ها، جاده های اصلی و فرعی
  4. کاهش دسترسی های غیر مجاز و سرقت دوربین های مداربسته
  5. افزایش برد دید هر چه بیشتر دوربین و نظارت بیشتر محیط اطراف
  6. کاهش تخلفات و جرم و جنایت و افزایش ضریب امنیت

 


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.