علت سیاه سفید شدن تصاویر دوربین مداربسته

علت سیاه سفید شدن تصاویر دوربین مداربسته

علت سیاه سفید شدن تصاویر دوربین مداربسته، اهمیت تصاویر رنگی به قدری بالا رفته است که بسیاری از شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته به دلیل آزاردهنده بودن تصاویر سیاه و سفید در شب، به دنبال پیشرفت تکنولوژی در زمینه دید در شب رنگی در دوربین های مداربسته هستند.

دلیل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته

1.فعال بودن سنسور مادون قرمز

هنگامی که نور اطراف دوربین مداربسته کم باشد، سنسورهای موجود در دوربین نمی توانند نور طبیعی را تشخیص دهند. در این صورت دوربین هایی که مجهز به مادون قرمز هستند، چراغ های ir خود را روشن می کنند تا میدان دید روشن شود. در واقع چشم انسان قادر به تشخیص نور مادون قرمز نیست اما سنسورهای دوربین می توانند دامنه ir را به راحتی تشخیص دهند. در این صورت شما قادر خواهید بود در شب تصاویر را به صورت سیاه و سفید ببینید.

 

  1. مشکل منبع تغذیه

گاه ممکن است علت سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته به دلیل عدم اتصال درست برق و یا برقراری ارتباط دوربین توسط یک کابل یا منبع تغذیه معیوب و خراب باشد.

 

  1. آفتابگیر دوربین خیلی جلوتر است

آفتابگیر دوربین مداربسته یک محفظه محافظتی است که دوربین را در برابر نور آفتاب محافظت می کند. لذا در صورتی که این آفتابگیر خیلی جلو باشد، ممکن است باعث ایجاد لکه های روشن و سفید در تصویر دوربین مداربسته شود. در این حالت باید آفتابگیر دوربین را به سمت عقب هدایت کرد.

 

  1. بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته

گاهی اوقات بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته باعث ایجاد نقاط سفید رنگ و مبهم در تصویر ضبط شده می شود. این اتفاق به خصوص ممکن است در مواقعی پیش بیاید که زاویه دید دوربین گسترده است و سطوحی نزدیک قسمت جلویی دوربین قرار دارد. در این حالت ممکن این سطوح نور ir را به داخل لنز منعکس کنند. در این حالت می توانید زاویه دید دوربین و بزرگنمایی آن را تا حدی تغییر دهید تا جایی که مجددا شاهد بازتاب نور نشوید.

 

  1. عدم قرارگیری صحیح حلقه واشر فوم در دوربین دام

در دوربین دام اگر حلقه های آب بندی (واشرفوم) که بین لنز است و داخل پوشش پلاستیکی شفاف قرار دارد به درستی در موقعیت خود قرار نگیرد می تواند باعث ایجاد نقاط سفید رنگی در تصویر می شود. برای رفع این مشکل می توانید به صورت دستی حباب گنبدی را به درستی بر روی حلقه های کف قرار دهید و با کمک نوار برق محل آن را ثابت کنید.

 

  1. ذرات گرد و غبار موجود در هوا

یکی از عمده دلایل لکه های سفید در دوربین مداربسته وجود ذرات گرد و غبار شناور موجود در هوا می باشد. ذرات گرد و غبار ریز و روشنی که نزدیک لنز دوربین قرار دارند به صورت دایره های بزرگ و سفید در صفحه تصویر نمایش داده می شوند. تنها راه حل این مساله این است که درب و پنجره ها را محکم ببندید و از نفوذ این ذرات به داخل محوطه جلوگیری نمایید.

 


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.