علت قطع بودن تصویر دوربین مداربسته

علت قطع بودن تصویر دوربین مداربسته

علت قطع بودن تصویر دوربین مداربسته، حتی برای یک بار نیز احتمال تصویر ندادن دوربین مداربسته در سیستم های مداربسته وجود دارد. این که چه چیزی علت تصویر نداشتن دوربین مداربسته است، جای تحقیق و بررسی دارد.

گاهی اوقات با این عبارت مواجه می شویم که تصویر دوربین مداربسته سیاه شده است. در حقیقت دوربین فیلمی ارائه نمی کند.

برای شناسایی علت تصویر نداشتن دوربین مداربسته لازم است در ابتدا از روشن بودن دوربین مداربسته اطمینان حاصل کنید. چرا که تصویر نداشتن دوربین مداربسته موضوعی جدا از قطعی دوربین مداربسته است. در اینجا فرض بر این است که دوربین شما به سیستم، متصل و روشن است اما تصویری ندارد.

 

اتصالات، علت قطع شدن تصویر دوربین مداربسته

کانکتورها نقش موثری در ارسال اطلاعات تصویر به دستگاه ضبط کننده دارند. فیش BNC از کانکتورهای مهم سیستم های مداربسته محسوب می شود. در صورت اتصال ناصحیح، ارسال داده ها و اطلاعات  دچار اختلال می شوند. این اتصالات در دو طرف دوربین مداربسته و دستگاه DVR باید هر دو چک شود.

 

در فیش های BNC مطمئن ترین نوع، فیش های BNC لحیمی است. چون در سایر فیش های BNC به مرور زمان و کشیده شدن کابل و

عواملی از این دست، ناپایداری و شل شدن اتصالات به کرات دیده می شود. اتصالات را چک کنید، مجدداً و درست جا بزنید، از صحت  اتصال آن به کابل نیز اطمینان حاصل نمایید.

 

نقش کابل در ارسال و قطع شدن تصویر دوربین مداربسته

کابل ها و اتصال دهنده ها در واقع مسیر ارسال اطلاعات تصویر دوربین به دستگاه ضبط کننده را می سازند. حال این مسیر از نقطه مبدا و مقصد دچار اشکال نیست. بنابراین ممکن است قطعی در کابل ایجاد شده است. کابل ارسال اطلاعات را در مسیرهای کابل کشی بررسی کنید. ممکن است بخشی از کابل دچار خمیدگی، یا بر اثر ضربه یا فشار صدمه دیده باشد. کابل کشی سیستم مداربسته اگر به صورت روکار انجام شده است، به راحتی می توانید نقاطی را که احتمال قطعی در آن وجود دارد را بیابید.

 

تست دوربین مداربسته

اگر بعد از بررسی موارد قبل، هنوز دلیل تصویر نداشتن دوربین مداربسته مشخص نیست و مشکل حل نشده است، باید چه کار کرد؟ این بار خود دوربین مداربسته را بررسی کنید. شاید دوربین دچار مشکل شده است. دوربین مداربسته باید به صورت تنهایی و جداگانه تست شود.

دستگاه تستر دوربین مداربسته این کار را به راحتی برای شما انجام می دهد. دستگاهی با صفحه نمایش که علاوه بر تست عملکرد دوربین کاربردهای دیگری نیز دارد.

 

سوختن پورت دستگاه

از علت هایی که برای تصویر نداشتن دوربین مداربسته می توان مطرح کرد، سوختن پورت دستگاه است. یعنی ممکن است یکی از پورت های

دستگاه DVR سوخته باشد. در این صورت کافیست دوربین مداربسته را به سایر پورت های دستگاه DVR که دوربین های سالم به آن متصل

هستند، اتصال دهید.

اگر با اتصال به پورت دیگر دستگاه، دوربین مداربسته تصویر داشته باشد، اشکال همان یک پورت است. سوختن یک یا چند پورت دستگاه  DVR بر اثر نوسانات برق اتفاق می افتد.

 

نکات مهم در علت سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته

زمانی که شما تصویری از دوربین مداربسته دریافت نمی کنید، تصویر  آن دوربین در مانیتور به صورت سیاه دیده می شود. با توجه به موارد مطرح شده در بالا دلایل نداشتن تصویر دوربین مداربسته شناسایی و رفع می شود.

اما اگر مشکل همچنان باقیست می توانید با کارشناسان فنی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. به این ترتیب بهتر می دانید به

دنبال چه عواملی باید باشید که موجب تصویر ندادن دوربین مداربسته شده است.

 


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.