لنز واید در دوربین مداربسته

لنز واید در دوربین مداربسته

لنز واید در دوربین مداربسته، یکی از نکات مورد توجه در خرید دوربین مداربسته ویژگی های لنز آن است. این که شما دوربین را برای چه کاربری و در چه منطقه ای در نظر دارید، نوع لنز و میزان زاویه دید بسیار تعیین کننده است. به طور مثال فضای تحت پوشش دوربین مداربسته با لنز 2.8 میلی متر با دوربین 4mm  متفاوت است.

 

لنز واید دوربین مداربسته یا 2.8

رایج ترین دوربین مداربسته مورد استفاده در فضای کوچک و داخلی، دوربین با لنز 2.8 یا واید است. لنز دوربین مداربسته با اعداد نمایش داده می شود و این عدد هر چه کوچکتر باشد زاویه دید دوربین بیشتر است. دوربین های مداربسته موجود در بازار با لنز های  2.8، 3.6، 4، 6 و… تولید شده اند. با توجه به مطلب مطرح شده زاویه دید دوربین با لنز 2.8 بسیار بیشتر از دوربین با لنز 6 است.

 

به دوربین مداربسته با لنز 2.8، دوربین مداربسته با لنز واید نیز گفته می شود. به طور معمول دوربین با زاویه دید 85-95 درجه بیشتر برای محیط های داخلی و دفاتر مناسب است. چرا که با نصب دوربین با لنز واید در یک اتاق می توان کل فضای اتاق را پوشش داد و فضای کمی در نقطه کور قرار می گیرد.

 

تفاوت لنز واید و فیش آی

بیشتر بودن فضای تحت پوشش دوربین مداربسته با لنز واید به مفهوم پوشش صد در صدی فضا نیست. بلکه در مقایسه با سایر دوربین ها می تواند فضای بیشتری را تحت نظارت قرار دهد. دوربین های فیش آی زاویه دید 360 درجه دارند و فضا را به صورت کامل پوشش می دهند. گرچه شکل تصویر ایجاد شده از کل فضا به صورت پانوراما و دارای انحنا است. در تنظیمات دوربین های مداربسته فیش آی برای مشاهده تصاویر می توان آن را به دو یا چهار بخش تقسیم نمود. این کار به منظور مشاهده تصاویر به حالت نرمال و خطی است و حالت خمیده بودن تصاویر از بین می رود.

 

مقایسه لنز واید و تله در دوربین

لنزهای تله فوتو در دوربین به لنزهایی با زاویه دید کمتر از 45 درجه گفته می شود. دوربین های مداربسته با لنزهای تله، تصاویر بسته تری را ایجاد می کنند. اغلب این دوربین ها برای کاربری های حفاظتی و اماکن حساس است. در فضاهایی که نیاز به شناسایی افراد یا تصویربرداری از یک ناحیه مشخص وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع لنز واید تصاویر را به صورت کلی ایجاد می کند. به عبارت بهتر این نوع دوربین برای اهداف نظارتی که جزئیات چندان مهم نیست بیشترین کاربرد را دارد.

 


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.