لنز وریفوکال در دوربین مداربسته

لنز وریفوکال در دوربین مداربسته

لنز وریفوکال در دوربین مداربسته، به طور کلی لنزهای دوربین مداربسته به دو دسته ثابت و وریفوکال تقسیم می شوند. منظور از لنز وریفوکال، لنزی است که با فاصله کانونی متغییر قابلیت بزرگنمایی و کوچک نمایی دارد. به طوری که شما میتوانید لنز را به نحوی روی سوژه تنظیم نمایید که محیط وسیع تری با جزییات بیشتر بر روی ناحیه کوچک ضبط کند.

 

اندازه لنز وریفوکال

کوچک ترین اندازه لنز وریفوکال 12-2.8 میلی متر هست که در دوربین مداربسته خانگی استفاده می شود و می توان بزرگنمایی بیشتری را انجام دهید.

5-100 میلی متر، بزرگترین اندازه لنز وریفوکال به این معنی است که می توانید نزدیک را بزرگنمایی کنید و تصاویر را با جزییات بیشتر مشاهده کنید.

 

تفاوت لنز وریفوکال با لنز ثابت

همانطور که در تعریف لنز وریفوکال متوجه شده اید، تنظیمات دیافگرام بصورت بزرگ نمایی و کوچک نمایی را بطور دلخواه میتوانید انجام دهید به نحوی که میدان دید وسیع تری را مشاهده کنید. درحالی که دوربین های مداربسته با لنز ثابت بر روی اجسام با فاصله معینی تمرکز و زاویه دید باریکی را دارند که قابل تغییر نمی باشند.

 

نحوه کارکردن لنز وریفوکال در دوربین مداربسته

شما با نصب این دوربین مجهز به لنز وریفوکال قادر هستید زوم را طوری تنظیم کنید که  بر اجسام نزدیک تر یا دورتر تمرکز کنید. بعنوان مثال زمانی که دوربین مداربسته را در مکان مناسب خارج از خانه خود نصب می کنید؛ می توانید آن را به نحوی تنظیم کنید که یک منطقه به اندازه کافی بزرگ را ثبت کند، اما همچنین به  شما اجازه می دهد تصاویر را با جزییات بیشتر و کافی مشاهده کنید.

 

مزایای استفاده از لنز وریفوکال

انتخاب نقاط بیشتر نصب دوربین

این دوربین به شما کمک می کند تا مناطق بزرگ تری را تحت نظر داشته باشید. در حالیکه دوربین مداربسته با لنز ثابت صرفا در یک فاصله معین و سوژه خاص طراحی شده است و حاشیه های بیشتری از سوژه را مورد دید قرار نمی دهد.

بنابراین دوربین مداربسته با لنز وریفوکال آزادی و انعطاف بیشتری را در انتخاب نقاط نصب به شما می دهد.

 

 کیفیت بالا تصاویر ضبط شده

به دلیل تغییر میدان دید و تنظیم فاصله کانونی دوربین های مداربسته مجهز به لنز وریفوکال با بزرگ نمایی و کوچک نمایی کیفیت تصاویر آسیبی نمی بیند.

برای مثال دوربین 4مگاپیکسلی HD پس از ضبط و ذخیره تصاویر نمایشی نیز با همین کیفیت باقی می ماند.

 

کاهش هزینه های نصب و نگهداری

برای داشتن میدان دید وسیع تر نیاز به نصب تعداد بسیاری دوربین مداربسته با لنز ثابت درزاویه دید متفاوت می باشد. اما در مقابل با نصب یک دوربین مداربسته با لنز وریفوکال می توانید زوایای مختلف را  تحت نظر داشته باشید. بنابراین در طولانی مدت می توانید وقت و پول بیشتری را ذخیره کنید.

 

محل های مورد استفاده لنز وریفوکال

قابل نصب در تمامی مکان ها می باشد. شما می توانید هر محل مهمی که نیاز به مراقبت و نظارت بیشتری دارند استفاده کنید.

محل هایی همچون:

  1. صندوق های فروشگاهی
  2. گاو صندوق های طلا و جواهرات
  3. محل های عبور و مرور درمناطق حساس

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.