دوربین مداربسته

نرم افزار تشخیص چهره دوربین مداربسته

نرم افزار تشخیص چهره دوربین مداربسته

نرم افزار تشخیص چهره دوربین مداربسته

نرم افزار تشخیص چهره با دوربین مداربسته برای سازمان‌های بزرگ مانند سازمان‌های دولتی، بانک ها، فرودگاه ها و اماکنی که در آن هویت افراد مهم است، کاربرد بسیاری دارد.

 

فناوری تشخیص چهره

این فناوری حتی با وجود پوشیده بودن قسمتی از صورت افراد، استفاده از عینک، روسری یا کلاه، تغییر حالت چهره و چرخش های متوسط ​​صورت، عملکرد بسیار خوبی را دارد. علاوه بر این، به کاربران اجازه نمی دهد با استفاده از عکس (بجای چهره واقعی شان) جعل هویت شوند.

این سیستم به طور کامل از مدیریت هشدار پشتیبانی می کند و قابل تنظیم است (کنترل بر اساس تایم فریم، به صورت متوالی و غیره) و حتی میتواند آلارم ها را به فرمت های رایج (JPEG, PDF, Excel) ایجاد کند و همچنین بروی موبایل، تبلت و سایر دستگاههای کنترل امنیت ارسال کند.

 

دوربین مداربسته و تشخیص چهره

نرم افزار تشخیص چهره دوربین مداربسته

 

کاربرد فناوری تشخیص چهره چیست؟

تشخیص چهره با هدف شناسایی یا تایید هویت یک فرد است و تصاویر مختلف را با یکدیگر مقایسه می کند. امروزه از فناوری تشخیص چهره می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. در اینجا فقط به چند مورد استفاده اشاره میکنیم:

  1. سیستم های مدیریت حضور و غیاب
  2. تبلیغات و بازاریابی
  3. سرویس VIP
  4. سیستم های امنیتی
  5. ثبت نام
  6. برنامه های موبایل
  7. حفاظت از مجریان قانون
  8. تشخیص بیماری ها
  9. کمک به نابینایان

همانطور که می بینید، فناوری تشخیص چهره در همه جا وجود دارد. زیرا این سیستم ها سریع هستند و نیازی به تعامل مستقیم با شخص ندارند. این بدان معنی است که شما نیازی به فردی ندارید که در ورودی ساختمان شما بایستد و چهره ها را چک کند.

 

سیستم تشخیص چهره با دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مدار بسته یک فناوری نظارت تصویری است که در آن از دوربین های زیادی استفاده می شود. این سیستم به طور موازی به چندین سیستم نظارتی مانند سیستم های مورد استفاده در مدارس، بانک ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها و سوپرمارکت ها متصل است.

در ابتدا، این نوع سیستم فقط می‌توانست فیلم‌های زنده را مشاهده کند، اما به سرعت به یک سیستم ضبط تبدیل شد که می‌توانست داده‌ها را نیز حفظ کند. امروزه سیستم‌های امنیتی به‌طور گسترده در مکان‌های عمومی از جمله فرودگاه‌ها، جاده‌ها، حمل‌ونقل عمومی و مراکز شهر برای نظارت و شناسایی حوادث امنیتی استفاده می‌شوند. دوربین های مدار بسته معمولا در ورودی ها یا اطراف محیط مورد نظر و در مکان های مهم یک ساختمان قرار می گیرند.

امروزه با پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی و آنالیز تصاویر، کاربرد جدیدی برای دوربین های مداربسته تعریف شده است که همان تشخیص چهره با کمک دوربین مداربسته است. و البته دوربین مداربسته این وظیفه را به نحو خیلی خوبی انجام میدهد و با کمک تصاویر و نرم افزار  میتواند بانک اطلاعاتی قوی و قابل اطمینانی را ایجاد و استفاده نمود.

 

نرم افزار تشخیص چهره دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟

ابتدا لازم است توضیحاتی در مورد انواع و اجزا دوربین مداربسته داده شود:

سیستم های دوربین مدار بسته مبتنی بر پردازش داده ها

دو نوع اصلی از سیستم های دوربین مدار بسته امنیتی وجود دارد: NVR و DVR.

تفاوت بین آنها در نحوه پردازش تصاویر و داده ها است.

هنگامی که صحبت از DVR (ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال) می شود، داده ها در ضبط کننده پردازش می شوند، در حالی که NVR (ضبط کننده ویدئوی شبکه) داده ها را در دوربین پردازش و رمزگذاری می کند.

تفاوت همچنین در نوع دوربین هایی است که این سیستم ها می توانند با آنها کار کنند. سیستم های DVR با دوربین های آنالوگی کار می کنند. آنها قادر به پردازش ویدیو در سمت دوربین نیستند و باید فوراً تصویر را از طریق کابل به ضبط کننده ارسال کنند. اما سیستم های NVR که با دوربین های IP (پروتکل اینترنت) کار می کنند، ویدیو یا صدا را مستقیماً در دوربین پردازش می کنند و سپس از طریق کابل شبکه به دستگاه ضبط ارسال میکنند.

 

اجزای اصلی سیستم های دوربین مدار بسته و فناوری تشخیص چهره

دوربین مداربسته، دستگاه ضبط تصاویر و نرم افزار تشخیص چهره  از اصلی ترین اجزا این سیستم هستند.

عملیات تشخیص چهره میتواند یا توسط خود دوربین انجام گیرد یا در دستگاه ضبط انجام شود و یا نرم افزار جداگانه ای که برروی کامپیوتر نصب میگردد این کار را انجام دهد.

به عنوان یک قاعده، یک سیستم دوربین مدار بسته شامل دوربین و دستگاه ضبط است. دوربین ها تصاویر ثابتی می گیرند که توسط کابل یا به صورت بی سیم به دستگاه ضبط و مانیتور منتقل می شوند. سپس فرد می تواند تصاویر را به عنوان فیلم ویدیویی ببیند و بسته به کاربرد، بازبینی و بزرگنمایی و بکاپ گیری کند. در این میان برای بهره گیری از سیستم نظارتی بعنوان تشخص چهره، نیاز به داشتن نرم افزار تشخیص چهره نیز داریم.

 

نرم افزار تشخیص چهره دوربین مداربسته

 

دوربین بدون شک مهمترین جزء سیستم است. ویژگی های مهم دوربین که باید به  آنها توجه کنید عبارتند از:

-تشخیص حرکت: معمولاً دوربین ها را می توان به ویژگی داخلی تشخیص حرکت (MotionDetection) مجهز کرد. می‌توان آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که اگر چیزی در میدان دید آن حرکت کند، هشدار ارسال کنند. زنگ هشدار را می توان طوری برنامه ریزی کرد که عملیات ضبط را فعال کند و به اپراتور نیز هشدار دهد. همچنین اگر محیط دارای حرکت های طبیعی مانند تکان خوردن دائم درخت در تصویر باشد، ویژگی‌های تشخیص حرکت نیز می‌تواند آنها را متوجه شود و هشداری برای آن ارسال نکند.

-کاهش نویز دیجیتال: این ویژگی برای دوربین هایی که برای ثبت تصاویر در محیط های کم نور یا تاریک در نظر گرفته شده اند رایج است. DNR نویز را از تصویر ویدیو حذف می کند این باعث می شود تصویر واضح تر، روشن تر و تفسیر آن آسان تر شود. نویز دیجیتال کمتر همچنین می تواند فضای ذخیره سازی مورد نیاز را کاهش دهد زیرا اطلاعات اضافی کمتری در ویدیو وجود دارد.

-سازگاری با موبایل: این ویژگی امکان مشاهده ویدیو در دستگاه های تلفن همراه را فراهم می کند.

-بالا بودن کیفیت دوربین: از آنجاییکه در سیستم تشخیص چهره با دوربین مداربسته، دوربین نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای دارد لذا هر چه دوربین بتواند تصویر بهتر و باکیفیت تری را در خدمت سیستم قرار دهد، خطای سیستم کمتر خواهد بود. استفاده از دوربین تحت شبکه (IP) با رزولوشن حداقل 4 مگاپیکسل به بالا برای این سیستم مطلوب تر خواهد بود.

ویژگی های زیادی دیگری نیز در یک سیستم دوربین مدار بسته وجود دارد که جدا ازین مطلب قابل مطالعه میباشد.

 

نرم افزار تشخیص چهره چگونه کار می کند؟

استفاده از فناوری تشخیص چهره را می توان به چند مرحله اساسی تقسیم کرد:

  • شناسایی چهره. در این مرحله الگوریتم یک چهره را یاد می گیرد و دوربین یک چهره را پیدا کرده و تشخیص می دهد و مربعی دور آن می کشد. هدف اصلی یافتن چهره است نه هویت پشت آن.

تحلیل چهره سپس، مکانیسم فاصله بین بینی و دهان را اندازه‌گیری می‌کند، شکل چانه و غیره را مشخص می‌کند. هنگامی که ناحیه صورت پیدا شد، می‌تواند آزمایش‌های اضافی را برای تأیید اینکه آیا در واقع چهره شناسایی شده یا خیر، اعمال کند.

  • تشخیص چهره. در این مرحله سیستم هویت فرد در عکس را تایید می کند. سیستم چهره را می شناسد و آن را با نامی از اطلاعات قبلی خود مطابقت می دهد.

 

نرم افزار تشخیص چهره دوربین مداربسته

 

سیستم های دوربین مداربسته و فناوری تشخیص چهره کجا همپوشانی دارند؟

قبلا هدف اصلی دوربین های مدار بسته، فقط گرفتن عکس های متوالی در هنگام تشخیص حرکت بود. اما امروزه دوربین مداربسته یا سیستم های نظارت تصویری تنها محدود به امنیت نیستند. فناوری‌های مدرن دوربین مدار بسته با نرم‌افزارهای تحلیلی پیشرفته تجهیز شده‌اند و گزینه‌ای پیشرفته برای نرم‌افزار تشخیص چهره دارند که به شرکت‌ها کمک می‌کند فرصت‌های تجاری جدیدی را ارائه دهند. بنابراین تشخیص چهره یک مکمل عالی برای سیستم های دوربین مدار بسته است.

 

خرید و راه اندازی سیستم تشخیص چهره با دوربین مداربسته پاوان چگونه است؟

سیستم دوربین مداربسته و نرم افزار تشخیص چهره برند پاوان (PAVAN) با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با تحقیقات و تولید در داخل ایران، توانسته نیازهای مختلف سازمان ها را به داشتن سیستم تشخیص چهره بومی برطرف نماید.

بهره گیری از دانش برنامه نویسی و مهندسی پیشرفته و درنظر گرفتن شرایط محیطی کشور ایران و انجام تست های عملیاتی برروی چهره افراد مختلف باعث شده شرکت پاوان الکترونیک نرم افزار تشخیص و شناسایی چهره پیشرفته ای را به بازار عرضه نماید و جایگاه خود را روز به روز ارتقا دهد.

نرم افزار تشخیص و شناسایی چهره و نرم افزار تشخیص و ثبت پلاک خودرو، که تماما توسط شرکت پاوان الکترونیک تولید و ارایه میگردد، میتواند در کنار سیستم دوربین مداربسته و دستگاه های ضبط تصاویر و سوییچ های شبکه پاوان ، راه حل های جامع و متنوعی را برای پروژه های مختلف نظارتی و امنیتی ارایه نماید.

نرم افزار تشخیص چهره دوربین مداربستهما در پاوان کالا، طیف وسیعی از سیستم ها و خدمات را ارائه می دهیم و سعی ما بر این است که خانه و محل کار شما کاملاً ایمن گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران شرکت پاوان الکترونیک به صورت رایگان با شماره 02149034000 تماس حاصل فرمایید.


دستگاه DVR چیست؟

دزدگیر اماکن چیست؟

دوربین مداربسته وارم لایت

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *