دسته‌بندی نشده

تشخیص تب با دوربین حرارتی

تشخیص تب با دوربین حرارتی

تشخیص تب با دوربین حرارتی

تشخیص تب با دوربین حرارتی: چگونه می توان از دوربین های حرارتی به طور موثر برای تشخیص تب استفاده کرد؟

همه‌گیری جهانی COVID-19 همچنان ادامه دارد و شرکت‌های بیشتری به دنبال راه‌هایی برای ادامه (یا از سرگیری) فعالیت‌ها و در عین حال به حداقل رساندن تأثیر منفی ویروس کرونا بر نیروی کار خود یا کمک بالقوه به گسترش بیماری در بین جمعیت گسترده‌تر هستند. دوربین های حرارتی به عنوان راه حلی برای غربالگری دمای بدن افراد از ابتدای همه گیری پیشنهاد شده است. با این حال، این فناوری مخالفان خود را دارد و سؤالات نظارتی وجود دارد. ما از میزگرد پانل کارشناسان این هفته پرسیدیم: چگونه می توان از دوربین های حرارتی به طور موثر برای تشخیص تب برای غربالگری بیماری های عفونی استفاده کرد؟

 

سیستم‌های تصویربرداری حرارتی

آنچه در بریتانیا و اتحادیه اروپا شاهد آن هستیم، که در آن سیستم‌های تصویربرداری حرارتی در بازاری عمدتاً غیرقانونی خرید و فروش می‌شوند و برخی ادعاهای بسیار جعلی مطرح می‌شوند. در واقع، تحقیقات منتشر شده در مورد استفاده از این سیستم ها در عجله برای یافتن “راه حل” تا حد زیادی نادیده گرفته می شود. به دلیل قرائت‌های دقیقی که باید انجام شود و متغیرهای زیادی که بر اندازه‌گیری تأثیر می‌گذارند، دوربین‌ها برای مفید بودن باید بسیار دقیق باشند و باید به‌گونه‌ای نصب شوند که قابل اعتماد باشند. مشکل این است که حاشیه خطا به قدری زیاد است که کاربران به طور موثر به افرادی که درجه حرارت بالا دارند «همه روشن» می‌دهند و به آن‌ها اجازه ورود به محیط‌هایی را می‌دهند که می‌توانند ویروس را منتشر کنند. به همین ترتیب، هر مثبت کاذب باید با یک آزمایش ثانویه پیگیری شود، بنابراین به صف‌ها اضافه می‌شود و باعث اختلال بیشتر می‌شود یا منجر به حذف افراد می‌شود، حتی اگر حالشان خوب باشد. برای شرکت‌ها، توصیه من این است که تا زمانی که مایل به پرداخت هزینه برای یک سیستم پیشرفته و دقیق نباشید و از آن به درستی استفاده کنید، واقعاً نباید به هیچ وجه به آن زحمت بدهید.

 

دوربین های حرارتی که قادر به خواندن دمای پوست در محدوده بسیار دقیق هستند می توانند دمای بالا انسان را تشخیص دهند. محیط نصب برای اطمینان از دقت و کارایی هنگام استفاده از این فناوری در طول همه‌گیری COVID-19 بسیار مهم است. دوربین‌های حرارتی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط برای استفاده در فضای داخلی دستگاه‌های اندازه‌گیری بدون تماس باشند، و افرادی که از فضای باز وارد می‌شوند تا تحت نظارت قرار گیرند، باید زمانی برای تنظیم دمای داخل خانه برای افزایش دقت در نظر گرفته شود. بسیاری از سیستم‌های حرارتی استفاده از یک دستگاه کالیبراسیون را توصیه می‌کنند که دمای ثابت را به عنوان نقطه مرجع برای دوربین حرارتی حفظ می‌کند، که با وجود تغییرات دما و رطوبت محیط در طول روز، دقت را افزایش می‌دهد. میدان دید دوربین نباید شامل سطوح بازتابنده، نور مستقیم خورشید، نور پس زمینه سنگین یا مواردی مانند بخاری، اجاق های مایکروویو و لامپ های پرقدرت باشد. همه این مراحل به هیچ وجه فهرستی جامع از همه اقدامات نیستند. مهمتر از همه، مهم است که مروری بر مه 2020 از FDA در مورد سیستم های تصویربرداری حرارتی و COVID-19 دنبال کنید و هر درجه حرارت بالا شناسایی شده را با روش ثانویه مانند NCIT یا دماسنج تماسی درجه بالینی تأیید کنید.

تشخیص تب با دوربین حرارتی

غربالگری در مکان های عمومی

علیرغم کاهش محدودیت‌های قرنطینه، همچنان خطر ادامه توقف عملیات به دلیل گسترش عفونت و بیماری وجود دارد. غربالگری در مکان های عمومی و راه های ورودی ساختمان به زودی به یک امر عادی تبدیل خواهد شد. تصویربرداری حرارتی می‌تواند با ارائه یک روش غربالگری خط مقدم که اجرای نسبتاً سریع و آسان و در عین حال رعایت دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب است، نقش کلیدی فناوری در برنامه‌های بهداشت و ایمنی ایفا کند. ما شاهد تقاضای نمایی در صنایع مختلف، به ویژه سازمان‌های بزرگ و آن‌هایی که زیرساخت‌های حیاتی دارند، به‌عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه خود در برابر گسترش بیشتر ویروس، به‌دنبال اجرای این فناوری هستند. برخلاف اکثر علائم COVID-19، دمای پوست را می توان به طور عینی غربالگری و تأیید کرد – اگرچه همیشه توصیه می شود قبل از تشخیص، غربالگری پزشکی اضافی انجام شود. دوربین‌های حرارتی ثبت شده توسط FDA از کسب‌وکارها، دولت و مردم حمایت می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا با شناسایی دمای بالای پوست، به سرعت و ایمن بازگشایی شوند و باز بمانند، که به جلوگیری یا به حداقل رساندن شیوع احتمالی کمک می‌کند.

اول و مهمتر از همه، دوربین های حرارتی نباید صرفاً یا به طور عمده برای تشخیص یا حذف تشخیص تب یا بیماری عفونی استفاده شوند. این دوربین ها برای تشخیص افراد با دمای پوست بالا (EST) طراحی شده اند، به طوری که غربالگری اولیه سریع و ایمن در مناطق عمومی با کارایی بالا انجام می شود. این روش ایمن‌تر، سریع‌تر و هوشمندتر از اندازه‌گیری دمای سنتی است. “غیر تماسی” است، بنابراین خطرات عفونت نیز کمتر است. برای غربالگری موثر EST، دو جنبه کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. یکی خود دوربین است و دیگری مربوط به نصب آن و محیط است. دوربین‌های حرارتی که از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برند، می‌توانند به طور موثرتری دمای سطح پوست انسان را تشخیص دهند و هشدارهای نادرست سایر منابع گرمایی را کاهش دهند. علاوه بر این، مهم است که توجه داشته باشید بسیاری از عوامل دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند بر دقت و اثربخشی دوربین‌های حرارتی تأثیر بگذارند، مانند سرعت تست، زمان، اندازه‌گیری، فاصله، زاویه، پیکربندی پارامتر و زمان پیش‌گرم کردن. آنها باید در یک محیط داخلی پایدار و بدون باد استفاده شوند و دمای محیط باید ثابت باشد.

 

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


داهوا 2022 

تصویربرداری پیشرفته

فناوری داهوا بر فضای باز

اینستاگرام تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *