دسته‌بندی نشده

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

فراتر از تجزیه و تحلیل ویدئویی، مزایای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیست؟

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی سر و صدای زیادی در بازار امنیت فیزیکی ایجاد کرده است و تجزیه و تحلیل ویدیو را به سطح جدیدی از دقت تبدیل کرده است. در واقع، این اصطلاحات به کلمات رایج در سراسر صنعت تبدیل شده اند. با این حال، پتانسیل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تأثیرگذاری بر صنعت امنیت فیزیکی بسیار فراتر از توانایی آنها برای بهبود تجزیه و تحلیل ویدیویی است. ما از میزگرد پانل کارشناسان این هفته پرسیدیم: فراتر از تجزیه و تحلیل ویدیویی بهتر، هوش مصنوعی (AI) و/یا یادگیری ماشین چگونه می تواند برای بازار امنیت فیزیکی مفید باشد؟

در حالی که من فکر می‌کنم ما از دیدن نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی که این روزها در فیلم‌ها می‌بینیم فاصله داریم، افزودن این الگوریتم‌ها می‌تواند به رهبران کسب‌وکار اجازه دهد تا در نهایت تصمیم‌های بهتری بگیرند و ریسک را کاهش دهند. فراتر از تجزیه و تحلیل ویدئویی، این هدف در قلب توسعه در این بخش بازار قرار دارد. لایه‌بندی ابزار دیگری، مانند عملکرد مبتنی بر ابر، برای این هوشمند مزیت و انعطاف‌پذیری بیشتری را به ارمغان می‌آورد که قبلاً توسط صنعت ما دیده نشده بود. با این حال، در پایان روز، مزیت واقعی این فناوری برای بخش امنیت فیزیکی، توانایی گرفتن داده‌های دریافتی از دستگاه‌های مختلف اینترنت اشیاء (IoT) و استفاده از آن اطلاعات برای ایجاد بهترین شیوه‌ها برای عملیات تجاری، تحکیم است. رویه های عملیاتی استاندارد برای اپراتورهای امنیتی، و آگاهی بیشتر از خطراتی که یک سازمان با آن مواجه است را به ارمغان می آورد.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

قابلیت های یادگیری ماشینی

کاربران می توانند از طریق استفاده از هوش مصنوعی یا به طور خاص، یادگیری عمیق و قابلیت های یادگیری ماشینی، از تجزیه و تحلیل ویدیویی با کارایی و دقت بیشتری استفاده کنند. این اصطلاحات، اگرچه گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما هر کدام مزایای متفاوتی دارند. یادگیری ماشینی تجزیه و تحلیل تشخیص حادثه بهتر و دقیق‌تر را ارائه می‌دهد. اغلب وقتی مردم به تجزیه و تحلیل ویدیو فکر می کنند، آن را با تشخیص چهره مرتبط می کنند. با این حال، قابلیت های یادگیری ماشین بسیار فراتر است و امکان نظارت بر مکانیک ها و فرآیندها – و همچنین تشخیص ترافیک و حوادث ماشین را فراهم می کند. در مقابل، هوش مصنوعی برای تقلید از کارهایی که یک فرد می تواند انجام دهد استفاده می شود و به بهبود برخی از وظایف سطح پایین کمک می کند. هوش مصنوعی در امنیت فیزیکی به معنای تکمیل ظرفیت‌های انسانی است. هوش مصنوعی به بهبود تصمیم گیری و هشدارهای خودکار کمک می کند.

ما در مورد انقلاب هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل ویدیو هیجان زده ایم، اما کاربرد هوش مصنوعی فراتر از ویدیو است. قدرت واقعی هوش مصنوعی در پردازش مقادیر انبوهی از مجموعه‌های داده اغلب متفاوت برای دستیابی به بینش‌های عملی است. به عنوان مثال، متخصصان حفاظت از دارایی درک محکمی از این دارند که چه نوع تراکنش‌های نقطه‌فروشی برای تقلب هستند. هوش مصنوعی می‌تواند این درک را به‌طور تصاعدی به سطح بالاتری برساند، و میلیون‌ها تراکنش بین هزاران کارمند را ارزیابی کند تا رفتارهای تقلبی را در مراحل اولیه (یا حتی قبل از وقوع آن) شناسایی کند، بنابراین منجر به کاهش کوچک‌شدن می‌شود. همان نوع تشخیص الگوی هوش مصنوعی را می توان برای کاهش هشدارهای کاذب در ایستگاه های مرکزی یا پیش بینی های بیش از حد دقیق خرابی های سیستم برای بهبود خدمات به مشتریان اعمال کرد. صنعت ما به تازگی شروع به جفت کردن مقادیر تقریباً غیرقابل درک داده با موتورها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی کرده است. برنامه ها بی حد و حصر هستند و مشتری سود خواهد برد.

 

اپراتورهای امنیتی

امکان واقعی پیشرفت هوش از طریق یادگیری عمیق و سایر فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که در ویدیو اعمال می‌شود این است که در درازمدت، تا زمانی که اتفاقی رخ نداده است، به ویدیو نگاه نمی‌کنیم. هدف از جمع‌آوری این سطح بالای اطلاعات از طریق ویدئو، این پتانسیل را دارد که تا حدی خودکار شود که اپراتورهای امنیتی نیازی به اتخاذ تصمیمات لازم برای پاسخ نخواهند داشت. در عوض، گام‌های بعدی مبتنی بر اطلاعات به طور خودکار به ذینفعان مختلف – از نگهبانان در محل گرفته تا ادارات پلیس/آتش نشانی محلی، اطلاع رسانی خواهد شد. در عوض، زمانی که رهبران امنیتی به ویدیویی که مربوط به یک حادثه است دسترسی پیدا می‌کنند، به این دلیل است که می‌خواهند خود حادثه را ببینند. و آیا اتوماسیون، توانایی ساده‌سازی پاسخ، و پاسخ آنی هدف یک استراتژی نظارتی کلی و غنی از داده نیست؟ تقریباً برای هر شرکتی، پاسخ مثبت است.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


تصویربرداری پیشرفته

تشخیص تب با دوربین حرارتی

دوربین‌های جدید شبکه یونی‌ویو 

اینستاگرام تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *