دسته‌بندی نشده

۴ رنگ اصلی کابل شبکه

کابل-شبکه

۴ رنگ اصلی کابل شبکه

کابل های UTP از ۴ جفت سیم تشکیل شده‌اند که ۴ رنگ اصلی کابل شبکه عبارت است از : آبی، نارنجی، سبز و قهوه‌ای. در ادامه با پاوان همراه باشید

cable

در شبکه های گیگابیت اترنت، از هر چهار جفت سیم استفاده می‌شود اما در شبکه های معمولی با سرعت ۱۰ و ۱۰۰ مگابیت در ثانیه، فقط جفت ۲ و ۳ استفاده می‌شود. این سیم ها برای انتقال دیتا یعنی ارسال و دریافت دیتا بین دو دستگاه استفاده می‌شوند.

هر جفت سیم شامل دو سیم است یکی رنگی و یکی راه راه سفید است مثلا آبی و آبی راه راه در جفت یک، نارنجی و نارنجی راه راه در جفت دو دیده می‌شود. این جفت رنگ های مشابه به هم تابیده شده‌اند و برای اینکه اترنت خود را قابل اطمینان نگه دارید نباید این پیچش ها را باز کنید. البته باز کردن پیچش ها در حدود یک سانتیمتر برای زدن جک لازم است.

سبز و نارنجی برای شبکه های اترنت با سرعت ۱۰ و ۱۰۰ مگابیت در ثانیه است. اگر گیگابیت اترنت هم ساپورت شود رنگ قهوه‌ای و آبی هم استفاده می‌شود. آبی و قهوه‌ای را برای اترنت ثانوی و یا اتصال تلفن می‌توان استفاده کرد. البته چنین کاربردی توصیه نمی‌شود چرا که UTP ها اساسا برای چنین کاربردهایی طراحی نشده‌اند.

 

کاربرد رنگ های کابل شبکه

رنگ خود کابل های شبکه زوج به هم تابیده، متفاوت است. هر رنگ کابل، نشان دهنده برند تولید کننده کابل و Cat آن کابل است. مثلا برندرکس Brand Rex، کابل‌های Cat6 را با رنگ بنفش و Cat5 را با رنگ طوسی تولید می‌کند. یا مثلا Legrand، کابل‌هایCAT6  را با رنگ آبی و Cat7 را با رنگ زرد تولید می‌کند.

 

هر رنگ کابل، نشان دهنده برند تولید کننده کابل و cat آن کابل است.

تمامی شرکت‌های تولیدکننده کابل شبکه، کابل های Outdoor که در فضای باز استفاده می‌شوند را به رنگ مشکی تولید می‌کنند. کابل Outdoor باید در برابر تابش آفتاب و گرد و غبار و جویده شدن توسط حیوانات مقاوم باشد.


تاریخچه دوربین مداربسته

ضریب نفوذ یا استاندارد IP برای دستگاه های الکتریکی

3 حقیقت جالب درباره سیستم های تشخیص چهره 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *