دسته‌بندی نشده

تاریخچه دوربین مداربسته

تاریخچه-دوربین

تاریخچه دوربین مداربسته

نخستین سیستم مدار بسته در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب  موشک های V2 نصب شد. یک مهندس آلمانی بنام ” والتر بروج ”  مسئول طراحی و نصب این سیستم بود. از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها به کار گرفته شد و خیلی زود روی موشک ها نصب شد تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد. اولین بار سیستم دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال ۱۹۷۳ رونمایی شد.

دوربین مداربسته

در اواخر جنگ جهانی دوم نیز، کشور آمریکا از این تکنولوژی برای نظارت بر اجرای آزمایش های اتمی خود استفاده نمود و چند سال بعد نیز در این کشور شرکتی به نام Vericon (اولین کمپانی تولید دوربین مداربسته) سعی کرد دوربین های مدار بسته را به عرصه ی تجاری عرضه کند که البته این سرمایه گذاری موفق نبود و عده ی بسیار اندکی از آن یاد می کنند.

زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد، نقش چشم گیری در کاهش جرایم ایفا نکرد. تا این که در سال ۱۹۸۰ دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا به خصوص در مراکز عمومی به کار گرفته شدند تا راهی ارزان تر در مقایسه با به کارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم شناخته شد.

دوربین مداربسته

 

درتاریخچه ی دوربین های مداربسته، این سیستم در ابتدا در اختیار دولت بوده و در واقع برای نظارت پلیس در دهه 1960 استفاده می شده و کم کم در دهه بعد و با پیشرفت تکنولوژی، دوربین های مداربسته در خیابان ها و حتی مغازه ها نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

 

اختراع مالتی پلکسرها در سال ۱۹۹۰ اجازه ترکیب تصاویر چندین دوربین را فراهم ساخت که در نتیجه آن امکان نمایش همزمان تمامی دوربین ها بر روی یک مانیتور و ضبط آنها بر روی یک نوار ویدئویی مغناطیسی VCR فراهم شد که توانایی قابل توجهی در آن دوران محسوب می شد و تأثیر زیادی در فراگیر این فن آوری داشت.

 

 

با وجود تمامی کم و کاست های این تکنولوژی، دوربین های مداربسته توانستند جای خود را در بازار تثبیت کنند و به عنوان فناوری ای در حال توسعه محبوبیت یابند که با تمام این اوصاف، دوربین های مداربسته ی اولیه دارای نکات ضعف بسیار زیادی بودند؛ نوار های این دوربین ها مدام نیاز به تعویض داشت و یا حتی می توانستند از بین بروند و فرسوده شوند، هم چنین دوربین های مداربسته در نور کم یا تاریکی نمی توانستند کار کنند اما به رغم تمام این مشکلات و محدودیت ها، دوربین های مداربسته در طول این دهه و در دهه های آتی بیشتر رشد نمود.

منبع: wikipedia


ضریب نفوذ یا استاندارد IP برای دستگاه های الکتریکی

3 حقیقت جالب درباره سیستم های تشخیص چهره

پرفروش ترین برند های دوربین مداربسته 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *