دوربین مداربسته

آشنایی با دوربین مداربسته چشم ماهی (فیش آی)

آشنایی با دوربین مداربسته چشم ماهی (فیش آی)

آشنایی با دوربین مداربسته چشم ماهی (فیش آی)

آشنایی با دوربین مداربسته چشم ماهی (فیش آی)، دوربین های مداربسته چشم ماهی که به خاطر لنزهای فوق عریض خود شناخته می شوند، قادر به ارائه نظارت تصویری با زوایای دید پانوراما 180 درجه و 360 درجه هستند. هنگام استفاده از دوربین IP پانوراما با زاویه باز، تصاویر معمولاً به صورت دایره ای و محدب هستند که جلوه چشم ماهی را ایجاد می‌کند. علاوه بر نمای پانوراما، دوربین های نظارتی چشم ماهی قادر به ارائه آگاهی موقعیتی بیشتر برای کاهش نقاط کور احتمالی با قابلیت ایجاد نماهای تقسیم شده در جهات مختلف برای افزایش پوشش بدون نیاز به نصب دوربین های اضافی هستند.

 

دوربین های چشم ماهی معمولا در موارد زیر استفاده می شوند:

  • تعداد زیادی پارکینگ
  • فرودگاه ها
  • تقاطع های ترافیکی
  • راهروها
  • فروشگاه ها
  • هتل ها
  • پمپ بنزین ها
  • بیمارستان ها
  • کتابخانه ها

آشنایی با دوربین مداربسته چشم ماهی (فیش آی)

آشنایی با دوربین مداربسته چشم ماهی (فیش آی)

ویژگی های ضروری دوربین های مداربسته چشم ماهی:

ضد آب : دوربین های فیش آی(دوربین های چشم ماهی) به عنوان دوربین های فضای باز مفید هستند زیرا می توانند زوایای دید گسترده ای را ارائه دهند که در خارج از ساختمان ها، پارکینگ ها یا در مناطق باز مانند مزارع مفید است. برای پیدا کردن یک دوربین امنیتی ضد آب در فضای باز، به دنبال دوربین چشم ماهی در فضای باز باشید که دارای استاندارد حفاظتی IP67 یا IP66 ضد آب باشد.

مقاوم در برابر خرابی: دوربین‌های چشم ماهی گزینه‌ای عالی برای دوربین‌های امنیتی ضد ضربه هستند. هنگام انتخاب یک دوربین چشم ماهی با بالاترین مقاومت در برابر آسیب، به دنبال دوربین های چشم ماهی باشید که دارای استاندارد IK08 تا IK10 ضد خرابی هستند.

دارا بودن استاندارد IP و IK بالا، به محافظت در برابر شرایط آب و هوایی سخت و ضربه کمک می کند.

دید در شب: اگر از دوربین‌های چشم ماهی در داخل یا خارج استفاده می کنید، داشتن دوربینی با دید در شب داخلی برای افزایش امنیت در شب مهم است.

رزولوشن بالا: از آنجایی که دوربین‌های چشم ماهی تصاویر فوق‌العاده و پانوراما ارائه می‌کنند، انتخاب دوربین چشم ماهی با کیفیت مناسب برای اطمینان از وضوح تصاویر شما مهم است. هنگام بررسی گزینه ها، به دنبال دوربین های 5-6 مگاپیکسلی چشم ماهی باشید، زیرا این دوربین ها تعداد پیکسل های بیشتری را در هر تصویر ارائه می دهند.

 

زوایای دید انعطاف پذیر: دوربین های چشم ماهی 180 درجه و دوربین های چشم ماهی 270 درجه مناظر وسیع و پانوراما را برای پوشش مناطق بزرگ ارائه می دهند. معمولاً برای پوشش مناطق افقی وسیع استفاده می‌شود، دوربین‌های چشم ماهی بر روی دیوار یا در برخی موارد سقف نصب می‌شوند تا دید وسیعی از بالای سر از یک منطقه ارائه دهند.

 

هنگام خرید دوربین فیش آی به چه نکاتی باید توجه کرد

  • به چند دوربین نیاز داریم (داخل/خارج، چند مکان؟)
  • چه دیدی نیاز داریم؟ (رزولوشن 2 مگاپیکسل در مقابل 4K؟ میدان دید؟ پروژکتورهای IR کم نور؟)
  • با چه نوع خطرات زیست محیطی مواجه هستیم؟ (دماهای کاری؟ ضد آب؟)
  • نصب به چه چیزی نیاز دارد؟ (کابل کشی؟ تجهیزات پشتیبانی؟ یکپارچه سازهای سیستم حرفه ای؟)

 

دوربین‌های لنز چشم ماهی 360 برای هر کسی که به دنبال گسترش دامنه نظارت خود بدون هزینه در چندین دوربین مختلف است، عالی است.

آشنایی با دوربین مداربسته چشم ماهی (فیش آی) آشنایی با دوربین مداربسته چشم ماهی (فیش آی) آشنایی با دوربین مداربسته چشم ماهی (فیش آی)

 

پانوراما 360 درجه

این حالت مشاهده میدان دید 360 درجه را به صورت یک نوار پانوراما افقی در پایین صفحه نمایش می دهد. در بالای این نمای پانوراما، یک تصویر منحرف شده وجود دارد که می‌توان آن را در اطراف صفحه کشیده و به دلخواه تغییر موقعیت داد.

 

پانوراما 180 درجه

این نما نمای پانوراما را از بالا می گیرد و آن را به دو نیم می کند و دو تصویر 180 درجه نمایش می دهد. این نما را می توان به چپ و راست کشید.

شما می توانید بین سه تا هشت نمای PTZ داشته باشید که همگی می توانند تغییر مکان داده و بزرگنمایی یا بزرگنمایی شوند.

 

حقیقت در مورد دوربین های مداربسته چشم ماهی

همانطور که بیشتر در صنعت نظارت تصویری می دانند، دوربین های نظارت تصویری قدیمی یک نقصی دارند: نقاط کور. به عنوان مثال، اگر یک دوربین میدان دید ثابت به سمت چپ باشد و یک حادثه در سمت راست رخ دهد، دوربین بی فایده است. بنابراین، آیا نمی‌توانیم تعداد دوربین‌های مورد استفاده در هر کافه و پارکینگ را دو یا سه برابر کنیم تا بتوانیم از هر زاویه‌ای عکس بگیریم؟ مطمئناً، اما پس از آن کاربران مجبور به متحمل شدن هزینه های سخت افزاری اضافی، هزینه های نصب، مجوز نرم افزار و هزینه های اضافی نگهداری می شوند.

 

در نظارت تصویری، پوشاندن نقاط کور برای مدت طولانی یک چالش بوده است. در نتیجه، دوربین‌های چشم ماهی که نمای پانورامای 360 درجه را ارائه می‌دهند، به یک جایگزین محبوب برای کاربران نهایی تبدیل شده‌اند که به دنبال نظارت بر مناطق بزرگ هستند.

 

مزایا و محدودیت ها

یکی از مزیت های اصلی فیش آی ها نسبت به دوربین های چند حسگر اندازه و وزن آن است. همانطور که از نامش پیداست یک دوربین چند سنسوری دارای سه تا چهار سنسور در یک واحد است و بنابراین تمایل دارد سنگین و حجیم باشد. از طرف دیگر دوربین های فیش آی بسیار کوچکتر و سبک تر هستند و قطر آنها بین 146 تا 160 میلی متر است و وزن آنها کمتر از 1 کیلوگرم است. در حالی که دوربین های چشم ماهی مزایای خاصی را ارائه می دهند، دانستن محدودیت های آنها نیز مهم است.

به طور خاص، وضوح کمتری نسبت به دوربین های چند سنسوری دارند. دوربین‌های چشم ماهی وضوح کافی برای دیدن جزئیات چهره افراد را نداشتند، مگر اینکه فرد خیلی به دوربین نزدیک بود.

دوربین های تک سنسور 360 درجه چشم ماهی سال هاست که وجود دارند.

 

برخی از کاربردهای دوربین های چشم ماهی

به طور کلی، دوربین های چشم ماهی را می توان در تمام بازارهای عمودی استفاده کرد و به کاربران نهایی کمک می کند تا مناطق بزرگ را نظارت کنند یک دوربین با زاویه دید عریض، پوشش کامل منطقه را تضمین می‌کند و همزمان از فضای ارزشمند کمتری استفاده می‌کند.

دوربین های Fisheye معمولاً روی سقف نصب می شوند تا حداکثر نتیجه را به دست آورند.

  • از قرار دادن دوربین 360 چشم ماهی در گوشه یا نزدیک آن خودداری کنید، زیرا دیوارها مانع از دید پانوراما آن می شوند.
  • اگر کاربر قصد دارد دوربین IP پانوراما چشم ماهی را روی سقف نصب کند، مطمئن شوید که دوربین در مرکز منطقه نظارت قرار دارد. در غیر این صورت تصاویر تغییر شکل خواهند داد.
  • دوربین را از دریچه های تهویه مطبوع و درهای ورودی برقی دور نگه دارید.
  • مطمئن شوید که دوربین چشم ماهی نزدیک لامپ های سقفی یا چراغ نشانگر نباشد که با سیگنال تصویر تداخل می کند و کیفیت تصویر دوربین را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

ما در پاوان کالا، طیف وسیعی از سیستم ها و خدمات را ارائه می دهیم تا مطمئن شویم خانه یا محل کار شما کاملاً ایمن خواهد شد. نرم افزارهای تشخیص پلاک و تشخیص چهره از جمله محصولاتی هستند که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی تولید شده اند و در پاوان قابل ارایه میباشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


فیلتر IR-Cut در دوربین های مداربسته

بهترین پکیج دوربین مدار بسته

هوش مصنوعی چیست؟ 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *