دسته‌بندی نشده

آموزش هوشمند توسط هوش مصنوعی

آموزش هوشمند توسط هوش مصنوعی

آموزش هوشمند توسط هوش مصنوعی

احیای مدارس با راه‌حل‌های آموزش هوشمند که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است

هوش مصنوعی نسل جدیدی از سیستم های امنیتی پیشرفته و کارآمد را تقویت می کند. در زمینه آموزش، هوش مصنوعی همچنین ارتقای دیجیتالی و هوشمند مدارس و مؤسسات را از K12 به دانشگاه ها تسهیل می کند. برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مانند شناسایی هوشمند، یادگیری عمیق و تجزیه و تحلیل هوشمند هزینه های نیروی انسانی را تا حد زیادی کاهش می دهد و در عین حال سطح امنیتی و کارایی مدیریت را بهبود می بخشد. روش‌های آموزشی نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به افزایش مشارکت در کلاس‌های از راه دور و حضوری کمک کند و یک محیط یادگیری مساعد را برای دانش‌آموزان ایجاد کند.

 

 

برای اینکه درک بهتری از اینکه چگونه مدارس می توانند از استفاده از فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی بهره مند شوند، در اینجا لیستی از برخی از برنامه های پردیس آن آورده شده است:

آموزش هوشمند توسط هوش مصنوعی

 

  1. از ورود غیرمجاز به محوطه دانشگاه جلوگیری کنید

ورودی و خروجی پردیس مناطقی هستند که در برابر تهدیدات خارجی آسیب پذیر هستند. یک سیستم کنترل دسترسی ورودی و خروجی قوی در ساخت اولین خط دفاعی اصلی مدرسه ضروری است.

 

به عنوان مثال، نصب یک سیستم کنترل دسترسی مجهز به هوش مصنوعی می تواند به طور موثر از ورود غیرمجاز به محوطه دانشگاه، کتابخانه، ساختمان های آموزشی، خوابگاه ها و سایر اماکن مدرسه جلوگیری کند. گذشته از آن، آخرین فناوری مدیریت داده را می توان برای رفع نیازهای روزانه مدارس و دانش آموزان (مانند حضور، بازدیدکنندگان، وسایل نقلیه) مورد استفاده قرار داد.

 

به همین ترتیب، حفاظت از محیطی، فناوری پشت سیم‌سیم و عملکرد عبور خط، نقشی حیاتی در جلوگیری از تهاجم به مناطق اطراف یا دسترسی غیرمجاز به مکان‌های تحت نظارت دارد. هنگامی که پرسنل و وسایل نقلیه غیرمجاز شناسایی می شوند، سیستم زنگ خطری را برای اطلاع به اتاق کنترل ارسال می کند که می تواند به کاهش خطرات امنیتی در محوطه دانشگاه کمک کند. یادگیری ماشینی با فیلتر کردن اشیاء نامربوط مانند برگ‌ها، شاخه‌ها و حتی حیوانات به کاهش هشدارهای اشتباه کمک می‌کند.

 

  1. تشخیص اقدامات خشونت آمیز در زمان واقعی

در سطح جهانی، خشونت و قلدری در مدرسه همچنان یک مشکل جدی است. گزارش یونسکو و مؤسسه پیشگیری از خشونت در مدرسه در دانشگاه زنان اوها (سئول، کره جنوبی) نشان داد که تخمین زده می شود که 246 میلیون (20٪) کودک و نوجوان هر ساله در معرض نوعی خشونت در مدرسه قرار می گیرند. یکی از اقدامات اولویت دار توصیه شده ایجاد سیستم های گزارش دهی و بهبود جمع آوری داده ها و شواهد است.

 

برای ایمنی پردیس، سیستم های امنیتی جامع امروزی قبلاً ویژگی های مدیریت اضطراری را یکپارچه کرده اند. با کمک یک حسگر هوش مصنوعی، دوربین های سه بعدی با قابلیت تحلیل استریو می توانند دعوا، سقوط و سایر رفتارهای خشونت آمیز احتمالی را از طریق یادگیری عمیق شناسایی کنند. با وجود زنگ هشدار بی‌درنگ، پرسنل امنیتی مدرسه می‌توانند به موقع از موارد اضطراری احتمالی مانند خشونت و سقوط مطلع شوند و به آن‌ها اجازه مداخله یا پاسخ مناسب را بدهند. سیستم هشدار یک دکمه ای نیز در محوطه دانشگاه پیشنهاد می شود تا در مواقع اضطراری سریع ترین راه را برای کمک به دانشجویان ارائه دهد.

 

  1. بهبود عملکرد تدریس و نتایج یادگیری

عادی بودن و عدم تعادل منابع در طول همه گیری، کشورهای در حال توسعه را بر آن داشته است تا تحول دیجیتالی آموزش را تسریع بخشند. با انتقال بی‌سابقه آفلاین به آنلاین بسیاری از کلاس‌های درس، تخته‌های سفید و تخته سیاه الکترونیکی مدرن پدید آمده‌اند. به عنوان مثال، تخته سفید تعاملی هوشمند Dahua DeepHub مجموعه‌ای از ویژگی‌ها از جمله نوشتن چند منظوره، طرح‌دهی بی‌سیم، اشتراک‌گذاری محتوای کنفرانس و غیره را ارائه می‌کند که آن را به انتخابی ایده‌آل برای کلاس‌های درس و اتاق‌های جلسه که در آن‌ها به نمایش، اشتراک‌گذاری اطلاعات و مدیریت اسناد نیاز است تبدیل می‌کند.

از طرف دیگر، یک تخته سیاه هوشمند همه کاره با طراحی بسیار یکپارچه نیز گزینه خوبی است. این نوشتار سنتی تخته سیاه را با فناوری صفحه لمسی ترکیب می کند و تعامل مشترک انسان و رایانه را در کلاس درس ترویج می کند.

علاوه بر این، معلمان نباید نگران دانش آموزانی باشند که نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند. یک دوربین هوشمند با عملکرد پخش می تواند به طور خودکار سخنرانی معلم را از طریق الگوریتم هوش مصنوعی با دقت 99٪ ردیابی و ضبط کند. این می تواند با جریان های ویدئویی چند کانالی ادغام شود تا صحنه کلاس را به وضوح بازیابی کند و یک تجربه یادگیری از راه دور همهجانبه را برای دانش آموزان در مکان های مختلف فراهم کند.

 

 

بهترین شیوه ها

از آنجایی که هوش مصنوعی پیشرفته‌تر می‌شود و همچنان در صنعت امنیتی مورد توجه قرار می‌گیرد، انجام بهترین شیوه‌ها در نظارت نظارتی ضروری است. آموزش کاربران در مورد استفاده صحیح از فناوری و مزایای آن قویاً تشویق می شود. گذشته از آن، حفاظت از داده ها و حریم خصوصی نیز باید همیشه در اولویت قرار گیرد. چندین نرم‌افزار و پلتفرم مدیریت مرکزی، داده‌ها و عملکردهای امنیتی حریم خصوصی را ترکیب می‌کنند تا به حفظ حریم خصوصی در حین نظارت کمک کنند. برخی از اقدامات در حال اجرا عبارتند از به حداقل رساندن داده ها و اطلاعات خصوصی، فناوری موزاییک صورت/بدن، و همچنین رمزگذاری امنیتی انتقال شبکه، ذخیره سازی، دانلود و صادرات. کاربران همچنین گزینه ای برای پیکربندی مدت زمان ذخیره سازی هر کانال ویدیویی دارند. به طور کلی، این بهترین شیوه‌ها برای کمک به تضمین حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای نظارت مسئولانه اعمال می‌شوند.

 

 

راه حل آموزش هوشمند داهوا

فناوری داهوا با در نظر گرفتن هوش مصنوعی ویدیو محور به عنوان هسته خود، به طور فعال به نوسازی آموزش کمک می کند و هدف آن ایجاد محیطی امن و دلپذیر برای دانش آموزان، معلمان و کارکنان است. راه حل آموزش هوشمند داهوا تمام فناوری های ذکر شده در بالا را با تمرکز بر سه بعد اتخاذ می کند: پردیس امن، آموزش هوشمند، و اتاق امتحان هوشمند. گذشته از ارائه نظارت کامل 24 ساعته در محل/خارج از محل در محوطه دانشگاه، ما همچنین بر به حداقل رساندن رفتار تقلب در امتحانات دانش‌آموزان و استفاده از بسترهای آموزشی و یادگیری هوشمند برای کلاس‌های دیجیتال مدرن تمرکز می‌کنیم.

 

 

در سال 2021، داهوا با استقرار یک سیستم شبکه اتاق امتحان برای 1800 مرکز امتحان، به وزارت آموزش مصر در تنظیم آزمون ورودی کالج این کشور کمک کرد. من خوشحال‌ترین فرد در این تصویر هستم که نصب دوربین‌های مداربسته در تمام دبیرستان‌ها را نشان می‌دهد. سخنگوی این وزارت می گوید: این اقدامی است که کارایی آموزش را بالا می برد، زیرا فکر تقلب را از بین می برد و رفتار دانش آموزان و ناظران را در هنگام امتحان تنظیم می کند.

 

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


پارک هوشمند

سیستم نظارت

داهوا فناوری های هوشمند 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *