دسته‌بندی نشده

ایمنی خودرو و جاده

ایمنی خودرو و جاده

ایمنی خودرو و جاده

سیستم‌های ویدیویی روی برد می‌توانند ایمنی خودرو و جاده را افزایش دهند

هر ساله تعداد زیادی از حوادث ترافیکی و تصادفات در سراسر جهان رخ می دهد. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سالانه حدود 1.3 میلیون نفر در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند. عوامل زیادی به این امر منجر می شود: زیرساخت جاده، کاربران جاده، سرعت وسیله نقلیه و ایمنی وسیله نقلیه.

 

یکی دیگر از این موارد خستگی و خواب آلودگی در فرمان است که می تواند منجر به ایجاد موقعیت خطرناکی شود که ایمنی راننده، سرنشینان و حتی عابران پیاده را به خطر می اندازد. به گزارش یورو ویکلی نیوز، سیستم تشخیص خستگی و سایر سیستم‌های کمک راننده در خودروهای جدید در سال 2022 اجباری خواهند شد، زیرا می‌گوید اکثریت قریب به اتفاق تصادفات جاده‌ای ناشی از خطای انسانی است. بنابراین، بسیار مهم است که اقداماتی برای بهبود ایمنی وسایل نقلیه برای ارتقای حمل و نقل ایمن برای همه کاربران جاده انجام شود.

 

چگونه یک سیستم امنیتی داخلی مبتنی بر ویدئو می تواند کمک کند

هایک ویژن به عنوان ارائه‌دهنده راه‌حل‌های IoT پیشرو با ویدیو به‌عنوان صلاحیت اصلی آن، سیستم ویدیویی روی موبایل خود را طراحی و توسعه داد تا امنیت خودرو را به روش‌های جامعی افزایش دهد. این موارد از ضبط فیلم قابل اطمینان و هشدارهای انحراف مسیر یا سرعت، تا هشدارهای اضطراری و تجزیه و تحلیل رفتار غیرعادی رانندگی را شامل می شود.

این سیستم پوشش ویدیویی 360 درجه را هم در داخل و هم در خارج از وسیله نقلیه ارائه می‌کند و آگاهی موقعیتی را در زمان واقعی برای رانندگی ایمن فراهم می‌کند. فیلم‌های ویدئویی به‌طور قابل اعتمادی منتقل و ذخیره می‌شوند، که می‌تواند به عنوان مدرک پزشکی قانونی در صورت وقوع یک حادثه رانندگی استفاده شود. همچنین بینش هایی مانند جریان مسافر در یک اتوبوس عمومی ایجاد می کند، به طوری که توزیع مسافران می تواند برای بهبود راحتی آنها بهینه شود.

حفاظت از طیف وسیعی از وسایل نقلیه جاده ای

سیستم امنیتی ویدیویی داخلی هایک ویژن تضمین می‌کند که انواع معمولی وسایل نقلیه از جمله اتوبوس‌های عمومی، اتوبوس‌های مدرسه، کامیون‌ها، تاکسی‌ها و خودروهای سواری به خوبی محافظت می‌شوند.

ایمنی خودرو و جاده

اتوبوس های عمومی

اتوبوس ها نقش مهمی در حمل و نقل شهری دارند. برای بسیاری از مردم، آنها روشی ضروری برای رفت و آمد روزانه خود ارائه می دهند. بر این اساس، کارایی عملیاتی ناوگان اتوبوسرانی، خدمات آن و ایمنی عمومی چالش‌های جدیدی را برای مقامات حمل‌ونقل عمومی نشان می‌دهد.

هایک ویژن این چالش ها را درک می کند و راه حل اتوبوس خود را با دو ویژگی مهم توسعه داده است. در مرحله اول، شمارش جریان مسافر، بر اساس تجزیه و تحلیل ویدئویی، به رانندگان اتوبوس اجازه می دهد تا تعداد واقعی مسافران داخل را در زمان واقعی بدانند. این زمانی مفید است که الزامات انطباق خاصی مانند فاصله گذاری اجتماعی معرفی شود. اگر جریان مسافر از تعداد از پیش تعریف شده بیشتر شود، می توان یک هشدار برای برنامه ریزی بهتر ناوگان اتوبوس به مرکز عملیات ارسال کرد. این به آنها کمک می کند تا کیفیت خدمات و رضایت مسافران را بهبود بخشند.

ویژگی دیگر، تشخیص رفتار غیرعادی رانندگی است که می تواند خستگی راننده و همچنین سیگار کشیدن در اتوبوس را نشان دهد. در صورت شناسایی این حوادث، هشداری به صورت بلادرنگ به مرکز مانیتورینگ ارسال می‌شود که به اپراتورها اجازه می‌دهد بلافاصله از طریق صدای دو طرفه با رانندگان ارتباط برقرار کنند.

 

اتوبوس های مدرسه

اتوبوس های مدرسه می توانند 40 دانش آموز یا بیشتر را به مدرسه ببرند و برگردند. به این ترتیب، اپراتورها می خواهند مراقبت بیشتری از این محموله گرانبها داشته باشند. آیا اتوبوس مدرسه در مسیر معمول خود است؟ آیا دانش آموزی به موقع سوار اتوبوس شد و در ایستگاه مناسب پیاده شد؟ برای مدیران مدرسه و والدین، این مسائل می تواند حیاتی باشد.

راه حل اتوبوس مدرسه هایک ویژن قابلیت های نوآورانه حضور و غیاب در هواپیما را ارائه می دهد. وقتی دانش‌آموزان سوار اتوبوس می‌شوند، می‌توانند کارت شناسایی خود را روی ترمینال بکشند و پرونده بلافاصله روی پلت فرم مرکزی سیستم آپلود می‌شود. در همان زمان، یک اعلان به تلفن همراه والدین فرستاده می شود که به آنها اطلاع می دهد که فرزندشان سالم در اتوبوس است.

همچنین محافظت از دانش آموزان هنگام پیاده شدن از اتوبوس مدرسه و عبور از جاده بسیار مهم است. راه حل شامل تابلوی “ایست برای اتوبوس مدرسه” با هشدار فلاش صوتی و تصویری است. این کار به خودروهای عبوری اطلاع می‌دهد که تا زمانی که دانش‌آموزان با خیال راحت از یک خیابان عبور کنند، توقف کنند.

 

کامیون ها

کامیون ها طیف گسترده ای از کالاها و مواد را حمل می کنند، از نیازهای روزانه ما گرفته تا محصولات لوکس. بنابراین، برای شرکت‌های لجستیکی مهم است که از وضعیت بی‌درنگ ناوگان کامیون‌های خود اطلاع داشته باشند، اینکه آیا کالاها را به موقع حمل می‌کنند یا به سلامت به مقصد می‌رسند و غیره. راه حل کامیون هایک ویژن داده‌های صوتی و تصویری را با دوربین‌های نصب شده در داخل و خارج جمع‌آوری می‌کند. کامیون این دستگاه داده های GPS و هشدار را از طریق ضبط کننده های ویدئویی داخلی و شبکه های بی سیم 3G/4G ارسال می کند تا نظارت و مدیریت کامیون از راه دور انجام شود.

 

کامیون ها با توجه به اندازه خود دارای نقاط کور بزرگی در دو طرف هستند. خودروهایی که در این نقاط کور قرار دارند به سختی دیده می شوند و به راحتی می توانند مورد توجه راننده قرار نگیرند. راه حل کامیون هایک ویژن نماهای دوربینی را ارائه می دهد که این نقاط کور را پوشش می دهد، بنابراین رانندگان کامیون از وسایل نقلیه وارد شده به این مناطق مطلع هستند. این به آنها کمک می کند تا ایمن رانندگی کنند و ایمنی جاده را ارتقا می دهد.

 

راه حل هایک ویژن انواع مختلفی از حسگرها را برای نیازهای سفارشی یک کامیون فراهم می کند. به عنوان مثال، اگر کامیونی کالاهای با ارزشی را حمل می کند که در طول سفر مجاز به بررسی آنها نیست، می توان یک سنسور در اضافه کرد تا اگر کسی آن را قبل از رسیدن باز کند، ضبط کند. در برخی موارد، اگر یک کامیون مواد غذایی سرد را حمل می کند، برای اطمینان از تازگی، دمای داخل باید در سطح ثابتی حفظ شود. بر این اساس، مشتریان می توانند یک سنسور دما را برای نظارت بر تغییر دما در سیستم قرار دهند.

 

تاکسی و ماشین های سواری

با بهبود تحرک در زندگی شهری، بسیاری از مردم از برنامه های تلفن همراه برای سوار شدن استفاده می کنند، چه با تاکسی یا یک ماشین سواری. راحت و سریع است. از سوی دیگر، حفظ ایمنی سوارکار از ابتدای سفر تا رسیدن به مقصد نیز مهم است.

 

در دوره‌های شلوغ، برای مثال ساعات شلوغی و فصول تعطیلات، رانندگان تاکسی و سواری برای استراحت تلاش می‌کنند و معمولاً ساعات طولانی کار می‌کنند. در این شرایط، خسته شدن بسیار آسان است که می تواند باعث مشکلات سلامتی نیز شود. راه حل هایک ویژن برای تاکسی ها و خودروهای سواری شامل تجزیه و تحلیل رفتار رانندگی غیرعادی، مانند رانندگی در حالت خواب آلودگی است. در این صورت، می توان به رانندگان یادآوری کرد که خود را کنار بکشند و استراحت کنند.

 

راه حل هایک ویژن همچنین یک دوربین صندوق عقب را ارائه می دهد که در صورت رها شدن چمدان یا کیف دستی مسافر پس از خروج یا دزدیده شدن توسط دیگران، فیلم را ضبط می کند.

 

از تجزیه و تحلیل رفتار رانندگی غیرعادی، و هشدار “ایست برای اتوبوس مدرسه” تا نظارت بر “نقاط کور” حیاتی، امنیت داخل هواپیما نشان داده است که چقدر لازم است امنیت وسیله نقلیه در همه جنبه‌ها بهبود یابد، تا تصادفات جاده‌ای به طور موثر کاهش یابد و حفظ شود. همه کاربران جاده ایمن هستند سیستم امنیتی ویدیویی داخلی هایک ویژن به مشتریان تجاری کمک می کند تا امنیت خود را با ارزش افزوده به حداکثر برسانند که عملکرد خودرو را به سطح جدیدی ارتقا می دهد.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


نرم افزار مدیریت ویدیو

جایزه نوآوری توسعه پایدار

ایمن سازی استاندارد پارکینگ 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *