دسته‌بندی نشده

امنیت سایبری دوربین های مداربسته

امنیت سایبری دوربین های مداربسته

امنیت سایبری دوربین های مداربسته

پایه امنیت سایبری دوربین های مداربسته شما چقدر قوی است؟

این سوال در دنیای امنیتی امروز، هنگام تمرکز بر دوربین های امنیتی، کلیدی است. به عنوان بخشی از دنیای اینترنت اشیا، دوربین های امنیتی امروزی نه تنها در حوزه امنیتی، بلکه در ارائه اطلاعات برای تسریع کارایی عملیاتی و تصمیم گیری در بسیاری از حوزه های تجاری دیگر نقش مهمی ایفا می کنند. همانطور که آنها هوشمندتر و پیچیده تر می شوند، خطرات امنیت سایبری آنها نیز افزایش می یابد. در سال‌های اخیر، جهان نمونه‌های متعددی از حوادث امنیت سایبری با دوربین‌ها را تجربه کرده است.

 

 

سیستم های پیچیده هکرهای غیرمجاز را دعوت می کنند

دوربین های امنیتی دستگاه های IoT هستند و بنابراین آسیب پذیر هستند. آنها همچنین به اشکال مختلف در بازار فراوان هستند و توسط چندین تولید کننده از کشورهای مختلف طراحی، توسعه و ساخته می شوند. دوربین‌های کنونی از نظر فناوری به قدری پیشرفته هستند که با بسیاری از فرآیندهای پیچیده و قدرت رایانه همراه هستند.

 

این پیشرفت‌های تکنولوژیکی قابلیت‌های امنیتی خارق‌العاده و همچنین خطرات دیجیتالی جدی را ارائه می‌کنند. دوربین ها از قطعات سخت و نرم افزاری پیشرفته تشکیل شده اند که هم در داخل و هم توسط اشخاص ثالث تولید می شوند. به دلیل این پیچیدگی، چنین دوربینی می تواند به تنهایی به عنوان نوعی اکوسیستم در نظر گرفته شود و محافظت از آن به طور کلی در برابر چیزهایی که احتمالاً در این اکوسیستم ممکن است اشتباه باشد بسیار چالش برانگیز است. یک دوربین به یک سطح حمله جالب و دعوت کننده برای “افراد بد” تبدیل می شود.

 

خوشبختانه، امنیت سایبری نیز در سال‌های اخیر تکامل یافته است و انواع مختلفی از اقدامات امنیتی دیجیتال برای دوربین‌ها وجود دارد که می‌تواند توسط سازندگان دوربین اعمال شود. اما، این در درجه اول مستلزم تمایل سازنده دوربین برای صرف تلاش و بودجه برای امنیت خود دوربین است. این به یک سوال کلیدی در این بحث تبدیل می شود.

 

امنیت سایبری دوربین های امنیتی

 

امنیت سایبری «ساخت‌شده» به جای «پیچ و مهره»

همانطور که قبلا گفته شد، تمام دوربین های امنیتی آسیب پذیر هستند. با این حال، این نیز درست است که هر چه هک کردن دوربین سخت‌تر باشد، احتمال اینکه مهاجم سایبری به دوربین دیگری که هک کردن آن راحت‌تر است بپرد، بیشتر است. مهاجمان سایبری بسیار باهوش و پیچیده هستند، اما در عین حال بسیار عملگرا هستند. آنها اهداف آسان را ترجیح می دهند (اگر به نتیجه مشابهی دست یابند). یک تولیدکننده دوربین که در ایجاد یک پایه امنیت سایبری سرمایه‌گذاری می‌کند که دوربین‌های مقاوم‌تر در برابر سایبری را تضمین می‌کند، به هدف کمتری برای آن مهاجمان سایبری تبدیل می‌شود، زیرا آنها ترجیح می‌دهند بر روی دوربین‌هایی تمرکز کنند که نتایج یکسانی را با تلاش کمتر ایجاد می‌کنند (به عبارت دیگر، آسان‌تر هک’).

 

همه تولیدکنندگان و مشتریان دوربین باید کاملاً آگاه باشند که هر چه دوربین‌های آنها در برابر سایبری مقاوم‌تر باشد، برای هکرهای غیرمجاز دسترسی کمتری دارد. این تاب آوری سایبری مستلزم سرمایه گذاری جدی امنیت سایبری در یک پایه محکم است و یکی از موثرترین سرمایه گذاری ها اجرای Secure-by-Design در فرآیند تولید است. این بدان معناست که امنیت سایبری در طول هر مرحله از فرآیند تولید تعبیه شده است و زمانی که دوربین در محل مشتری تولید و اجرا می شود، به عنوان یک فکر بعدی تلقی نمی شود. یک مثال خوب از یک فرآیند تولید ایمن با طراحی در صنعت اینترنت اشیا، چرخه حیات توسعه ایمن هایک ویژن (HSDLC) است که در کتاب سفید امنیت سایبری هایک ویژن [2] توضیح داده شده است.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


سیستم امنیتی شبکه

امنیت SMB ها

یونیویو دوربین جدید PTZ 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *