دسته‌بندی نشده

امنیت انتقال داده

امنیت انتقال داده

امنیت انتقال داده

HTTPS چگونه از امنیت انتقال داده محافظت می کند؟

رشد سریع در اندازه و پیچیدگی شبکه‌ها و دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا (IoT) فرصت‌های جدیدی را ارائه می‌کند – یعنی تعامل بین افراد و دستگاه‌ها در مقیاس جهانی. اما در عین حال، خطرات نقض امنیت و سایر حملات مخرب را به ویژه در فرآیند انتقال داده ها نیز افزایش می دهد.

 

 

سوال این است که چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که فرآیند انتقال داده توسط حملات مخرب به خطر نمی افتد و پاسخ با HTTPS ارائه می شود.

HyperText Transfer Protocol Secure (HTTPS) نسخه ایمن HTTP برای شبکه جهانی وب است که از طریق آن داده ها بین مرورگر شما و وب سایتی که به آن متصل هستید ارسال می شود. “S” در انتهای HTTPS مخفف “Secure” است. این بدان معناست که تمام ارتباطات بین مرورگر شما و وب سایت رمزگذاری شده است.

 

امنیت انتقال داده

 

HTTPS چه نوع امنیت را برای شما فراهم می کند؟

به عبارت ساده، HTTPS از تمام اطلاعات (حتی قسمت‌هایی از URL) که از سایت ارسال و دریافت می‌کنید، از باز کردن صفحه وب تا بسته شدن آن، محافظت می‌کند.

 

HTTPS چگونه به طور خاص از امنیت انتقال داده محافظت می کند؟ ما با پاسخ به سؤالات زیر به برخی از نگرانی های رایج خواهیم پرداخت.

 

  1. چگونه کاربران می توانند از قانونی بودن وب سایت مطمئن شوند؟

یک وب سایت قانونی دارای گواهی است که توسط یک مرجع صدور گواهی (CA) صادر شده است. برای هر لینک، سایت این گواهی را برای مشتری ارسال می کند تا حقانیت آن را ثابت کند.

 

  1. چگونه کاربران می توانند از محرمانه بودن داده های منتقل شده بین وب سایت و کاربران اطمینان حاصل کنند؟

پس از تایید، وب سایت در مورد رمزگذاری با کاربر مذاکره می کند. و این فرآیند به طور خودکار بین سایت و مرورگر انجام می شود که با هم مجموعه رمز (شامل الگوریتم رمزگذاری و الگوریتم کد تأیید اعتبار پیام و غیره) و نسخه پروتکل SSL/TLS را تعیین می کند. پس از آن، داده های ارسال شده بین سایت و کاربران بر اساس الگوریتم هماهنگ رمزگذاری می شوند.

 

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


فناوری های تصویربرداری

پارک هوشمند 

امنیت فضای ذخیره سازی ابری

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *