دسته‌بندی نشده

انواع دوربین مداربسته راهنمای خرید

انواع دوربین مداربسته راهنمای خرید

انواع دوربین مداربسته راهنمای خرید

آشنایی با انواع دوربین مداربسته به ما کمک می کند تا بهتر بتوانیم دوربین متناسب با نیاز خود را انتخاب کنیم. در این مقاله سعی داریم انواع دوربین های مداربسته ویژگی و کاربرد آنها را بطور مختصر بررسی کنیم. با مطالعه این مقاله شما با انواع مختلفی از دوربین های مداربسته موجود در بازار با کاربری های گوناگون آشنا خواهید شد.

دوربین مدل دام

دام

لغت Dome از شکل ظاهری دوربین مداربسته که گنبدی شکل است، گرفته شده است. به دلیل نصب این دوربین ها بر روی سقف، گاها نیز به این دوربین ها دوربین های سقفی نیز می گویند. دوربین مداربسته دام گزینه مناسبی برای فضاهای داخلی مانند فروشگاه، ادارات، پارکینگ منازل و مکان های عمومی، هتل ها، بیمارستان ها و … است.

دوربین مدل بولت

بولت

به دلیل ساختار و ظاهر استوانه ای این دوربین ها که شبیه به گلوله است، به این دسته از دوربین ها BULLET می گویند. دوربین های بولت یکی از پرکاربردترین دوربین های مداربسته در محیط های بیرونی هستند و اغلب جنس بدنه آنها فلزی می باشد. از این رو در برابر شرایط جوی نامساعد مقاوم هستند.  گاها به دوربین مداربسته بولت دوربین بالت نیز گفته می شود.

دوربین مدل اسپید دام

اسپید دام

دوربین اسپید دام (Speed Dome) به دوربین های گردان، چرخشی و PTZ نیز معروفند. این دوربین ها جز قوی ترین دوربین های مداربسته می باشند. این دوربین ها دارای توان چرخشی 360 درجه افقی و 180 درجه عمودی اند. همچنین دوربین اسپید دام می تواند نقاط دور تحت پوشش را از طریق بزرگنمایی با بالاترین کیفیت تصویر برداری کند. جنس بدنه این دوربین ها فلزی است.

دوربین مدل چشم ماهی

چشم ماهی

دوربین چشم ماهی یا Fisheye به دلیل ساختار ظاهری که شبیه چشم ماهی دارد به این اسم نام گذاری شده است. این دوربین ها امکان زاویه دید 180 یا 360 درجه را می دهند. به این واسطه با کاهش تعداد دوربین های مصرفی می شود. دوربین چشم ماهی دارای لنز ثابتی است و باید بر روی مرکز سقفی با حداقل 3 متر ارتفاع نصب شود تا تصویر کلی از محیط تحت پوشش ارایه دهد.

انواع کیفیت دوربین مداربسته

مقایسه

کیفیت تصویر دوربین مداربسته یا رزولوشن از جمله ویژگی است که می توان بر اساس آن انواع دوربین مدار بسته را تفکیک کرد. کیفیت تصویر بر مبنای مگاپیکسل تعریف می شود. لذا، هر چه تعداد پیکسل هایی که یک تصویر را تشکیل می دهند؛ بیشتر باشد، می توان جزئیات بیشتری را در تصویر دید.

رزولوشن های موجود در بازار شامل موارد زیر است:

رزولوشن دوربین

 

انواع تکنولوژی استفاده شده در دوربین

دوربین های آنالوگ HD

سیستم های آنالوگ HD high definition closed-circuit نسل جدید دوربین های مداربسته آنالوگ هستند. که با استفاده از تغییر فرکانس سیگنال خروجی در آنها قادر به ارائه تصاویری با کیفیت بسیار بالا حتی تا 8 مگاپیکسل هستند. انواع مختلفی از دوربین های با تکنولوژی آنالوگ HD وجود دارند که شامل AHD ،HDTVI ،HDCVI و HDSDI می باشند.

دوربین های تحت شبکه IP

دوربین های IP نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. این دوربین ها همانطور که از نامشان مشخص است از امواج دیجیتال در بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. به همین دلیل دارای کیفیت تصاویر بالایی هستند. دوربین های تحت شبکه دارای قابلیت پردازش تصاویر و یکسری عملکردهای هوشمند می باشد. همچنین جهت ضبط تصاویر از دستگاه NVR استفاده می شود.

انواع لنز استفاده شده در دوربین

  • لنز ثابت (fix)
  • لنز متغیر دستی (vari-focal)
  • لنز متغیر خودکار (vari-focal-motorized)

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


انواع تجهیزات شبکه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *