دوربین مداربسته

شش ویژگی دوربین مداربسته خوب

ویژگی دوربین مداربسته خوب

6 ویژگی دوربین مداربسته

تصمیم گیری برای نصب یک سیستم دوربین امنیتی در خانه شما گام ساده ای است. اما دانستن نوع دوربین … حالا این کمی مشکل است. دوربین مداربسته مدرن دارای ویژگی ها و گزینه های زیادی هستند که با یک جستجوی تعداد زیادی انتخاب را در اختیار شما قرار می دهد.

 

ویژگی هایی که چند سال پیش بسیار عالی تلقی می شد، امروزه تقریباً پایه است. این بسیار عالی است زیرا شما قادر خواهید بود یک سیستم دوربین مدار بسته را نصب کنید که در صورت بروز هرگونه حادثه ناگوار واقعاً به شما (و پلیس) کمک می کند.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که انتخاب بهترین دوربین های امنیتی کافی نیست. در واقع، عبارت “بهترین” نسبتاً مبهم است. به سرعت متوجه خواهید شد که دوربین های امنیتی مختلف برای کارهای مختلف مناسب هستند. با توجه به این موضوع، اجازه دهید لیست مختلف ویژگی هایی را که باید در سیستم دوربین امنیتی خود داشته باشید، بدون هیچ اهمیت خاصی بررسی کنیم.

دوربین مداربسته

  1. ویدئویی با وضوح بالا و زاویه دید گسترده

حتی ساده ترین تلفن همراه دارای عملکرد ضبط و ذخیره فیلم HD است. چرا چنین انتظاری از یک دوربین امنیتی مدرن ندارید؟ HD یا Hi-def به معنای وضوح 1080p است.

دوربین های 4K یا Ultra-HD  (یا  UHD) هنوز کمی گران هستند، اما اگر در آینده این مطلب را بخوانید، ممکن است در حال حاضر عادی باشند. فیلم های ضبط شده توسط دوربین های HD کاملاً واضح و متمایز است، به شما این امکان را می دهد تا شما و مقامات انتظامی کوچکترین جزئیات را تشخیص دهید. علاوه بر این، برای کاهش هزینه میتوان از دوربین های زاویه باز استفاده کرد. اینها مساحت بیشتری را با یک دوربین واحد پوشش می دهند و اغلب نیازی به نصب چندین دوربین ندارند.

  1. فناوری بی سیم

اگر بتوان کابل دوربین را با برش قطع کرد، تصاویر از دست خواهند رفت. شما به دوربین هایی نیاز دارید که بتوانند فیلم ضبط شده را به صورت بی سیم و بدون افت کیفیت آن منتقل کنند. دوربین های بی سیم و سیستم های امنیتی مربوطه نیز معمولاً با نوعی سیستم تغذیه و کنترل از راه دور عرضه می شوند. انواع کوچکتری از این دوربین ها را می توان در اتومبیل ها ( Dash cam  ) نصب کرد، که امنیت بیشتری را برای خودرو شما ایجاد می کند.

  1. دید در شب/دوربین های کم نور

شما باید روی دوربین های دید در شب یا حداقل آنهایی که قادر به ضبط در شرایط کم نور هستند، سرمایه گذاری کنید. برخلاف فیلم ها، تصویر این دوربین ها به رنگ سبز نیست. اکثر دوربین ها فیلم هایی را ضبط می کنند که شبیه فیلم های معمولی سیاه و سفید است. سیستم های پیشرفته تری نیز وجود دارد که از دوربین های مادون قرمز یا دید گرما، برای مناطق کاملاً تاریک استفاده می شود که دیدن در شب به طور قابل توجهی بهتر است. با این حال این گزینه برای هر خانه ضروری نیست، اما قطعاً گزینه مناسبی برای فضاهای تجاری است.

  1. دسترسی از راه دور به کمک فضای ابری

دسترسی از راه دور به فیلم ضبط شده و یا مشاهده زنده از دوربین های امنیتی شما بسیار مهم است. تقریباً هر سیستم امنیتی مدرن دارای نوعی برنامه همراه است که دسترسی های مختلفی را به شما می دهد. این بدان معناست که شما می توانید تصاویر زنده را از دوربین بر روی تلفن همراه خود در حال مشاهده کنید. علاوه بر توانایی نظارت بر خانه در زمان دور بودن، به شما این امکان را می دهد که آن را فعال یا غیره فعال کنید. آنها همچنین معمولاً با سایر دستگاه های خانه هوشمند ادغام شده و به شما امکان می دهند چراغ ها را کم کرده یا روشن کنید. سیستم های امنیتی همچنین به شما این امکان را می دهند که فیلم خود را روی ابر ذخیره کرده و از آنها پشتیبان تهیه کرده و تصاویر را برای استفاده بعدی بایگانی کنید.

  1. سخنرانان

دوربین مداربسته با بلندگوها ممکن است بی معنی به نظر برسند، اما یک گام بالاتر از صحبت کردن از طریق تلفن داخلی یا از طریق درب هستند. شما می توانید بدون نصب یک سیستم اینترکام اضافی، یک بازدید کننده را ببینید و با وی صحبت کنید. استفاده از چنین دوربین هایی به طور بالقوه بیشتر است. می توان از آن برای آرامش بخشیدن و تسکین حیوانات خانگی در زمان غیبت استفاده کرد، یا هنگام بیرون رفتن از خانه هنگام شنیدن سر و صدای عجیبی از آن استفاده کرد.

  1. سنسورهای حرکت و اتوماسیون

فناوری دیگری که در دوربین مداربسته مورد تجلیل قرار گرفته است، سنسورهای حرکتی و سیستم های امنیتی فعال شده با حرکت، بسیار رایج تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند. مزیت اصلی این نوع سنسور ها این است که حجم فیلم ضبط شده را کاهش می دهد و باعث ذخیره هزاران فضای ذخیره سازی می شود. همچنین به ذخیره اطلاعات اینترنتی شما کمک می کند زیرا به پشتیبان گیری کمتری در ابر نیاز دارد. سیستم های پیشرفته تشخیص حرکت با ردیابی حرکت نیز همراه هستند. این دوربین ها به معنای واقعی کلمه می چرخند و شخصی را در محدوده دید خود دنبال می کنند. سنسورهای حرکتی همچنین می توانند برای ایجاد زنگ هشدار استفاده شوند و به شما در مورد مزاحمان هشدار بدهند.

 

اینها تنها تعدادی از ویژگی های ضروری دوربین مداربسته خانگی هستند. در صورت نیاز به ویژگی های مختلف دیگر، می توانید آنها را انتخاب کنید. در مورد نیازها و گزینه های خود با متخصصان ما صحبت کنید تا بهترین گزینه را برای خانه و محل کار خود بیابید.


چهار روش تصویر برداری در تاریکی

شاخصه NETD در دوربین های حرارتی چیست؟

تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپیددام
تفاوت دوربین های دام و بولت
انواع دوربین مداربسته راهنمای خرید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *