دسته‌بندی نشده

ایمن سازی دستگاه های خودپرداز

ایمن سازی دستگاه های خودپرداز

ایمن سازی دستگاه های خودپرداز

ایمن سازی دستگاه های خودپرداز  : دستگاه های خودپرداز برای میلیون ها نفر به پایه ی زندگی روزمره تبدیل شده اند، اما می توانند در برابر حمله نیز آسیب پذیر باشند. انجمن جهانی صنعت ATM افزایش 12 درصدی جرم خودپرداز را گزارش داد. و حملات، البته، اغلب شامل کاربران دستگاه های خودپرداز می شود که به طور بالقوه به آنها آسیب می رساند و باعث آسیب می شود. اما از آنجایی که طبق تعریف، دستگاه های خودپرداز اغلب در خارج از ساختمان ها قرار دارند و در تمام اوقات شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرند، ایمن سازی آنها یک چالش است – و بانک ها به راه حل های هوشمندتر روی می آورند.

 

یک آسیب پذیری در فضای باز

بر اساس گزارش انجمن صنعت خودپرداز (ATMIA)، حدود 3.5 میلیون دستگاه خودپرداز در جهان وجود دارد که  365 روز در سال به افرادی که نیاز به پول نقد دارند خدمات می دهند. و مشکل در ایمن سازی آنها در اینجاست. برای مؤثر بودن، بیشتر دستگاه های خودپرداز باید در مکان های عمومی باشند و در تمام ساعات کار باز باشند. این، همراه با این واقعیت که آنها پول نقد دارند، آنها را به یک هدف جذاب تبدیل می کند.

 

مجرمان این ماشین‌ها – یا به عبارت دقیق‌تر – افرادی را که از آن‌ها استفاده می‌کنند به طرق مختلف هدف قرار می‌دهند. حواس پرتی مشتریان در دستگاه های خودپرداز در تلاش برای گرفتن کارت یا پول نقد از آنها یا کشف شماره پین ​​آنها برای استفاده در آینده، برای مثال. آنها همچنین سعی می‌کنند کارت‌خوان‌های کاذبی را نصب کنند که اطلاعات کارت مشتری را برای استفاده مجدد می‌دزدد.

 

در سوی دیگر ماجرا، بانک‌ها باید به اختلافات مشتریان رسیدگی کنند. درصد بسیار کمی از تراکنش‌های خودپرداز منجر به موقعیت‌هایی می‌شود که مشتری سؤال می‌کند که آیا تراکنش طبق درخواست انجام شده است یا حتی در مورد برداشت اختلاف نظر دارد.

 

بنابراین، اقدامات احتیاطی امنیتی برای دستگاه های خودپرداز بخش مهمی از راه حل امنیتی کلی یک موسسه مالی است.

 

ایمن سازی دستگاه های خودپرداز

 

فناوری یادگیری عمیق وارد می شود

در داخل یک دستگاه خودپرداز، دو دوربین مخفی نصب شده است که یکی بر روی کاربر آموزش داده شده است و دیگری بر روی پانل ATM. فناوری یادگیری عمیق تعبیه شده در سیستم امنیتی ATM می تواند هر گونه «ناهنجاری» را در صحنه چهره در مقابل آن با اشاره به الگوهای داده موجود تشخیص دهد. بنابراین، اگر چهره دیگری در تصویر وجود داشته باشد (به عنوان مثال شخصی که از بالای شانه کاربر نگاه می کند)، یا اگر فردی که ماسک دارد، می توان زنگ هشدار را در مرکز امنیتی به صدا درآورد.

 

همه این آلارم‌های «هوشمند» فرآیند نظارت امنیتی را ساده‌تر می‌کنند، به این معنی که پرسنل امنیتی می‌توانند به سناریوهای بی‌درنگ واکنش نشان دهند و زمان را برای هشدارهای نادرست تلف نکنند. این فیلم می تواند شواهدی برای هر تحقیقی ارائه دهد.

 

موتور یادگیری عمیق در اینجا، Hikvision DeepinMind NVR است که اطلاعات را از دوربین گرفته و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق تجزیه و تحلیل می‌کند. این همچنین می‌تواند فیلم را «مدیریت» کند، در ارتباط با سایر NVR‌ها و یک سیستم مدیریت ویدیو، که این بخش از یک راه‌حل کامل را با سایر عناصر کنار هم می‌آورد و یک مجموعه ابزار قدرتمند برای امنیت و هوش تجاری ارائه می‌دهد.

 

ایمن سازی دارایی ها در انتهای راه حل امنیتی شما با فناوری یادگیری عمیق بسیار آسان تر است. حتی دستگاه‌های خودپرداز خارج از ساختمان شما می‌توانند ایمن‌تر باشند، از تقلب جلوگیری کرده و هر روز از مشتریان شما محافظت می‌کنند.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


صنعت امنیت

دوربین حرارتی دستی داهوا

چند فناوری اصلی هایک ویژن 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *