دسته‌بندی نشده

دوربین اسپید دام چیست؟

دوربین اسپید دام چیست؟

دوربین اسپید دام چیست؟ دوربین‌ اسپید دام نوعی دوربین دام است که قابلیت های بیشتری مانند چرخش سریع و کامل در تمام جهات، زوم قوی و فوکوس سریع تصویر و کنترل از راه دور را دارد.

دوربین اسپید دام که به آن دوربین PTZ یا دام چرخشی نیز گفته می شود، با کمک موتورهای کوچکی که روی لنز آن قرار دارد می تواند زوم اپتیکال قوی انجام دهد و با کمک موتورهایی که برای چرخش در جهت افقی و عمودی قرار دارد می تواند در تمام جهات به سرعت بچرخد این عملکرد دوربین اسپید دام هم می تواند از اپراتور فرمان بگیرد و هم می تواند برنامه ریزی خاصی را در حافظه نگه دارد و در زمان مشخصی به جهت مشخصی بچرخد و زاویه دید را تنظیم کند.

دوربین اسپید دام چیست؟

مهمترین ویژگی های دوربین اسپید دام

از مهمترین ویژگی های دوربین اسپید دام می توان به بزرگنمایی و کوچک نمایی تصویر، فوکوس خودکار تصویر در حین کار اشاره کرد و امروزه اکثر دوربین های اسپید دام به قابلیت های زوم 10 برابر، زوم 20 برابر و زوم 40 برابری مجهز شده اند. به طور معمول قابلیت بزرگنمایی  می تواند فاصله دور بیشتری را ببیند و تصاویر واضح و دقیق تری را ثبت کند و این قابلیت در فضاهای وسیع بسیار کاربردی است.

 

دوربین اسپید دام چیست؟

مزایای دوربین اسپید دام

  1. بزرگ نمایی یا کوچک نمایی تصویر بصورت اپتیکال
  2. فوکوس خودکار تصویر
  3. چرخش کامل در تمام جهات و پوشش صد در صدی محیط
  4. قابلیت برنامه ریزی دوربین و چرخش خودکار آن
  5. قابلیت تعقیب انسان و یا هر جسم متحرکی در تصویر
  6. قابلیت تثبیت لرزش تصویر بالاخص در زمان زوم زیاد
  7. دید در شب قوی و یا دید در شب رنگی
  8. قابلیت های اختیاری همچون WDR و اعلام آلارم و برف پاکن و تشخیص حرارت و … که آپشنال است.
  9. بدنه ضدآب IP67 در مدل های مناسب فضای بیرونی و عمر طولانی آن

 

دوربین اسپید دام چیست؟

 

معایب دوربین اسپید دام

1.دوربین اسپید دام در هر لحظه تنها یک جهت را می تواند پوشش دهد و برای نظارت بیشتر احتیاج به کنترل توسط اپراتور و یا برنامه ریز دارد.

2.به دلیل پیچیده بودن این دوربین هزینه بیشتری بابت خرید و یا تعمیرات احتمالی آن باید پرداخت کرد.

 

قیمت دوربین اسپید دام

دوربین اسپید دام به دلیل داشتن قابلیت های چرخشی در تمام جهات و زوم اپتیکال و سایر قابلیت های مهم، قطعاً قیمت بالاتری از دوربین های ثابت باید داشته باشد. قیمت دوربین اسپید دام در برندهای مختلف و با توجه به تکنولوژی آن متفاوت می باشد. اما به طور کلی می توان گفت قیمت دوربین اسپید دام حدود پنج برابر قیمت دوربین ثابت می باشد و باید دید آیا این تفاوت قیمت می تواند کارآیی لازم را برای نظارت تصویری محیط ما داشته باشد یا خیر.

 

خرید دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین های اسپید دام نیز همانند دوربین های ثابت دارای تکنولوژی: Tvi، Cvi، AHD، IP می باشند. بنابراین برای خرید این دوربین ابتدا باید نوع سیستم خود را انتخاب کنیم و سپس با توجه به ویژگی های مختلف از جمله: میزان قدرت زوم، رزولوشن دوربین، قابلیت های WDR و ردیابی اجسام متحرک و ورودی خروجی آلارم و … مدل مورد نظر را انتخاب کنیم. در میان مدل های مختلف دوربین مداربسته پاوان نیز مدل های مختلف دوربین اسپید دام موجود میباشد که برای خرید آن می توانید از مشاوره کارشناسان شرکت پاوان الکترونیک به شماره تماس 02149034000 استفاده کنید.

همچنین برای دانلود لیست دوربین اسپید دام تحت شبکه پاوان می توانید لیست محصولات را دانلود کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


زوم اپتیکال چیست؟

دوربین مداربسته مناسب فضای باز

دوربین مداربسته وارم لایت 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *