دوربین مداربسته

دوربین مداربسته در بیمارستان‌ها

دوربین مداربسته در بیمارستان‌ها

دوربین مداربسته در بیمارستان‌ها

دوربین مداربسته در بیمارستان‌ها: دوربین های مداربسته می‌توانند برای کمک به جلوگیری یا نظارت بر جرایم در مناطق عمومی مفید باشند، اما درک مفاهیم محرمانه بودن وجود یک سیستم نظارت و همچنین تعهدات قانونی بسیار مهم است.

استفاده از نظارت تصویری در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی به دلیل نیاز به محافظت از محرمانه بودن بیماران می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

 

4 اصل راهنمایی شامل الزامات زیر است:

  1. بررسی های منظم را انجام دهید تا مطمئن شوید استفاده از دوربین مداربسته موجه باقی می ماند.
  2. تصاویر و اطلاعات باید فقط در صورت نیاز ذخیره شوند و پس از عدم نیاز حذف شوند.
  3. دسترسی به تصاویر و اطلاعات ایمن باید محدود باشد، از جمله برای اهداف اجرای قانون.
  4. قوانین و رویه ها را به وضوح ابلاغ شده باشد.

 

دوربین مداربسته در بیمارستان‌ها

پردازش تصاویر

دسترسی به تصاویر دوربین مداربسته ذخیره شده را محدود کنید و آنها را فقط در یک منطقه امن مشاهده کنید. تصاویر را بیشتر از زمان لازم نگه ندارید، مگر اینکه به عنوان مدرک مورد نیاز باشد.

تصاویر بیماران را بدون رضایت فاش نکنید، مگر در شرایط استثنایی که این امر می تواند در جهت منافع عمومی توجیه شود.

 

دوربین ها در بیمارستان ها چگونه استفاده می شوند؟

امروزه دوربین های امنیتی در اکثر بیمارستان ها بسیار رایج هستند. بیمارستان‌ها معمولاً دلایل بیشتری برای نصب دوربین‌های امنیتی دارند. چنین دلایلی عبارتند از:

  • امنیت عمومی
  • محافظت قانونی
  • نظارت بر بیمار
  • جلوگیری از سوء رفتار

این بدان معنا نیست که آنها از دوربین های امنیتی برای نظارت و امنیت استفاده نمی کنند، بلکه آنها را به دلایل معمول و موارد بالا در اختیار دارند. به همین دلیل و بیشتر، بیمارستان‌ها معمولاً سیستم‌های دوربین امنیتی را پیاده‌سازی می‌کنند.

 

در این مقاله، اطلاعات اولیه پیرامون دوربین‌های امنیتی مورد استفاده بیمارستان‌ها، ویژگی‌هایی که ممکن است شامل آن‌ها باشد، مدیریت نرم‌افزار، زیرساخت‌های پشتیبانی و سایر اقدامات امنیتی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند را بررسی می‌کنیم.

 

مزایا و معایب دوربین های امنیتی بیمارستانی

در واقع مزایای بسیاری برای داشتن دوربین های امنیتی در بیمارستان ها وجود دارد، اما برخی از معایب نیز وجود دارد که در نهایت شامل آنها می شود. در هر صورت، مزایا و معایب سیستم دوربین امنیتی بیمارستان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

دوربین مداربسته در بیمارستان‌ها

مزایا
  • جلوگیری از جرم و جنایت
  • نظارت بر دارو
  • از سرقت جلوگیری می کند
  • محافظت در برابر بی صداقتی
  • ثبت سوابق
  • نظارت بر وضعیت
معایب
  • می تواند امنیت در محل را مختل کند
  • خطر سوء استفاده
  • نگرانی های حریم خصوصی

 

بیمارستان ها از چه نوع دوربین های امنیتی استفاده می کنند؟

بسته به موقعیت مکانی شما، یک بیمارستان معین می تواند یک سیستم آنالوگ یا دیجیتال داشته باشد، گاهی اوقات هر دو. دلایل مختلفی وجود دارد که هر بیمارستان دارای سیستم متفاوتی است، کاربرد، بودجه و جامعه در نوع سیستم اجرا شده نقش دارند. به این ترتیب، انواع دوربین هایی که شامل این موارد می شود ممکن است:

 

دوربین های مداربسته آنالوگ: تصویر دوربین های آنالوگ از طریق کابل های کواکسیال عبور می کنند و امکان نظارت دائمی را فراهم می کنند. در حالی که این دوربین ها عملکردهای کمتری دارند، اما به دلیل استفاده از سیگنال های آنالوگ به جای دیجیتال، در مقابل تهدیدات امنیتی سایبری بسیار ایمن هستند و در عین حال گزینه ای ارزان هستند.

 

دوربین‌های تحت شبکه: دوربین‌های IP که به‌عنوان گزینه‌ای پیشرفته برای کسانی که به دنبال نظارت هستند در نظر گرفته می‌شوند، بیشترین امکانات را دارند که یک دوربین امنیتی در بین سه گزینه می‌تواند داشته باشد. به طور معمول در طراحی پیچیده‌تر، نسخه‌های پیشرفته این دوربین‌ها می‌توانند ویژگی‌های تحلیلی بیشتری مانند نظارت بر دما، تشخیص حرکت نامنظم و موارد دیگر را ارائه دهند. با این حال، این دوربین ها نیز گران تر از دو گزینه دیگر هستند.

 

دوربین‌های امنیتی بی‌سیم: در حالی که دوربین‌های آنالوگ و IP ممکن است فرآیند پرهزینه سیم‌کشی را داشته باشند، دوربین‌های بی‌سیم چنین نیستند. این دوربین‌ها لزوماً به اندازه دوربین‌های IP دارای عملکرد نیستند، اما در مواقعی که نظارت لازم است به عنوان یک سیستم انعطاف‌پذیرتر هستند.

 

همانطور که نشان داده شده است، هر نوع دوربین به محیط محلی و همچنین توانایی بیمارستان بستگی دارد. برای مثال، در حالی که دوربین‌های بی‌سیم ممکن است راحت باشند، مکان‌های برجسته‌تر و دارای بودجه مناسب‌تر ممکن است از دوربین‌های IP استفاده کنند.

 

چرا بیمارستان ها در اتاق ها دوربین دارند؟

به طور معمول، دوربین‌های امنیتی در اتاق‌های بیمارستانی قرار می‌گیرند که در آن بیماران در معرض خطر به طور منظم در آنجا اقامت می‌کنند یا با پذیرش بیمار در وضعیت خطرناک، نصب می‌شوند. به طور معمول، اتاق‌هایی با بیمارانی که در معرض خطر کم یا بدون خطر وخامت هستند، بیشتر از طریق دستگاه‌هایی که از طریق سیگنال یا نویز به کارکنان پزشکی هشدار می‌دهند، نظارت می‌شوند. علاوه بر این، در مورد بیماران استثنایی عفونی، پزشکان می‌توانند از دوربین‌ها برای برقراری ارتباط با بیمار در زمانی که مراقبت حضوری انجام نمی‌دهند، استفاده کنند.

 

آیا دوربین مداربسته در بخش های بیمارستان مجاز است؟

بله، بیمارستان ها به دلیل باز بودن برای عموم، مجاز به نصب دوربین مدار بسته در انواع مختلف بخش ها هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، دوربین‌ها توسط کارکنانی اداره می‌شوند که از دستورالعمل‌های سختگیرانه پیروی می‌کنند .

 

تفاوت جزئی بین بیمارستان های دولتی و خصوصی در مورد مراقبت وجود دارد. اولی معمولاً باید قوانین مربوط به نظارت را رعایت کند. در عین حال، بیمارستان‌های خصوصی، تا زمانی که در محدوده‌های معقول باشند، آزادی عمل بیشتری دارند تا هر طور که صلاح می‌بینند، فعالیت کنند.

 

دوربین مداربسته در بیمارستان‌ها

دوربین های امنیتی در چه نقاطی از بیمارستان هستند؟

دوربین‌های امنیتی را می‌توان در همه جای یک بیمارستان پیدا کرد، که تعداد آنها به عوامل متعددی مانند بودجه و جامعه اطراف بستگی دارد. با این حال، چنین مکان هایی که معمولا برای دوربین های امنیتی انتخاب می شوند عبارتند از:

  • اتاق های اورژانس
  • ذخیره سازی تجهیزات
  • راهروها
  • اطلاعات و ذخیره سازی فایل
  • اتاق های بیماران
  • نقاط ورود
  • اتاق های انتظار

دوربین‌های امنیتی بیمارستان معمولاً برای کمک به نظارت و محافظت از بیماران، کارکنان و هر چیزی که در مجاورت با ارزش است طراحی شده‌اند.

 

دوربین های امنیتی بیمارستان چه مدت فیلم را باید نگه دارند؟

بیمارستان‌ها معمولاً فیلم‌های نظارتی را برای 30 تا 90 روز نگه می‌دارند، مگر اینکه شرایط اضطراری برای مدت طولانی‌تری حکم کنند.

آیا بیمارستان ها از نرم افزار مدیریت ویدئو استفاده می کنند؟

بله، همراه با نرم افزار پرونده الکترونیک سلامت، بیمارستان ها اغلب از نرم افزار مدیریت ویدئو برای کمک به مدیریت نظارت استفاده می کنند.

 

بیمارستان ها چه امنیتی دارند؟

علاوه بر نظارت، بیمارستان ها از گزینه های مختلفی برای امنیت استفاده می کنند. این گزینه ها به طور خاص برای ایمن نگه داشتن نقاط دسترسی و محافظت از کارکنان و بیماران در حین رعایت سیاست های سختگیرانه کار می کنند. چنین گزینه هایی که اکثر بیمارستان ها برای تحقق این امر به کار می برند عبارتند از:

 

کنترل دسترسی: کنترل دسترسی معمولاً ترکیبی از قفل درها، کارت‌های کلیدی و حسگرها برای کنترل جایی که ترافیک معمولی، کارکنان و بیماران می‌توانند بروند. این اجازه می دهد تا زمانی که بیمارستان ها بر روی ایمنی کارکنان و بیمار تمرکز می کنند، در حالی که دسترسی به تجهیزات و مواد کنترل شده را محدود می کند، به راحتی قابل اجرا باشد.

 

آلارم ها: در بیمارستان ها، دزدگیر لزوماً به طور قدیمی استفاده نمی شود. در عوض، آنها به منظور هشدار دادن به پرسنل و بیماران در مورد یک تهدید مداوم هستند. اینها شامل آتش سوزی ها، مناطقی که باید مهار شوند، مزاحمان مخرب و رویدادهایی با ماهیت مشابه هستند.

 

نگهبانان امنیتی: متداول ترین اقدام امنیتی، نگهبانان امنیتی تقریباً در همه بیمارستان ها یک جنبه مشترک هستند. آنها نه تنها پاسخی فوری و آموزش دیده به رویدادهایی که ممکن است رخ دهد ارائه می دهند، بلکه اقدامات مؤثری را برای هدایت پرسنل در مواردی که نیاز به فوریت دارند ارائه می دهند. علاوه بر این، نگهبانان یک اقدام اثبات شده برای تشویق احساس ایمنی در کارکنان و بیماران هستند.

 

آموزش کارکنان: یک بیمارستان می‌تواند پیشرفته‌ترین سیستم‌های نظارت و کنترل دسترسی را داشته باشد، اما بدون آموزش مناسب به کارکنان هیچ چیز نیست. تنها راه برای استفاده مؤثر از نظارت و سایر اقدامات امنیتی ارائه آموزش مناسب به کارکنان است.

 

جهت مشاهده نمونه تصاویر دوربین های پاوان کلیک کنید.

جهت مشاهده ی مشخصات دوربین های با قابلیت های IP و PoE کلیک کنید یا با شماره ی 02149034000 تماس حاصل نمایید.

 

ما در پاوان کالا، طیف وسیعی از سیستم ها و خدمات را ارائه می دهیم تا مطمئن شویم خانه یا محل کار شما کاملاً ایمن خواهد شد. نرم افزارهای تشخیص پلاک و تشخیص چهره از جمله محصولاتی هستند که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی تولید شده اند و در پاوان قابل ارایه میباشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


دوربین های PTZ چیست؟

سوئیچ شبکه چیست و چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی چیست؟ 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *