دوربین مداربسته

دوربین های PTZ چیست؟

دوربین های PTZ چیست؟

دوربین های PTZ چیست؟

دوربین های PTZ و ePTZ چیست؟

PTZ مخفف کلمه Pan-Tilt-Zoom می باشد. (PTZ) با قطعات مکانیکی ساخته شده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از چپ به راست بچرخند، بالا و پایین حرکت کنند و از یک صحنه بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنند. آنها معمولاً برای نظارت بر مناطق باز که نیاز به دید 180 یا 360 درجه دارند، استفاده می‌شوند. بسته به دوربین یا نرم‌افزار، می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که به‌طور خودکار فعالیت‌های حرکتی را دنبال کنند یا به یک برنامه از پیش تعیین‌شده پایبند باشند. دوربین‌های PTZ معمولاً همراه با یک سیستم نظارت بزرگ‌تر اجرا می‌شوند که در آن PTZ حرکت را دنبال می‌کند.

 

در حالی که “PTZ” نوع خاصی از سخت افزار دوربین مداربسته را نشان می دهد، “ePTZ” به یک ویژگی نرم افزار اشاره دارد. دوربین‌های امنیتی الکترونیکی (ePTZ) به‌صورت فیزیکی حرکت نمی‌کنند، اما از زوم دیجیتال برای ایجاد جلوه زوم روی یک دوربین ثابت استفاده می‌کنند. این به اپراتورهای دوربین اجازه می‌دهد تا مناطقی را که می‌خواهند روی آن تمرکز کنند بزرگ‌نمایی کنند و از نقاط کور دوربین‌های PTZ قدیمی جلوگیری می‌کند. با برخی از راه‌حل‌هایی که پوشش 360 درجه ارائه می‌کنند، دوربین ePTZ می‌تواند راهی قدرتمند برای ارائه تجربه‌ای شبیه PTZ و در عین حال ثبت کل میدان دید باشد.

 

دوربین های PTZ چیست؟

دوربین های PTZ چیست؟

مزایا و معایب دوربین های امنیتی PTZ چیست؟

دوربین PTZ قابلیت تنظیم  با مجموعه‌ای از جوانب مثبت و منفی همراه است. برای تصمیم گیری آگاهانه، در مورد عملکرد، موارد استفاده، هزینه و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

 

معایب دوربین های PTZ:

دید محدود: دوربین‌ها می‌توانند حرکت و زوم کنند تا مناطق بزرگ را پوشش دهند، اما نه به طور همزمان.

طول عمر کوتاه تر: از آنجایی که دوربین های PTZ شامل بسیاری از قطعات متحرک (از جمله موتورها برای حرکت، زوم) هستند، دوام کمتری نسبت به دوربین های ثابت دارند.

خطر بالای خرابی: دوربین‌های PTZ که به درستی نصب نشده‌اند می‌توانند از منظر مکانیکی منجر به مشکل شوند. از نظر مکانیکی، سخت افزار دوربینی که به درستی نصب نشده باشد، ممکن است تحت شرایط آب و هوایی متغیر، دچار مشکل شود.

 

مزایای و ویژگی ها دوربین های PTZ:

میدان دید بزرگ: دوربین‌های PTZ برای نظارت بر یک منطقه بزرگ استفاده می‌شوند. بسته به مدل، دوربین‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای بین چرخش صفر و شیب کامل 360 درجه/ شیب 180 درجه حرکت کنند. برخی از راه‌حل‌ها همچنین دارای حرکت دیجیتال هستند که امکان تنظیم ویدیو را پس از ضبط فراهم می‌کند.

ردیابی خودکار وابسته به حرکت: ردیابی خودکار عملکردی است که دوربین‌های PTZ را قادر می‌سازد تا میدان دید خود را برای دنبال کردن خودکار اجسام متحرک تنظیم کنند. مورد استفاده برای این عملکرد معمولاً در مناطق ساکت و با حداقل حرکت (مثلاً یک موزه پس از بسته شدن) به بهترین شکل اعمال می شود.

کنترل دوربین از راه دور: دوربین های معمولی PTZ را می توان به صورت دستی و از راه دور برای ردیابی فعالیت های مشکوک تنظیم کرد. این به کاربران اجازه می دهد تا میدان دید دوربین را بدون نیاز به رفتن در محل تغییر دهند.

قابلیت های زوم: اکثر دوربین های PTZ از زوم اپتیکال پشتیبانی می کنند که برای مشاهده و گرفتن اشیاء دور مانند پلاک ها یا چهره ها استفاده می شود.

 

زوم اپتیکال چیست؟

زوم اپتیکال (یعنی: 20x، 30x، 40x) به حداکثر فاصله کانونی تقسیم بر حداقل فاصله کانونی اشاره دارد ، هر چه عدد بزرگتر باشد، زوم بیشتر می شود.

 

دوربین های PTZ چیست؟

 

جایی که معمولاً از دوربین های PTZ استفاده می شود:

قرار دادن دوربین برای از بین بردن نقاط کور بسیار مهم است، که یک مشکل رایج در PTZ است.

  • ایستگاه های نگهبانی
  • سوپرمارکت ها
  • فرودگاه ها
  • موزه ها
  • مناطق بزرگ در فضای باز

 

انواع دوربین های PTZ:

دوربین IP PTZ: دوربین های پروتکل اینترنت PTZ (IP) را می توان از طریق WiFi یا Power over Ethernet (PoE) مستقر کرد.

دوربین WiFi PTZ: دوربین‌های WiFi PTZ به‌صورت بی‌سیم به یک روتر و بدون اتصال سیمی متصل می‌شوند. (با این حال، آنها هنوز به منبع تغذیه نیاز دارند.) برای جلوگیری از مشکلات مربوط به تاخیر و کیفیت ویدیو، یک اتصال WiFi قوی نیز توصیه می شود.

دوربین PTZ PoE: یک دوربین PoE از کابل اترنت استفاده می کند که به یک سوئیچ PoE وصل می شود تا برق و اتصال اینترنت را دریافت کند. به طور کلی فاصله اتصال بسیار قوی تر از WiFi است.

دوربین آنالوگ PTZ: دوربین های PTZ آنالوگ از سیگنال ویدئویی آنالوگ برای ضبط فیلم های نظارتی استفاده می کنند و از طریق کابل های کواکسیال به ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال (DVR) متصل می شوند. دوربین‌های امنیتی PTZ آنالوگ معمولاً نمی‌توانند داده‌های ویدیویی را به تنهایی منتقل کنند و برای پشتیبانی از تبدیل، فشرده‌سازی و ذخیره فیلم به یک دستگاه DVR نیاز دارند.

دوربین PTZ در فضای باز: دوربین های PTZ که در فضای باز مستقر می شوند باید بتوانند دماهای شدیدتر و شرایط آب و هوایی را تحمل کنند. آنها معمولاً در یک کاور مقاوم در برابر آب و هوا با درجه IP قرار می گیرند که نشان دهنده محافظت کافی در برابر عناصر طبیعی است.

دوربین PTZ بی سیم: در مواردی که نصب کننده قادر به اجرای کابل های ویدئویی نباشد، دوربین های بی سیم PTZ قادر به انتقال ویدئو به صورت بی سیم هستند. معمولاً این کار از طریق WiFi انجام می‌شود، اگرچه می‌توان از مجموعه‌های فرستنده برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ استفاده کرد. دوربین‌های بی‌سیم PTZ معمولاً برای نظارت بر فضای باز از راه دور استفاده می‌شوند، جایی که کابل‌کشی دشوار یا گران است.

 

دوربین های PTZ چیست؟

هنگام خرید دوربین PTZ چه نکاتی را باید در نظر گرفت:

  1. آیا کسی را خواهید داشت که همیشه دوربین را مدیریت کند؟
  2. آیا ذخیره سازی کافی دارید؟ ( DVR یا NVR؟)
  3. چه دیدی نیاز دارید؟ (رزولوشن 3 مگاپیکسل در مقابل 4K؟ میدان دید؟ روشنگرهای IR کم نور؟)
  4. با چه نوع خطرات زیست محیطی مواجه هستید؟ (دماهای کاری؟ ضد آب؟)
  5. نصب به چه چیزی نیاز دارد؟ (تجهیزات پشتیبانی می کند؟ یکپارچه سازهای سیستم حرفه ای؟)
  6. برای پشتیبانی از سیستم از نظر اتصال به شبکه چه نوع کابل کشی لازم است؟ (PoE، WiFi، بی سیم؟)
  7. چه نوع دوربینی با نیازهای شما مطابقت دارد؟ (IP یا آنالوگ)

 

جهت مشاهده ی مشخصات دوربین های با قابلیت های IP و PoE کلیک کنید یا با شماره ی 02149034000 تماس حاصل نمایید.

 

ما در پاوان کالا، طیف وسیعی از سیستم ها و خدمات را ارائه می دهیم تا مطمئن شویم خانه یا محل کار شما کاملاً ایمن خواهد شد. نرم افزارهای تشخیص پلاک و تشخیص چهره از جمله محصولاتی هستند که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی تولید شده اند و در پاوان قابل ارایه میباشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


هوش مصنوعی چیست؟ 

بهترین پکیج دوربین مدار بسته

فیلتر IR-Cut در دوربین های مداربسته

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *