دسته‌بندی نشده

کاهش تراکم ترافیک با داهوا

کاهش تراکم ترافیک با داهوا

کاهش تراکم ترافیک با داهوا

کاهش تراکم ترافیک با داهوا: کاهش تراکم ترافیک با استفاده از راه حل هوشمند مدیریت ترافیک Dahua

ازدحام ترافیک یک مشکل همیشگی در جاده ها، به ویژه در مناطق شهری بوده است. تنها در چین، تعداد وسایل نقلیه موتوری تا سپتامبر 2021 از مرز 290 میلیون نفر فراتر رفته است. با وجود این تعداد انبوه خودرو، ازدحام ترافیک یا حتی تصادفات جاده ای بدون راه حل موثر مدیریت ترافیک اجتناب ناپذیر است.

 

در زمینه، ازدحام ترافیک با تضاد بین عرضه و تقاضا همراه است، یعنی رشد تعداد وسایل نقلیه موتوری و منابع جاده نامتوازن است. بنابراین چگونه می توانیم ازدحام ترافیک را کاهش دهیم؟ راه حل ها را می توان به 4 جنبه نسبت داد: برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی شبکه ترافیک، ساختار سفر ترافیک، و ساخت و توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS).

یک سیستم حمل و نقل هوشمند، مانند راه حل مدیریت هوشمند ترافیک داهوا، از فناوری ارتباطی قوی و داده های مرتبط با حمل و نقل برای بهبود ایمنی و کارایی مدیریت ترافیک و کاهش مشکلات ترافیکی استفاده می کند. بر اساس ارزیابی سازمان های بین المللی ITS، یک سیستم حمل و نقل هوشمند موثر می تواند به کاهش تراکم ترافیک و تصادفات تا 20 درصد و تاخیر در ترافیک تا 25 درصد کمک کند.

 

راه حل مدیریت هوشمند ترافیک داهوا شامل راه حل های تخصصی برای کمک به کاهش تراکم ترافیک است. هدف آن دستیابی به “تشخیص زودهنگام و ارسال زودهنگام” به منظور جلوگیری از گسترش ازدحام و جلوگیری از تصادفات در جاده است. در درجه اول حول این فرآیندهای اصلی می چرخد: درک تراکم، مدیریت ازدحام، بهینه سازی ترافیک و ارزیابی اثرات. بیایید آنها را در اینجا یک به یک مورد بحث قرار دهیم.

کاهش تراکم ترافیک با داهوا

ادراک ازدحام

برای این مرحله، راه حل مدیریت ترافیک هوشمند داهوا دوربین های مجهز به هوش مصنوعی مانند مدل ITC431-RW1F-L را ارائه می دهد. دارای وضوح 4 مگاپیکسل با فناوری Starlight است که می تواند اطلاعات ترافیکی واضحی را ثبت کند. این می تواند تا 4 خط را پوشش دهد و 5 نوع پارامتر ترافیکی (به عنوان مثال جریان ترافیک، طول صف) را جمع آوری کند، که نرخ دقت بیش از 95٪ را ارائه می دهد.

 

علاوه بر این، برای رسیدگی به مشکلات ناشی از عوامل محیطی، داهوا همچنین محصولات مجهز به فناوری‌های پیشرفته مختلف مانند رادار، ژیروسکوپ الکترونیکی، جی‌پی‌اس و غیره را توسعه داده است. باران، مه یا حتی تغییرات نور.

 

رسیدگی به تراکم

روش های مختلفی برای مدیریت ترافیک وجود دارد. اول، سکوهای کنترل ترافیک را می توان ترکیب کرد تا فوراً دستور را به پرسنل مربوطه ارسال کند. روش دیگر – که هسته راه حل مدیریت ترافیک هوشمند داهوا است – بهینه سازی کنترل سیگنال ترافیک، ارتقاء و جایگزینی کنترل کننده سیگنال غیرهوشمند سنتی و انجام کنترل بصری از راه دور برای حل تراکم ترافیک است. آخرین اطلاعات ترافیکی همچنین می تواند از طریق سیستم راهنمایی ترافیک نمایش داده شود تا مسافران را در مورد ازدحام ترافیک در نزدیکی آگاه کند. بهینه‌سازی زمان‌بندی کنترل سیگنال بر اساس جریان ترافیک در زمان واقعی در بخش‌های بعدی این مقاله توضیح داده خواهد شد.

 

بهینه سازی ترافیک

در فرآیند بهینه سازی ترافیک، لازم است به طور جامع علل ازدحام ترافیک در نظر گرفته شود و به طور جداگانه با آنها برخورد شود. اگر این یک ازدحام موقتی کوتاه مدت باشد مانند موارد ناشی از تصادفات رانندگی، ازدحام ترافیک در نهایت کاهش می یابد. اگر تراکم ترافیک دوره ای و مکرر باشد، به احتمال زیاد ناشی از تنگنای اساسی در طراحی کلی شبکه راه است. در این مورد، انجام یک راه حل جامع مدیریت ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

جدای از اجرای ترافیک، جنبه دیگر راه حل مدیریت ترافیک هوشمند داهوا، بهینه سازی زمان بندی کنترل سیگنال بر اساس جریان ترافیک در زمان واقعی است. این سیستم مبتنی بر سیستم تشخیص جریان ترافیک در سطح خط است که می تواند صحنه های بزرگ را پوشش دهد تا پارامترهای متعددی مانند جریان خط، نرخ اشغال، طول صف، تراکم ترافیک و غیره را شناسایی کند. به طور خودکار بر اساس زمان روز و شرایط واقعی ترافیک جاده سوئیچ می شود و ازدحام ترافیک شهری را کاهش می دهد. موج سبز را می توان در ساعات معمولی برای عبور سریع وسایل نقلیه انجام داد. همچنین، این داده های ترافیکی جمع آوری شده می تواند به اپراتورهای شهری در بهینه سازی برنامه ریزی شبکه راه کمک کند.

 

ارزیابی اثرات

این مرحله عمدتاً به ارزیابی جامع پیشرفت‌های به‌دست‌آمده پس از کنترل تراکم ترافیک و راه‌حل‌های بهینه‌سازی اشاره دارد. همچنین شامل انباشت موارد موفق مرتبط، تجربه و دانش است که می تواند در سناریوهای مشابه دیگر اعمال شود.

 

به عنوان مثال، در آمریکای لاتین، جاده های یک طرفه رایج هستند (بیش از 85٪) و جاده های دارای کنترل سیگنال چندان زیاد نیستند. برای این منطقه، داهوا یک راه حل ترافیکی بسیار مقرون به صرفه برای جاده های کوچک ایجاد کرد. برای بیش از یک سال، آزمایشات حرفه ای در آزمایشگاه Lesko (آرژانتین) و تقاطع بوئنوس آیرس برای بررسی کامل ایمنی و پایداری این محلول انجام شد. از آن زمان پس از اجرا نتایج عالی و بازخورد مثبتی را ایجاد کرده است. بر اساس این راه حل موفق، راه حل های مدیریت ترافیک مربوطه را می توان برای کشورهای دیگر با زیرساخت های حمل و نقل مشابه طراحی کرد.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


فناوری داهوا WizSense

دوربین های سری جدید داهوا

اولین XVR سطح ورودی مجهز به هوش مصنوعی 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *