دسته‌بندی نشده

افزایش عملکرد امنیت ویدیویی

افزایش عملکرد امنیت ویدیویی

افزایش عملکرد امنیت ویدیویی

افزایش عملکرد امنیت ویدیویی با درک چند بعدی: قابلیت های درک چند بعدی نقش اساسی در ارتقاء صنعت امنیت ویدئویی به سطح بعدی خواهد داشت. تا پیش از این، ثبت تصاویر بصری، هسته و تنها قابلیت درک سیستم های امنیتی ویدئویی بود. امروزه، “حواس” بیشتری به سیستم های امنیتی ویدیو اضافه می شود و آنها را قادر می سازد داده ها و اطلاعات چند بعدی را جمع آوری کنند.

 

برای دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی ویدیویی، گرفتن تصاویر حس بینایی ما را شبیه‌سازی می‌کند و قدرت «چشم‌های» افراد را افزایش می‌دهد. اما اگر آنها بتوانند از انواع دیگر «حواس» – مانند «شنوایی»، «بویایی»، «حسگر حرارت» یا حتی تشخیص‌هایی که فراتر از محدوده بصری هستند، برای شناسایی و واکنش به حوادث امنیتی استفاده کنند، چه؟

 

سیستم‌های امنیتی ویدیویی از تک تا چند حسگر، با هر گرایش جدید برای تحقق یک پتانسیل جدید تکامل می‌یابند. و در حال حاضر بسیاری از پیشرفت های مفید در سراسر صنعت در حال توسعه هستند – و گسترش ادراکات یکی از آنهاست.

 

بدون شک قابلیت های ادراک چندگانه سیستم های امنیتی ویدیویی را قدرتمندتر می کند – «حس کردن» محیط بیرون، شناسایی رویدادها و ارائه اطلاعات دقیق تر. این همچنین امکانات بیشتری را برای سیستم‌های امنیتی ویدیویی ایجاد می‌کند تا در سناریوها و برنامه‌های گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرند.

 

دوربین های ادغام شده با رادار

دوربین های ادغام شده با رادارهای امواج سانتی متری و میلی متری در حال تبدیل شدن به یک رویکرد محبوب در تشخیص اشیا هستند.

رادار مزایای بزرگی در تشخیص اشیا و ردیابی حرکت نشان داده است که می تواند تشخیص دقیق و قابل اعتماد را در فواصل طولانی و بدون هیچ نوع آب و هوایی ارائه دهد. مجهز به ادغام عمیق رادار و ویدئو، یک دوربین چند بعدی ادراک را در حفاظت محیطی گسترش می دهد تا اشیا را زودتر پیدا کند، حرکت را ردیابی کند و تصاویر بصری برای تأیید اشیاء شناسایی شده ارائه دهد. چنین ادغامی بر گلوگاه تکنولوژیکی ادراک سنتی ویدیوی یک بعدی غلبه می کند. در مدیریت ایمنی ترافیک برای بهبود تشخیص موانع احتمالی یا حوادث ترافیکی در فواصل دور، خارج از محدوده بصری و در شرایط دید کم استفاده شده است. این ادغام همچنین برای نظارت بر فضاهای بزرگ و در معرض آب و هوای سخت مانند بنادر دریایی، فرودگاه ها و مناطق بزرگ صنعتی باز ایده آل است.

 

افزایش عملکرد امنیت ویدیویی

دوربین های فیلمبرداری مجهز

صدای بوق اتومبیل ساکنانی را که در نزدیکی جاده های اصلی زندگی می کنند آزار می دهد، اما در بسیاری از شهرها کاهش آن برای ادارات کنترل ترافیک دشوار بوده است. یک دوربین فیلمبرداری مجهز به آرایه های سونار که قادر به جمع آوری داده های صدا و تصویر است می تواند برای تشخیص بوق خودرو استفاده شود.

 

دوربین ادغام شده با سنسورهای سونار می تواند به طور دقیق منبع بوق یک وسیله نقلیه را شناسایی کرده و در عین حال خودرو را شناسایی کرده و عکس ها و فیلم هایی از رویداد را به عنوان مدرک تولید کند. مجری قانون محلی می تواند در صورت لزوم واکنش نشان دهد و به کاهش آلودگی صوتی در جاده ها و در جوامع با قوانینی علیه استفاده غیر ضروری از بوق کمک کند.

 

تصاویر چند طیفی

تصاویر چند طیفی روش امیدوارکننده دیگری برای دوربین ها برای درک اطلاعات از طیف های نور غیر مرئی است. دوربین‌های ترموگرافی محبوب از تشعشعات مادون قرمز برای درک دمای اجسام استفاده می‌کنند و تشخیص سایر طیف‌های نور غیر مرئی در حال حاضر در صنعت امنیت در حال بررسی است.

 

به عنوان مثال، قوس الکتریکی یک پدیده کلیدی برای نشان دادن پیر شدن شبکه های برق است و تخلیه الکتریکی نورهای فرابنفش نامرئی (UV) ساطع می کند. در اینجا تشخیص نوآورانه اشعه ماوراء بنفش می‌تواند قابلیت‌های ادراک دوربین‌ها را برای ثبت پدیده‌های قوس الکتریکی نامرئی افزایش دهد و کاربرد حیاتی در بررسی‌های ایمنی در شبکه‌های برق قدیمی در صنعت برق پیدا می‌کند.

 

سیستم های هشدار با طیف گسترده ای از آشکارسازها

در کنار دستگاه‌های امنیتی ویدیویی، سایر سیستم‌های امنیتی متعارف از چندین سنسور ادراک نیز استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، سیستم های هشدار که از طیف گسترده ای از آشکارسازها و تجهیزات جانبی استفاده می کنند، این عمل را به عاریت گرفته اند.

 

سیستم‌های هشدار بی‌سیم امروزی معمولاً شامل یک هاب پانل فشرده و طیف گسترده‌ای از آشکارسازها و تجهیزات جانبی، پوشش تشخیص نفوذ، تأیید تصویری، تشخیص دود و سیل و غیره می‌شوند. با این آشکارسازها و تجهیزات جانبی، سیستم‌های هشدار می‌توانند داده‌ها و اطلاعات چند بعدی را جمع‌آوری کنند. به طور کامل از خانه ها، ساختمان های تجاری، کارخانه ها و غیره محافظت کنید.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


محصولات حرارتی هایک ویژن

انتخاب راه حل تشخیص چهره

داهوا فناوری های هوشمند 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *