دسته‌بندی نشده

امنیت فضای ذخیره سازی ابری

امنیت فضای ذخیره سازی ابری

امنیت فضای ذخیره سازی ابری

امنیت فضای ذخیره سازی ابری در عصر اینترنت اشیا، توسعه اینترنت اشیا (IoT) توسعه محاسبات ابری و ذخیره سازی ابری را به شدت ارتقا داده است. در حالی که فناوری ذخیره سازی ابری به سرعت توسعه یافته است، چالش های امنیتی داده ای که با آن مواجه است روز به روز شدیدتر می شوند. برای اطمینان از امنیت اطلاعات کاربر، فناوری حفاظت از ذخیره سازی ابری برای توسعه اینترنت اشیا ضروری است.

 

در گذشته، اکثر سیستم های امنیتی و نظارتی به صورت مستقل کار می کردند، به این معنی که به سیستم های دیگر یا به اینترنت عمومی متصل نبودند. اکنون همه چیز تغییر کرده است و به ویژه اینترنت اشیا امکان خودکارسازی هشدارهای نظارتی و به اشتراک گذاری آنها را با سایر سیستم ها و کاربران در سراسر سازمان فراهم می کند. سیستم‌ها همچنین اغلب با راه‌حل‌های مبتنی بر ابر متصل می‌شوند، با داده‌های ویدیویی که از شبکه WAN و اینترنت عمومی برای ذخیره خارج از سایت عبور می‌کنند.

 

امنیت فضای ذخیره سازی ابری

 

مزایا و خطرات ذخیره سازی ابری

فضای ذخیره سازی ابری یک مدل محاسباتی مبتنی بر ابر است که در آن داده ها در سرورهای راه دور ذخیره شده و از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند. توسط یک ارائه دهنده خدمات ذخیره سازی ابری با استفاده از سرورهای ذخیره سازی که بر اساس تکنیک های مجازی سازی ساخته شده اند، نگهداری، اداره و مدیریت می شود.

 

نگرانی اصلی امنیتی برای کاربران ذخیره سازی ابری، ایمنی داده ها است. و بزرگترین خطر داده های ذخیره شده در ابر نشت داده است که ممکن است در حین ذخیره سازی یا انتقال رخ دهد. در اینجا، می‌خواهیم در مورد خطرات و راه‌حل‌های مرتبط با ذخیره‌سازی داده‌های ابری صحبت کنیم، در حالی که نگرانی‌های امنیتی در مورد انتقال داده‌ها می‌توانید پاسخ را در مقاله وبلاگ دیگری در رابطه با پروتکل‌های HTTPS بیابید.

 

 

چگونه هایک ویژن امنیت داده های کاربر را با فناوری های رمزگذاری تضمین می کند

برای کمک به شما در به حداقل رساندن خطر نشت داده در فضای ابری،  یک راه حل رمزگذاری دوگانه ارائه می دهد که هم رمزگذاری سمت سرور و هم رمزگذاری سمت مشتری را پوشش می دهد. ما همچنین با پیروی از بهترین شیوه‌ها امنیت سایبری را به حداکثر می‌رسانیم و استانداردهای امنیتی مربوطه مانند گواهی CSA STAR را تأیید می‌کنیم.

 

  1. رمزگذاری سمت سرور

به طور کلی، قبل از ذخیره داده ها بر روی دیسک ها در مرکز داده و دانلود آن از آنجا، از رمزگذاری اطمینان حاصل می کنیم. به طور خاص، رمزگذاری سمت سرور را می توان بیشتر به دو دسته تقسیم کرد. اولین نوع زمانی رخ می دهد که یک سرویس ابری یک کلید مخفی ارائه می دهد و از داده ها با استفاده از رمزگذاری سمت سرور با کلید مخفی محافظت می کند. نوع دوم زمانی اتفاق می‌افتد که توسعه‌دهندگان کلیدهای مخفی را خودشان مدیریت می‌کنند و از داده‌ها با استفاده از رمزگذاری سمت سرور با کلیدهای رمزگذاری ارائه‌شده توسط مشتری محافظت می‌کنند.

در هر صورت، رمزگذاری سمت سرور پیچیدگی کلیدهای مدیریت شده توسط کاربر را کاهش می دهد. علاوه بر این، ما همچنین به کاربران توصیه می کنیم که اطمینان حاصل کنند که داده های آنها در دستگاه های فیزیکی به صورت رمزگذاری شده ذخیره می شود، که خطرات مرتبط با دسترسی غیرمجاز به دستگاه های فیزیکی برای داده ها را کاهش می دهد.

 

  1. رمزگذاری سمت مشتری

امروزه، ما نه تنها می‌توانیم راه‌حل‌های کلید رمزنگاری را برای محافظت از توسعه برنامه‌ها و خدمات مبتنی بر ابر ارائه کنیم، بلکه این اقدامات حفاظتی را نیز به کاربران خود واگذار می‌کنیم. در این سناریو، داده‌ها در سمت کلاینت رمزگذاری شده و در سرورهای ذخیره‌سازی ابری آپلود می‌شوند و کاربران هم فرآیند رمزگذاری، هم کلیدها و هم ابزارهای مرتبط را مدیریت می‌کنند.

رمزگذاری سمت مشتری به کاربران قدرت بیشتری بر روی کلیدهای خود می دهد و در عین حال پیچیدگی کلید مدیریت شده توسط کاربر را افزایش می دهد. کلید مخفی در سمت مشتری توسط کاربر مدیریت می شود. به دلایل امنیتی داده ها، ما همچنان داده های ذخیره شده در ابر را در سمت سرور رمزگذاری می کنیم، بنابراین هیچ اقدام اضافی کاربر در آنجا لازم نیست.

 

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


دوربین های چشم ماهی

امنیت SMB ها

محصولات حرارتی هایک ویژن 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *