دسته‌بندی نشده

تاثیر نور بر عملکرد ویدئو

تاثیر نور بر عملکرد ویدئو

تاثیر نور بر عملکرد ویدئو چیست؟ تصاویر ویدئویی تاریک حاوی اطلاعات کمی یا بدون اطلاعات در مورد سوژه تحت نظارت هستند. فقدان نور می تواند دیدن چهره یا تشخیص رنگ لباس یا اتومبیل را دشوار کند. افزودن نور به صحنه یک راه حل است، اما فناوری های جدیدی نیز وجود دارد که دوربین های فیلمبرداری مدرن را قادر می سازد تا در هر نوری بهتر ببینند. ما از میزگرد پانل کارشناسان این هفته پرسیدیم: نور چه تأثیری بر عملکرد سیستم‌های ویدیویی دارد؟

قبل از چند سال گذشته، سطح روشنایی در یک منطقه ارتباط زیادی با کیفیت فیلم دریافتی از یک دوربین نظارتی داشت. با این حال، با ورود فناوری پیشرفته تر به بازار و بهبود آن، این تغییر کرده است. توانایی دیدن جزئیات و رنگ ها در تاریکی یکی از مهم ترین جنبه های دوربین امنیتی است و عوامل فنی زیادی مانند حساسیت سنسور تصویر، سرعت لنز و تصویر اعمال شده بر این توانایی تاثیر دارند. در حال پردازش. بدیهی است که وقتی نورهای روشن تصاویر افراد و دارایی‌ها را مخدوش می‌کنند، دیدن جزئیات دشوار است، بنابراین داشتن دوربین‌هایی که به صورت پویا تنظیمات نوردهی را برای ثبت جزئیات در پارکینگ‌ها، خیابان‌های شهر، مدارس، دانشگاه‌ها و سایت‌های ساختمانی بهینه می‌کنند، حدس و گمان را از بین می‌برد. تحقیقات زمانی که این تصاویر نیاز به تجزیه و تحلیل دارند.

 

الگوریتم های تخصصی

واضح است که نور یک جزء حیاتی در دنیای ثبت تصاویر است. همه ما نمونه هایی از ویدئوهای با نوردهی بیش از حد یا کمتر دیده ایم. گرفتن یک تصویر واضح و دقیق در طول روز آسان است، اما عملکرد در شرایط نور کم و کنتراست بالا چیزی است که یک دوربین را از دوربین دیگر جدا می کند. برای عملکرد در نور کم، به سادگی افزایش بهره باعث ایجاد نویز بیشتر حسگر می شود. الگوریتم های تخصصی می توانند نویز حسگر را به حداقل برسانند و فرکانس هایی را که مورد توجه نیستند کاهش دهند. برای موقعیت‌هایی با کنتراست بالا که نور و سایه‌های روشن می‌توانند چهره‌ها را در حالت شبح قرار دهند، فناوری WDR (بازه دینامیکی گسترده) نوردهی‌های متعددی را گرفته و آنها را ترکیب می‌کند تا بهترین نوردهی برای قسمت‌های مختلف تصویر استفاده شود. انجام صحیح این کار به الگوریتم های بسیار تنظیم شده نیاز دارد که تاری حرکت را به حداقل می رساند و تعریف لبه و رنگ اشیا را بهبود می بخشد. داشتن فناوری دوربینی که بتواند به صورت پویا پاسخ دهد و تصاویر بهینه را در هر شرایطی ارائه دهد بسیار مهم است.

با گذشت زمان، میزان نور موجود در یک صحنه برای بهبود عملکرد سیستم های ویدئویی اهمیت کمتری پیدا کرده است. این صرفا به این دلیل است که دوربین ها در تولید تصاویر قابل استفاده در شرایط کم نور کارآمدتر می شوند. در حالی که ممکن است لزوماً این تصاویر با بالاترین کیفیت نباشند، اما به اندازه کافی قابل استفاده هستند تا سطح نور تاثیر کمتری داشته باشند. مطمئناً سناریوهایی وجود دارد که در آن نور اضافی ایده آل است – مانند مناطقی که نور خیابان و چراغ های جلو اتومبیل، تولید تصاویر قابل استفاده را دشوارتر می کند. با افزودن نور اضافی در این مواقع می توانید کمی بیشتر کیفیت تصویر را کنترل کنید.

تاثیر نور بر عملکرد ویدئو

عملکرد نظارت تصویری

نور بسیار مهم است و به طور مستقیم با عملکرد نظارت تصویری مرتبط است. بدون روشنایی کافی، تصاویر دوربین های فیلمبرداری دانه دانه و نامشخص هستند. انسان یا اشیا قابل تشخیص نیستند، که مانع از تشخیص چهره، تشخیص نفوذ و سایر تجزیه و تحلیل های ویدئویی می شود. تصاویر تاریک و غیرقابل استفاده مانع از تحقیقات جنایی می شوند، مانع از پاسخگویی در زمان واقعی می شوند و در دادگاه نمی ماند. اگر نتوان از ویدئوهای دوربین های نظارتی برای بازدارندگی، پیشگیری و/یا حل و فصل پرونده های جرم و همچنین نشان دادن بازگشت سرمایه استفاده کرد، کل عملیات امنیتی ویدئویی در خطر است. یک راه ساده برای کمک، نصب یک روشنگر خارجی مادون قرمز یا نور سفید است. با انتخاب یک روشن‌کننده خارجی، یکپارچه‌کننده‌های سیستم می‌توانند روشن‌کننده‌ای را با محدوده انتشار دقیق برای مطابقت با میدان دید دوربین انتخاب کنند. نتیجه یک میدان بصری یکنواخت است که در آن تصاویر گرفته شده برای اهداف امنیتی واضح و موثر هستند.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


تصویربرداری پیشرفته

امنیت ویدیویی در بازار

داهوا WizMind و هوش مصنوعی

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *