دسته‌بندی نشده

صنعت امنیت در سال 2022

صنعت امنیت در سال 2022

چند روند برتر برای صنعت امنیت در سال 2022

با ورود به سال 2022، جهان همچنان به تحمل این همه گیری ادامه می دهد. اما صنعت امنیت، بدون شک، علیرغم همه چیز، به تغییر، انطباق و توسعه ادامه داده است. چندین روند حتی سرعت گرفته اند. فراتر از «امنیت فیزیکی» سنتی، مجموعه‌ای از مرزها مانند هوش مصنوعی، محاسبات ابری، اینترنت اشیا، و امنیت سایبری به سرعت توسط نهادهای بزرگ و کوچک در صنعت ما پیشگام می‌شوند.

 

به هر حال، صنعت امنیت در مرحله بازتعریف خود است. این در حال حرکت از حفاظت های امنیتی و ایمنی صرف است تا دامنه وسیع تری از فعالیت ها را در بر گیرد که ایمنی را گسترش می دهد و در عین حال سطوح جدیدی از هوش و پایداری را برای جوامع، شرکت ها و جوامع به ارمغان می آورد.

 

در اینجا، هایک ویژن می‌خواهد برخی از ایده‌ها و انتظارات خود را در مورد روندهای کلیدی که احتمالاً در سال 2022 و شاید حتی بیشتر در آینده بر صنعت امنیت تأثیر می‌گذارند، به اشتراک بگذارد.

8 روند برتر برای صنعت امنیت در سال 2022

8 روند برتر برای صنعت امنیت در سال 2022

 

  1. هوش مصنوعی در همه جا وجود خواهد داشت

امروزه هوش مصنوعی در صنعت امنیت بسیار رایج است. مشتریان بیشتری در این صنعت به ارزش هوش مصنوعی پی برده اند و در سناریوهای مختلف کاربردهای جدیدی برای برنامه های هوش مصنوعی پیدا کرده اند. علاوه بر ANPR، هشدارهای خودکار رویداد و کاهش هشدار نادرست، فناوری‌های هوش مصنوعی برای کاربردهای گسترده‌تری مانند تشخیص تجهیزات حفاظت شخصی (PPE)، تشخیص سقوط برای افراد مسن، تشخیص سطح مین و موارد دیگر استفاده می‌شوند. در همین حال، ما شاهد همکاری بیشتر در سراسر صنعت بوده‌ایم، با تولیدکنندگان امنیتی که محصولات سخت‌افزاری خود را به روی برنامه‌های هوش مصنوعی شخص ثالث باز می‌کنند و پلتفرم‌های باز را برای مشتریان راه‌اندازی می‌کنند تا الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود را ایجاد و آموزش دهند تا نیازهای سفارشی‌شده را برآورده کنند.

 

هوش مصنوعی یکی از فناوری های اساسی برای تغییر شکل صنعت امنیت بوده است. با بهره مندی از بهینه سازی الگوریتم ها و همچنین بهبود عملکرد محاسباتی و کاهش هزینه تراشه ها به دلیل پیشرفت فناوری نیمه هادی در سال های اخیر، کاربردهای هوش مصنوعی به تدریج در حال شکل گیری عملکردها و قابلیت های اساسی مورد قبول تمامی بخش های صنعت هستند. پیش‌بینی می‌کنیم که حتی بیشتر از این تمایل داشته باشیم که بگوییم “هوش مصنوعی همه جا خواهد بود.”

 

  1. AIoT، صنعت را دیجیتالی کرده و فرا خواهد گرفت

با بیشتر شدن دوربین های امنیتی و سایر دستگاه های امنیتی که به شبکه متصل هستند، صنعت امنیت در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از دنیای اینترنت اشیا است و قابلیت های بصری آن را غنی می کند. واضح است که مرزهای صنعت امنیت در حال محو شدن است و از عرصه امنیت فیزیکی فراتر می رود. در همین حال، محبوبیت فناوری هوش مصنوعی، دستگاه های متصل را قادر می سازد تا به «چیزهایی» هوشمند در دنیای اینترنت اشیا تبدیل شوند. ترکیبی از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، یا همانطور که ما آن را AIoT می نامیم، صنعت امنیت را به سطحی بالاتر می برد، گردش کار و رویه های شرکت ها را خودکار می کند و به تحول دیجیتالی بخش های مختلف صنعت مانند انرژی، لجستیک، تولید، کمک می کند. خرده فروشی، آموزش، مراقبت های بهداشتی و غیره

 

از دیدگاه ما، AIoT با برنامه‌های کاربردی به سرعت در حال گسترش برای دستگاه‌ها و سیستم‌های امنیتی، امکانات بیشتری را برای صنعت به ارمغان می‌آورد. در همین حال، قابلیت‌های ادراک بیشتری مانند رادار، لیدار، اندازه‌گیری دما، سنجش رطوبت، و تشخیص نشت گاز به دستگاه‌ها و سیستم‌های امنیتی اضافه می‌شوند تا آنها را قدرتمندتر کنند. این دستگاه‌های جدید وظایف متعددی را بر عهده دارند که همین چند سال پیش به چندین دستگاه مختلف نیاز داشت، که هم عملکردهای امنیتی و هم سایر عملکردهای هوشمند را برای جهانی در حال پیشرفت پوشش می‌داد.

 

  1. سیستم های همگرا سیلوهای داده را تجزیه خواهند کرد

کارگران در سراسر شرکت های خصوصی و بخش های خدمات عمومی به طور یکسان از این فرصت برای خلاص شدن از شر “سیلوی داده ها” انسدادی استفاده می کنند. داده‌ها و اطلاعات پراکنده و جدا شده در سیستم‌ها یا گروه‌های متفاوت، موانعی را برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و همکاری ایجاد می‌کند و مدیران را از داشتن دیدی جامع از عملیات خود باز می‌دارد. در اینجا، ثابت شده است که همگرایی سیستم های اطلاعاتی مختلف یک رویکرد مؤثر است – امیدواریم به اندازه کافی برای شکستن آن سیلوها کافی باشد.

 

واضح است – گرایش در صنعت امنیت این بوده است که تلاش هایی برای همگرایی سیستم ها در هر جایی که امکان داشته باشد، از جمله ویدئو، کنترل دسترسی، هشدار، پیشگیری از آتش سوزی و مدیریت اضطراری، برای نام بردن از چند مورد. علاوه بر این، سیستم‌های غیرامنیتی بیشتری مانند سیستم‌های منابع انسانی، مالی، موجودی و لجستیک نیز به پلت‌فرم‌های مدیریتی یکپارچه برای افزایش همکاری و حمایت از مدیریت در تصمیم‌گیری بهتر بر اساس داده‌ها و تحلیل‌های جامع‌تر همگرا می‌شوند.

 

  1. راه حل ها و خدمات مبتنی بر ابر ضروری خواهند بود

مانند هوش مصنوعی، ابر روند جدیدی در صنعت ما نیست، اما روندی در حال گسترش است. از بازارهای کسب‌وکار کوچک گرفته تا سطوح سازمانی، می‌توانیم شاهد حرکت بیشتر و بیشتر کسب‌وکارها برای استفاده از راه‌حل‌ها و خدمات امنیتی مبتنی بر ابر باشیم. و همانطور که حتی در حال حاضر شاهد آن هستیم، این بیماری همه گیر حرکت به سمت عملیات مبتنی بر ابر برای مردم و مشاغل در سراسر جهان را تسریع کرده است.

 

همه کسب‌وکارها پلتفرم‌ها یا خدماتی را می‌خواهند که سادگی، با حداقل دارایی‌ها برای مدیریت، و راه‌اندازی تا حد امکان ساده را ارائه دهند. این دقیقاً جایی است که ابر ارائه می دهد. با زیرساخت میزبانی ابری، نیازی به سرور یا نرم افزار محلی نیست. کاربران می توانند به راحتی وضعیت دارایی ها و کسب و کار خود را در زمان واقعی بررسی کنند، رویدادهای امنیتی و هشدارها را به سرعت دریافت کنند و به سادگی با استفاده از یک برنامه تلفن همراه پاسخ های اضطراری را انجام دهند. برای اپراتورهای تجاری امنیتی، ابر آنها را قادر می سازد تا از راه دور به مشتریان خود در پیکربندی دستگاه ها، رفع اشکالات، حفظ و ارتقای سیستم های امنیتی و ارائه خدمات با ارزش افزوده بهتر کمک کنند.

 

  1. تصویربرداری امنیتی شفاف و شفاف در هر آب و هوا، تحت هر شرایطی، در هر زمانی از روز یا شب استاندارد خواهد بود

حفظ وضوح تصویر و ثبت جزئیات در 24 ساعت شبانه روز، در هر آب و هوا و تحت هر شرایطی برای دوربین های امنیتی ویدئویی همیشه حیاتی است. دوربین‌هایی با فناوری تصویربرداری با نور کم که تصاویری با وضوح بالا و تمام رنگی را در شب و در محیط‌های تقریباً تاریک ارائه می‌کنند، در بازار بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. ما شاهد استفاده از فناوری چشمگیر در مدل های دوربین های بیشتری از جمله دوربین های 4K، varifocal و PTZ هستیم. علاوه بر این، برای تصویربرداری شفاف‌تر از امنیت ویدیویی در دید ضعیف – به‌ویژه در هوای سخت – از سنسورهای تصویربرداری با عملکرد بالا، فناوری ISP و الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود که دوربین‌ها را قادر می‌سازد وضوح و جزئیات دید را حفظ کنند.

 

وقتی صحبت از فناوری تصویربرداری شد، نمی توان گرایش به استفاده از چندین لنز در دوربین های جدید را نادیده گرفت. دوربین های تک لنز در توانایی خود برای دریافت جزئیات بیشتر در فواصل دورتر و گرفتن کل تصویر در مکان های بزرگ محدود هستند. آنها فقط یکی یا دیگری را انجام می دهند. اما با استفاده از دو یا چند لنز تصویربرداری در یک دوربین، دوربین‌های چند لنز می‌توانند به طور همزمان هم پانوراما و هم نماهای دقیق و بزرگنمایی شده از یک سایت بزرگ را ارائه دهند. برنامه های کاربردی از جمله فرودگاه ها، بندرها، ایستگاه های حمل و نقل، پارکینگ ها، استادیوم ها و میدان ها این دوربین های چند لنز را در هر سطحی به عنوان یک موهبت می بینند.

 

  1. کنترل دسترسی بیومتریک امنیت و کارایی بالاتری را به همراه خواهد داشت

در دهه‌های گذشته، کنترل دسترسی مجاز بسیار از کلیدها، کدهای پین و کارت‌های شناسایی فاصله گرفته است. اکنون می بینیم که وارد عصر بیومتریک شده ایم. بازار کنترل دسترسی به سرعت در حال اشغال شدن توسط احراز هویت بیومتریک، از تشخیص اثر انگشت و اثر کف دست گرفته تا تشخیص چهره و عنبیه است.

 

کنترل های دسترسی بیومتریک مزایای ذاتی مانند امنیت و کارایی بالاتر با کاهش جعل را به همراه دارد. آنها در عرض چند ثانیه – یا کسری از ثانیه – تأیید می کنند و از تماس فیزیکی غیر ضروری جلوگیری می کنند. عنبیه، اثر کف دست و تشخیص چهره، کنترل دسترسی بدون لمس را ارائه می‌کنند، یک عمل بهداشتی که در نتیجه همه‌گیری بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

  1. رویکرد Zero Trust توجه امنیت سایبری را به خود جلب خواهد کرد

با اتصال دستگاه‌های امنیتی بیش از آنچه تصور می‌شد از طریق اینترنت، امنیت سایبری به یک چالش بزرگ در صنعت تبدیل شده است. مقررات سختگیرانه‌تر امنیت داده‌ها و حفاظت از حریم خصوصی اخیراً در بازارهای کلیدی جهان، مانند GDPR اتحادیه اروپا و قانون امنیت داده در چین، معرفی شده‌اند که تقاضاهای بالاتری را در مورد امنیت سایبری ایجاد می‌کند. و در سال 2021، چندین حمله باج‌افزار برجسته به شرکت‌های مختلف ما را متقاعد کرد که شرکت‌ها در هر صنعتی باید معماری امنیتی شبکه خود را تقویت کنند و محافظت‌های آنلاین خود را تقویت کنند.

 

بنابراین چگونه نگرانی های فزاینده امنیت سایبری را برطرف کنیم؟ اگرچه این مفهوم واقعاً در سال 2010 توسعه یافت، اما اصطلاح “صفر اعتماد” در سال های اخیر به یک کلمه داغ تبدیل شده است. Zero Trust یک ابتکار استراتژیک است که برای جلوگیری از نقض داده ها با حذف مفهوم اعتماد از معماری شبکه یک سازمان توسعه یافته است. این مفهوم به طور کلی در صنعت فناوری اطلاعات پذیرفته شده است و اکنون نیز به آرامی اما پیوسته در حال حرکت به حوزه امنیت فیزیکی است، زیرا به تدریج به بخش مهمی از دنیای اینترنت اشیا تبدیل می شود.

 

  1. تولید سبز و ابتکارات کم کربن گام های بزرگی برخواهد داشت

اجماع در این است: ابتکارات کم کربن توسط جوامع در سراسر جهان ارزشمند است. در بازار امنیت، ما شاهد بوده ایم که محصولاتی با مصرف انرژی پایین به گزینه های ترجیحی برای مشتریان تبدیل شده اند و تقاضا برای دوربین های خورشیدی در حال افزایش است.

 

در همین حال، قوانین، مقررات و سیاست‌های محلی که استانداردهای انتشار کربن را برای شرکت‌های تولیدی محدود می‌کنند، صنایع را به سمت اتخاذ شیوه‌های آگاهانه‌تر محیط‌زیست در عملیات و تولید روزانه‌شان سوق می‌دهند، که شامل استفاده از مواد سازگارتر با محیط زیست و اتخاذ طرح‌های کارآمد انرژی در محصول می‌شود. فرآیندهای تولید ما خوشحالیم که می بینیم که تولیدکنندگان صنایع امنیتی بیشتری در حال بررسی تولید “سبز” هستند و متعهد به کاهش تولید کربن خود هستند. اگرچه زمان می برد، اما جنبش آغاز شده است. ما انتظار داریم در سال 2022 شاهد پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه باشیم.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


بازدارندگی فعال 

تصویربرداری پیشرفته

امنیت ویدیویی در بازار

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *