دسته‌بندی نشده

تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپیددام

تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپیددام

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2دقیقه و 13 ثانیهساعت

تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپیددام

در این مقاله به بررسی تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپیددام میپردازیم. همچنین برای برآورد قیمت و مقایسه انواع دوربین با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.

اسپید دام                دام

دوربین مدار بسته دام

این دوربین شکل گنبدی شکل دارد و روی لنز بعضی از این دوربین ها محفظه شیشه‌ای قرار گرفته است. زاویه فیلمبرداری این دوربین ها بسیار وسیع‌تر از دوربین بولت است و بیشتر برای محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین ها در دو نوع تحت شبکه و آنالوگ تولید و روانه بازار می‌شوند. شرکت‌های پاوان و داهوا و هایک ویژن از مهم ترین و معروف ترین شرکت‌هایی هستند که در زمینه تولید سیستم‌های امنیتی نظارتی فعالیت دارند. سهم بسیاری از بازار جهانی و مخصوصاً ایران را این شرکت‎ها گرفته اند.

دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین مداربسته اسپیددام نیز گنبدی شکل است. این نوع دوربین های مدار بسته برای محیط های بیرون با وسعت بالا استفاده می‌شوند. دوربین های اسپیددام به سرعت در چرخش و مانور معروف هستند. سرعت بالا در حرکت لنز در دو جهت افقی و عمودی دلیل این شهرت است. لنز دوربین اسپیددام 360 درجه افقی و 180 درجه عمودی حرکت می‌کند. وجود این لنز قابلیت زوم اوپتیکال را یه این دوربین‌ها داده است. این قابلیت امکان بزرگنمایی تا چندین برابر را بدون افت کیفیت تصویر می‌دهد.

تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپیددام

تفاوت های دوربین مداربسته دام و اسپیددام در محل نصب، نوع سنسور، حسگرهای موجود، نوع ولتاژ مصرفی، میدان دید، استانداردها و پروتکل‌های استفاده شده هستند. در ادامه به بخشی از این موارد میپردازیم.

محل نصب

دوربین دام برای محیط داخلی همانند شرکت و خانه استفاده می‌شوند. اما دوربین اسپیددام در محیط‌های وسیع همانند سر چهارراه ها استفاده می‌شود.

میدان دید

دوربین های مداربسته اسپیددام با زاویه دید 360 درجه افقی و 90 -180 درجه عمودی برای مشاهده مناطق وسیع‌تری طراحی شده اند. دوربین‌های دام زاویه دید ثابت دارند که برای هر کدام از آنها متفاوت و از 70 تا 100 درجه است.

ولتاژ مصرفی

بیشتر دوربین های مداربسته اسپیددام دارای ولتاژ ورودی 24 ولت هستند. و دیگر دوربین‌ها از 12 ولت استفاده می‌کنند.

قیمت

قیمت دوربین دام به نسبت از اسپیددام ارزان‌تر است. اما دوربین اسپیددام با وجود تکنولوژی و کارایی پیشرفته‌تری که دارد؛ دلیل اصلی گران‌ترین دوربین مداربسته خواهد بود.


تفاوت دوربین های دام و بولت

آشنایی با دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته راهنمای خرید

اینستاگرامتلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *