دوربین مداربسته

دوربین مداربسته در فرودگاه

دوربین مداربسته در فرودگاه

دوربین مداربسته در فرودگاه

دوربین مداربسته در فرودگاه، هیچ مکان دیگری بیش از فرودگاه ها استفاده و نیاز به دوربین های امنیتی نظارتی را نشان نمی دهد. فرودگاه ها ترکیبی از تهدیدات و آسیب پذیری های امنیتی دارند که آنها را منحصر به فرد می کند. از اجرای مقررات و قوانین سختگیرانه گرفته تا رویارویی با تهدیدات تروریسم، کارکنان امنیتی فرودگاه در محیطی سریع کار می کنند و جایی برای اشتباه وجود ندارد. فناوری جدید نظارت HD به فرودگاه‌ها کمک می‌کند تا مسافران و تهدیدات را مانند قبل نظارت کنند.

 

سفر هوایی به عنوان سریع ترین و یکی از کارآمدترین روش های سفر در سراسر جهان در نظر گرفته می شود. بنابراین برای مقامات فرودگاهی ضروری است که از بهترین اقدامات امنیتی ممکن برای مسافرانی که در حال سفر هستند اطمینان حاصل کنند. برای همین منظور، تعداد زیادی دوربین مداربسته با تکنولوژی بالا در مکان های استراتژیک قرار می گیرند تا مناطق مختلف یک فرودگاه را به بهترین شکل ممکن ثبت کنند.

تجزیه و تحلیل ویدیویی ترکیب شده با هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل زمان واقعی در اینجا نقش مهمی در ارائه نظارت تصویری هوشمند دارد.

 

مدیریت در فرودگاه ها

گذشته از آن، فرودگاه‌ها اکنون در حال ارزیابی این هستند که چگونه می‌توانند کارآمدتر باشند، نه تنها برای صرفه‌جویی در هزینه، بلکه برای افزایش درآمد و بهبود تجربه مشتری.

 

بهبود فناوری‌های موجود مانند شبکه‌های نظارت تصویری (CCTV) برای دستیابی به ارزش بیشتر، مکان بسیار خوبی برای شروع است. تجزیه و تحلیل ویدیویی می تواند به فرودگاه ها کمک کند تا پتانسیل سیستم های نظارت تصویری خود را بهینه کنند و کارایی را بهبود بخشند.

 

دوربین مداربسته در فرودگاه

 

مانیتورینگ ترکیبی داخلی و خارجی

یکی از حیاتی‌ترین فعالیت‌ها برای عملیات، برنامه‌ریزی و مدیریت خدمات، آمار دقیق ترافیک وسایل نقلیه وعابران پیاده با استفاده از جریان‌های دوربین‌های فعال با هوش مصنوعی است.

فعالیت خودرو در مناطق خروج و ورود، خطوط تاکسی و پارکینگ‌ها را می‌توان با استفاده از تجزیه و تحلیل ویدیویی برای تمایز بین انواع وسایل نقلیه مانند اتوبوس، ون و وسایل نقلیه شخصی ردیابی کرد.

در مناطقی مانند گیت‌های امنیتی، نقاط ورود، باجه‌های فروش بلیط، مناطق انتظار و خطوط تاکسی، مدیران امنیتی و عملیاتی می‌توانند از تجزیه و تحلیل ویدئویی دوربین مداربسته برای بهبود آگاهی از موقعیت‌های در حال تحول با پیکربندی هشدارهای مبتنی بر قوانین و زمان واقعی که به اپراتورها اطلاع می‌دهند، استفاده کنند.

 

نظارت بر مرزها

دیوارهای مرزی بیرونی ترین لایه امنیتی برای زیرساخت های فرودگاه هستند. تجزیه و تحلیل ویدیو می تواند امنیت را با نظارت خودکار بر مرزها بهبود بخشد. تجزیه و تحلیل تصویری برای فیلم دوربین های مداربسته برای ایمن سازی محیط و تشخیص نفوذ استفاده می شود.

 

هشدار چمدان

یکی دیگر از برنامه های تجزیه و تحلیل ویدیویی، در صورت وجود خطر امنیتی یا نظارت دوربین در صورتی که مسافران ناآگاه چمدان خود را فراموش کنند، هشدار چمدان صادر می شود. اگر شخصی با حمل کیف وارد شود و کیف خود را فراموش کند یا به عمد کیف را در هر مکانی در مجاورت فرودگاه بگذارد، هشدار لحظه ای ایجاد می شود. نه تنها اطلاعات چمدان باقی مانده شناسایی می شود، بلکه شخصی که با حمل آن چمدان وارد فرودگاه شده است نیز شناسایی می شود. این امر امنیت مسافران و همچنین احساس امنیت کیف و سایر وسایل آنها را تضمین می کند.

 

غربالگری مسافر

غربالگری مسافران برای اطمینان از عملکرد ایمن و روان فرودگاه بسیار مهم است. در این مورد، تشخیص چهره و غربالگری حرارتی برای اطمینان از رعایت استانداردهای بهداشتی مناسب در طول یک صف طولانی، ترکیب می‌شوند، زیرا زمان انتظار برای مسافران وجود ندارد. پس از همه، بیشتر افراد بدون ایجاد اختلال در خط، به سرعت از پست های بازرسی عبور می کنند.

 

ناوبری هواپیما

این سیستم از اطلاعات بی‌درنگ پایگاه‌های GPS به همراه یک سیستم نظارت باند استفاده می‌کند .

کمک کنترل کننده ترافیک هوایی (ATC).

این سیستم پارکینگ مناسب هواپیماها در فرودگاه را بدون ایجاد اختلال در ترافیک هوایی تضمین می کند.

مزایای دوربین امنیتی ترمینال فرودگاه

تروریسم : متأسفانه ما در روزگاری زندگی می کنیم که فرودگاه ها توسط تروریست ها هدف قرار می گیرند. فرودگاه ها چاره ای جز اعمال تدابیر امنیتی سختگیرانه برای تضمین امنیت ما ندارند. سیستم های نظارتی کلیدی برای جلوگیری از اقدامات تروریستی در فرودگاه ها هستند. یک سیستم دوربین امنیتی حرفه ای به مقامات کمک می کند تا با فراهم کردن ابزارهای لازم برای نظارت بر مناطق بزرگ نگرانی، سطح بالایی از امنیت را حفظ کنند.

 

عملکردهای پیشرفته: بسیاری از سیستم های نظارت دیجیتال امروزی نظارت هوشمند را ارائه می دهند. دوربین ها از نرم افزار پیشرفته برای کمک به شناسایی فعالیت های خاص و نظارت بر مناطق برای افراد مشکوک استفاده می کنند.

 

مقیاس‌پذیری و رشد : سیستم‌های نظارت دیجیتال HD امروزی مقیاس‌پذیر هستند و می‌توانند به اندازه نیاز شما بزرگ شوند. سیستم‌های جدیدتر امکان استفاده از فناوری متقاطع و ترکیبی را می‌دهند، به این معنی که می‌توانید از فناوری‌های قدیمی‌تر موجود مانند دوربین‌های آنالوگ دوربین مداربسته قدیمی‌تر استفاده کنید و آنها را با دوربین‌های IP یا HD جدید در همان سیستم به هم متصل کنید.

 

ذخیره‌سازی ویدیوی دیجیتال : سیستم‌های دیجیتال HD فیلم‌های ویدئویی را به صورت دیجیتال ذخیره می‌کنند و ظرفیت ذخیره‌سازی نامحدودی را امکان‌پذیر می‌کنند.

 

دوربین مداربسته در فرودگاه

خطرات سیستم دوربین امنیتی فرودگاه

فرودگاه ها نباید تنها به دوربین های امنیتی برای مقابله با تهدیدات امنیتی متکی باشند، دوربین ها باید در کنار سایر اقدامات ایمنی مانند نگهبانان، پلیس و پرسنل گمرک استفاده شوند.

 

پیکربندی سیستم نظارت دوربین امنیتی فرودگاه

تقاضا برای امنیت سطح بالا در فرودگاه ها به خوبی شناخته شده است و بسیار متنوع است. پیشنهاد می کنیم هنگام در نظر گرفتن سیستم دوربین امنیتی برای فرودگاه، این عوامل را در نظر بگیرید.

 

  1. آیا فرودگاه سابقه ای از اختلالات و جنایات گزارش شده دارد؟
  2. در حال حاضر چه سیستم های نظارتی در فرودگاه نصب شده است؟
  3. چه کسی در تأسیسات گشت می زند؟ پلیس، گارد امنیتی؟
  4. آیا تلاش هایی برای توطئه های تروریستی در فرودگاه صورت گرفته است؟
  5. آیا پست های بازرسی کمبود نیرو دارند؟
  6. آیا مناطق پرخطری دارید که نیاز به توجه ویژه دارند؟
  7. مناطق محدود چگونه مدیریت می شوند و از چه سیستم هایی برای جلوگیری از ورود استفاده می شود؟
  8. چگونه کنترل دسترسی و شناسایی کارمندان را کنترل می کنید؟
  9. در حال حاضر چگونه از تجهیزات و هواپیماها با امنیت فعلی محافظت می کنید؟

 

مشاوره راه اندازی دوربین های مداربسته برای فرودگاه
  • همه خروجی ها و ورودی ها باید دارای دوربین باشند تا از هر فردی که وارد فرودگاه می شود یا از آن خارج می شود فیلم ویدیویی بگیرد.
  • مناطق باز فرودگاه باید تحت نظارت باشند تا پوشش روان و مستمری از تمام فعالیت های فرودگاه داشته باشند.
  • ورود مسافران به مناطق چک این خطوط هوایی باید برای ثبت تصاویر واضح از مسافران نظارت شود
  • دوربین های امنیتی به نظارت ازدحام در ایست های بازرسی امنیتی، رویارویی ها، فعالیت های مشکوک و همچنین مسافرانی که ممکن است تهدیدی باشند کمک می کند.
  • تمام روش های حمل و نقل به و از فرودگاه باید دارای دوربین های نظارتی نصب شده باشند.
  • دوربین های مداربسته در تمام دروازه ها و پایانه ها به نظارت بر مسافران مشکوک و روند سوار شدن کمک می کند.
  • قسمت های تحویل بار باید دارای دوربین های مداربسته باشد تا به نظارت بر منطقه از نظر موارد بالقوه خطرناک و جلوگیری از سرقت کمک کند.
  • همه راهروها و راهروهایی که برای عبور از فرودگاه و ترمینال ها استفاده می شوند باید دارای دوربین های نظارتی نصب شده باشند.
  • مناطق محدود نیز باید دارای دوربین های امنیتی باشند تا اطمینان حاصل شود که فقط پرسنل مجاز به آن مناطق دسترسی دارند.

 

جهت مشاهده نمونه تصاویر دوربین های پاوان کلیک کنید.

جهت مشاهده ی مشخصات دوربین های با قابلیت های IP و PoE کلیک کنید یا با شماره ی 02149034000 تماس حاصل نمایید.

 

ما در پاوان کالا، طیف وسیعی از سیستم ها و خدمات را ارائه می دهیم تا مطمئن شویم خانه یا محل کار شما کاملاً ایمن خواهد شد. نرم افزارهای تشخیص پلاک و تشخیص چهره از جمله محصولاتی هستند که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی تولید شده اند و در پاوان قابل ارایه میباشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


دوربین های PTZ چیست؟

سوئیچ شبکه چیست و چگونه کار می کند؟

بهترین پکیج دوربین مداربسته

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوربین مداربسته در فرودگاه

دوربین مداربسته در فرودگاه

ضرورت استفاده از دوربین های مداربسته در جامعه امروزی بسیار زیاد شده است و شما می توانید استفاده از دوربین های مداربسته را در هر مکانی مشاهده کنید. دوربین های مداربسته می توانند تا حد زیادی امنیت جانی افراد را تامین کنند. در بیشتر مکان های عمومی برای تامین امنیت از سیستم های امنیتی استفاده می شود.

یکی از مکان هایی که دوربین های مداربسته در آنجا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد فرودگاه ها می باشند.

دوربین های مداربسته فرودگاهی باید دارای قابلیت های هوشمندی به شرح ذیل باشند:

تشخیص چهره

این قابلیت در دوربین ها باعث شناسایی سریع و بی نقص متهمان می شود، ضمنا می توان از طریق این قابلیت جست و جو بر اساس چهره ی شخص در بازبینی ها را انجام داد.

 

 تشخیص اشیا جا مانده

توسط این ویژگی، دوربین مداربسته می تواند تشخیص دهد که بسته ای بیشتر از زمان طبیعی در محلی رها شده است و از این طریق بسیاری از حملات تروریستی را می توان خنثی کرد.

 

هشدار سرقت اشیاء

دوربین های مداربسته می توانند توسط این ویژگی از مفقود شدن شیء که در تصویر وجود داشته و به سرقت رفته مطلع شوند و به اتاق مانیتورینگ ارسال هشدار نمایند.

 

هشدار عبور از خط

این قابلیت در دوربین های مداربسته فرودگاهی بسیار کاربرد دارند و در این صورت تمامی محل هایی که نیاز است کسی از آن ها عبور نکند مورد حفاظت دوربین مداربسته قرار می گیرند و با عبور شخص از این مناطق هشدار به مرکز مانیتورینگ ارسال می شود.

 

 پرسه زدن مشکوک

دوربین های مداربسته فرودگاهی قابلیت تشخیص پرسه زدن های بی مورد را دارا می باشند.

 

فنس مجازی

می توان با فنس کشی مجازی در قسمتی از فرودگاه از ورود و خروج افراد به آن محل جلوگیری کرد .

 

 عبور یک طرفه

در هر قسمتی که نیاز باشد عبور از یک سو انجام گیرد این آپشن در دوربین های مدارسته فرودگاهی وجود دارد و در صورت عبور غیر مجاز، هشدار به مرکز مانیتورینگ ارسال خواهد شد.

 

تشخیص فوکوس نبودن دوربین مداربسته

فوکوس نبودن دوربین مداربسته عبارت است از چرخش غیر عمدی یا عمدی لنز و تغییر محل فاصله کانونی آن که باعث تاری تصویر می باشد.

سیستم های مداربسته فرودگاهی  هوشمند و حرفه ای، این موضوع را تشخیص و به واحد مانیتورینگ اطلاع می دهند.

 

جابه جا کردن دوربین

در صورت جا به جایی دوربین مداربسته در فرودگاه ها این قابلیت در این گونه دوربین ها می بایست وجود داشته باشد که سریعا به مرکز مانیتورینگ اطلاع داده شود. قابلیت های ذکر شده تنها بخشی از  کارایی های مورد تصور برای نصب دوربین مداربسته در اماکن مهمی نظیر فرودگاه ها می باشد.

 

دوربین های فرودگاهی در کجا باید نصب شود؟

  1. ورودی اتومبیل ها و فضای داخل و بیرون پارکینگ ها
  2. ورودی و داخل آسانسور ها
  3. قسمت های انتظار مسافرین و محل های سپردن چمدان ها
  4. گیت های ورودی
  5. فضای عمومی و اختصاصی کانتر های پرواز
  6. قسمت چک پاسپورت و کانتر خروجی
  7. فضای بیرونی هواپیما و اتومبیل های داخل باند
  8. قسمت های مختلف بار مسافری هواپیمایی و در کل کلیه

 

نقاطی که در یک فرودگاه حائز اهمیت می باشند را باید با دوربین های مداربسته تحت پوشش قرار داد.


برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.