دسته‌بندی نشده

دوربین دید در شب چگونه کار میکنند

دوربین های دید در شب چگونه کار میکنند

دوربین های دید در شب چگونه کار میکنند

دوربین دید در شب

اکثر دوربین های امنیتی دارای دید در شب هستند. که به آنها اجازه می دهد حتی در بیرون از تاریکی کامل، چیزها را ببینند. اما چگونه کار می کند؟

اگر نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنیم، احتمالاً حداقل تصاویری از دوربین دید در شب از فیلم شکار ارواح را دیده اید. این ظاهر سیاه و سفید یا سیاه و سبز بسیار آشنا است. بسیاری از دوربین های امنیتی نیز دارای همان فناوری دید در شب هستند که به آنها اجازه می دهد حتی در تاریکی فیلم برداری کنند.

دید در شب مادون قرمز ناحیه ای را که برای چشم ما نامرئی است غوطه ور می کند

دو نوع مختلف دید در شب وجود دارد. یکی که بیشتر دوربین های امنیتی از آن استفاده می کنند و دیگری عینک دید در شب از آن استفاده می کنند. رایج ترین نوع مورد استفاده در اکثر دوربین های امنیتی، دید در شب مادون قرمز ( IR ) است که به نور مادون قرمز متکی است.

اگر تا به حال به جلوی دوربین امنیتی نگاه کرده باشید، احتمالاً متوجه شده اید که روی آن تعدادی لامپ LED کوچک پوشانده شده است. این نور IR است و وقتی تاریک می شود، این چراغ ها روشن می شوند و به عنوان یک پرتو نور عمل می کنند و میدان دید دوربین را با نور مادون قرمز می پوشانند.

نکته این است که نور مادون قرمز با چشم غیر مسلح کاملاً نامرئی است. بنابراین به نظر نمی رسد که یک نور روشن منطقه را از بیرون جاری کرده باشد، اما در واقع اینطور است – چشم شما فقط نمی تواند آن را ببیند.

علاوه بر این، تصاویر دید در شب از دوربین های امنیتی همیشه سیاه و سفید به نظر می رسند زیرا چشم انسان می تواند بین سیاه و سفید بهتر از سایر رنگها مانند قرمز یا آبی تمایز قائل شود. به همین دلیل، اکثر دوربین های دید در شب به یک فیلتر تک رنگ، تغییر می دهند تا دیدن تصویر را برای ما آسان تر کنند.

دوربین دید در شب

اکثر دوربین های امنیتی که دارای قابلیت دید در شب هستند، دارای فیلتر برش IR هستند. این به طور خودکار نور روز را تشخیص می دهد و از فیلتر برای جلوگیری از نور IR در طول روز استفاده می کند تا رنگ ها دقیق به نظر برسند. وقتی شب فرا می رسد ، فیلتر به طور خودکار برداشته می شود، که باعث می شود نور بیشتری وارد شود، از جمله نور IR که از دوربین می آید.

لوله های تقویت کننده هر نوری را که می توانند جذب کرده و آن را تقویت می کنند

دوربین دید در شب

نوع دیگری از دید در شب نیز وجود دارد و بیشتر در عینک های دید در شب یافت می شود که حاوی چیزی به نام “لوله تقویت کننده” است. در ابتدایی ترین حالت، این شامل استفاده از سنسور دوربین بسیار حساس است که شدت را افزایش می دهد.

به عبارت دیگر، نور موجود که وارد عینک دید در شب (متشکل از فوتون ها) می شود، تبدیل به الکترون می شود و نور را به نوعی سیگنال الکترونیکی تبدیل می کند. سپس الکترونها با استفاده از یک تکثیر کننده نور ضرب می شوند و سپس از یک صفحه فسفر عبور می کنند، که باعث ایجاد چشمک هایی از نور شده که در نتیجه منجر به یک تصویر روشن تر می شود.

تمام رنگهای نوری که وارد عینک می شوند پس از عبور از صفحه فسفر به رنگ سبز تبدیل می شوند، که این ظاهر نمادین را که احتمالاً با آن آشنا هستید ارائه می دهد – چشم انسان نسبت به رنگ سبز بسیار حساس تر از رنگهای دیگر است.

دوربین دید در شب

عینک دید در شب هرگز در محیط کاملاً سیاه نیست – فقط بسیار تاریک است. چراکه مسدود کردن همه نورها بسیار دشوار است مگر اینکه شما به طور فعال برای این کار تلاش کنید. عینک های دید در شب می توانند نور کمی را که از ماه یا چراغ خیابان می آید گرفته و آن را تقویت کنند.

 

یک دوربین معمولی می تواند کاری مشابه انجام دهد. به یک اتاق تاریک در خانه خود بروید (یا شب بیرون بروید) و با استفاده از یک دوربین (اگر قادر به گرفتن عکس های با نوردهی طولانی است) یک عکس با نوردهی طولانی بگیرید. تصویر حاصله بسیار روشن تر از آن چیزی است که واقعاً می بینید، زیرا دوربین تمام نور موجود را گرفته و آن را تقویت می کند. اگر مطلقاً نوری در دسترس نبود، بدون توجه به نوردهی، دوربین نمی توانست چیزی را ضبط کند.

اما باز هم، این نوع دید در شب بیشتر در عینک دید در شب یافت می شود و اکثر دوربین های امنیتی که دارای قابلیت دید در شب هستند، به نور IR متکی هستند. که پیاده سازی آن بسیار ارزان تر است و در کل کیفیت تصویر بهتری را به شما ارائه می دهد.


دوربین های امنیتی بی سیم چگونه کار می کنند؟

شش ویژگی دوربین مداربسته خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *