دسته‌بندی نشده

دوربین های IP چیست؟

دوربین های IP چیست؟

دوربین های IP چیست؟

دوربین های IP چیست و چگونه کار می کنند؟

دوربین IP یا دوربین های تحت شبکه نوعی دوربین امنیتی دیجیتال است که فیلم های ویدئویی را از طریق شبکه IP دریافت و ارسال می کند. آنها معمولاً برای نظارت استفاده می شوند. برخلاف دوربین‌های مدار بسته تلویزیونی آنالوگ (CCTV)، دوربین‌های IP به دستگاه ضبط محلی نیاز ندارند، فقط به یک شبکه محلی نیاز دارند. دوربین های IP به همان روشی که تلفن ها و رایانه ها این کار را انجام می دهند به شبکه متصل می شوند.

 

دوربین های IP شبکه ای چگونه کار می کنند؟

دوربین های امنیتی آنالوگ و آنالوگ-دیجیتال برای انتقال فیلم به یک ضبط کننده ویدئوی دیجیتال (DVR) به یک کابل ویدئو کواکسیال نیاز دارند. از طرف دیگر، یک دوربین امنیتی IP می تواند فیلم را از طریق یک اتصال بی سیم انتقال دهد. به طور خلاصه، دوربین های IP از طریق Wi-Fi، کابل اترنت یا USB به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) متصل می شوند.

 

یک دوربین IP فیلم را با وضوح بالا می‌گیرد – بسته به مدل دوربین، وضوح تصویر می‌تواند تا 16 مگاپیکسل باشد. هر دوربین IP مجهز به یک تراشه پردازشی است که فیلم را در حین ضبط فشرده می کند. این یعنی چی؟ خوب، هرچه رزولوشن دوربین بالاتر باشد، هر فیلم ضبط شده حاوی داده بیشتری است. تصاویر با وضوح بالا نسبت به تصاویر با کیفیت پایین به فضای ذخیره سازی بیشتر و پهنای باند بیشتری برای انتقال داده نیاز دارند. برای انتقال تصاویر HD از طریق یک شبکه، دوربین های IP باید فایل ها را فشرده کنند یا فایل ها را کوچکتر کنند تا از مصرف پهنای باند بیش از حد جلوگیری شود. استانداردهای فشرده سازی مدرن مانند h.264 و MPEG-4 به این معنی است که وقتی فیلم در نهایت به تلفن یا رایانه شما می رسد، یا هیچ افتی وجود ندارد، یا فقط یک افت کوچک در نرخ فریم و وضوح تصویر وجود دارد.

 

در اینجا برخی از مزایای اضافی استفاده از دوربین های IP نسبت به دوربین های مدار بسته آورده شده است:
  • صدای دو طرفه صاحب دوربین می تواند از طریق بلندگوی روی دوربین به موضوعی گوش دهد و با آن صحبت کند. برخی از دوربین های زنگ در این عملکرد را ارائه می دهند.
  • دسترسی از راه دور. کاربران مجاز می توانند فیلم زنده را از هر تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه ای مشاهده کنند.
  • وضوح بهتر دوربین های IP دارای وضوح 4 برابر دوربین های آنالوگ هستند.
  • کابل و سیم کمتر. برق از طریق اترنت برق را از طریق کابل اترنت تامین می کند و به دوربین اجازه می دهد بدون منبع تغذیه اختصاصی کار کند.
  • هنگام راه اندازی دوربین IP، سه گزینه شبکه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

 

 

دوربین های IP چیست؟

 

10 دلیل برای نیاز به دوربین مدار بسته IP برای تجارت

  1. دوربین مداربسته آنالوگ قدیمی است

به دلیل هزینه های تعمیر و نگهداری ارتقاء و جایگزینی، کارکرد سیستم های قدیمی هزینه بیشتری دارد. این سیستم های قدیمی با گذشت زمان غیر قابل اعتمادتر می شوند. به همین دلیل است که در صورتی که سیستم فعلی شما در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید، از کار بیفتد، مهم است که در جای دیگری جستجو کنید.

 

  1. تجزیه و تحلیل ویدئو

دوربین مداربسته IP می‌تواند مقدار زیادی فیلم ضبط کند، این ایده‌آل است زیرا امروزه به‌نظر می‌رسد که استخدام کسی برای تماشای فیلم همیشه غیر ضروری و پرهزینه است. در واقع تنها زمانی که ما نیاز به بررسی فیلم داریم، زمانی است که جنایتی اتفاق می افتد که اگر خوش شانس باشید، ممکن است – هرگز! این نرم افزار در صورت خاموش شدن زنگ هشدار شما را مطلع می کند و برق را دوباره در دستان شما قرار می دهد. سپس به شما این امکان را می‌دهد که دوربین‌های خود را بررسی کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد و به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید که چه اقداماتی را انجام دهید.

 

  1. نظارت از راه دور

مانیتورینگ از راه دور مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه می‌توانید دوربین‌ها را در هر کجا که هستید بررسی کنید، بنابراین اگر به شما هشدار داده شود که مشکلی وجود دارد، می‌توانید از هر دستگاهی برای نظارت و بررسی دوربین‌های واقع در محل استفاده کنید. ایده آل برای کسانی که با کار سفر می کنند، حتی اگر آنجا نباشید، از آنچه در حال وقوع است آگاهی کامل دارید.

  1. نصب آسان

شما به سادگی می توانید پلاگین کنید و همه چیز را در عرض چند دقیقه راه اندازی کنید. اگر می خواهید به دوربین های دستگاه های دیگر دسترسی داشته باشید، باید نرم افزار ساده ای را دانلود کنید، اما این فقط چند لحظه طول می کشد.

 

  1. مقیاس پذیر و انعطاف پذیر

شما می‌توانید مقیاس را به راحتی تغییر دهید و اگر می‌خواهید دوربین‌های بیشتری در مکان‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند قرار بگیرند، می‌توانند آن‌ها را یکی یکی به دلخواه اضافه کنند. خیلی بهتر از سیستم های قبلی که در یک زمان باید چهار یا شانزده بالا می رفتید! شما همچنین با انتخاب اتصال سیمی یا بی سیم انعطاف پذیری دارید.

 

  1. از زیرساخت های موجود خود استفاده کنید

اگر سیستم آنالوگ قدیمی خود را از بین می‌برید، ساختارهای اساسی را که آن را در جای خود نگه می‌داشتند نگه دارید – راهی عالی برای به حداقل رساندن مقداری از هزینه‌ها.

 

  1. مقرون به صرفه

هنگامی که یک دوربین مداربسته IP کاملاً جدید وجود دارد که بدون نیاز به استفاده از امنیت اضافی، 24 ساعته و 7 روز هفته را برای شما تماشا می کند، نیازی به ارتقای سیستم قدیمی خود نیست. همچنین ممکن است در صورت وقوع سرقت، زمانی که سارقان زنگ خطر را می شنوند، از هزینه های اضافی صرفه جویی کنید. صرفه جویی در زمان بالقوه شما برای طبقه بندی بیمه اموال مسروقه. همچنین این امکان را کاهش می دهد که مجبور شوید برای هر دوره زمانی بسته شوید زیرا این مشکل بلافاصله با دوربین های شما قابل حل است.

 

  1. رعایت مقررات

بسیاری از شرکت ها باید فیلم را برای مدت زمان مشخصی نگه دارند. ذخیره سازی سیستم های قدیمی خطرناک است زیرا باید در محل ذخیره شود، در حالی که فیلم های سیستم جدید با استفاده از یک NVR (ضبط کننده ویدئوی شبکه) ذخیره می شود که فوق العاده ایمن تر است.

 

  1. کیفیت تصویر

دوربین مداربسته IP وضوح بهتری نسبت به آنالوگ دارد، این دقیقا همان چیزی است که برای اطمینان از مشاهده تصویری با کیفیت که می تواند روی چهره ها زوم کند، به آن نیاز دارید. ایده آل برای گرفتن فعالیت های مجرمانه.

 

  1. قابل اعتماد و بادوام

امنیت دوربین مدار بسته IP مطمئناً یک سیستم امنیتی با تکنولوژی بالا است که وضوح بالا، راحت، فشرده، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است. شما قبلاً می دانید که برتر است و می توانید روی قابلیت اطمینان و دوام سیستم حساب کنید. اگر تصمیم به ایمن سازی ملک خود با دوربین مدار بسته IP دارید، با یک متخصص تماس بگیرید تا نصب درجه یک را نیز به شما ارائه دهد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


دوربین های پانوراما داهوا

سوئیچ های صنعتی

نظارت تصویری فعال و فناوری تمام رنگی

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *