دسته‌بندی نشده

راه حل پیشگیری از آتش سوزی داهوا

راه حل پیشگیری از آتش سوزی داهوا

راه حل پیشگیری از آتش سوزی داهوا به محافظت از مناطق کوهستانی Rizhao در برابر آتش سوزی جنگل کمک می کند

آتش سوزی جنگل (همچنین به عنوان آتش سوزی شناخته می شود) یک آتش سوزی برنامه ریزی نشده و کنترل نشده در یک منطقه از پوشش گیاهی قابل احتراق مانند جنگل، علفزار یا دشت است. اغلب در اثر فعالیت های انسانی یا پدیده های طبیعی مانند رعد و برق ایجاد می شود. با این وجود، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در 50 درصد از آتش‌سوزی‌های ثبت‌شده، علت شروع آن ناشناخته است.

 

مناطق کوهستانی، مانند Rizhao در استان شاندونگ چین، در برابر آتش سوزی جنگل آسیب پذیر هستند. این شهر که در سال 2009 توسط سازمان ملل متحد به عنوان یکی از قابل سکونت ترین شهرهای جهان شناخته شد، از 4358 کوه تشکیل شده است که مساحت جنگلی آن 1400 کیلومتر مربع است که 70 درصد منطقه را به خود اختصاص داده است. سوزاندن غیرقانونی چوب در منطقه، اگر به درستی کنترل نشود، می تواند منجر به آتش سوزی فاجعه آمیز شود.

 

برای چندین دهه، جنگل بانان به صورت دستی منطقه را جستجو و نظارت می کنند و نزدیک به 10 کیلومتر از مسیرهای خائنانه را برای چندین ساعت در روز پیاده روی می کنند تا از جنگل در برابر تهدیدهایی مانند آتش سوزی محافظت کنند. با این حال، این روش سخت گشت زنی ناکارآمد است زیرا در مواقع اضطراری پاسخگویی به موقع دشوار خواهد بود. آنها به عنوان اولین خط دفاعی خود، به یک راه حل قوی نیاز دارند که بتواند منابع آتش را به موقع کنترل کرده و شناسایی کند تا از آتش سوزی احتمالی جنگل جلوگیری کند.

راه حل پیشگیری از آتش سوزی داهوا

سیستم نظارت بر پیشگیری از آتش سوزی

در ابتدای سال 2020، فناوری داهوا یک سیستم نظارت بر پیشگیری از آتش سوزی جنگلی هوشمند را برای Rizhao ارائه کرد. این راه حل هشدار اولیه آتش سوزی، کنترل آتش در زمان واقعی و پاسخ حلقه بسته را از طریق فناوری هوش دیجیتال محقق می کند، که به طور قابل توجهی پیشگیری و ارسال آتش سوزی جنگل را بهبود می بخشد. در حال حاضر، دوربین‌های تصویربرداری حرارتی با لنز دوگانه در ارتفاع بالا، کوه‌های اصلی شهر را پوشش می‌دهند و نظارت از راه دور 360 درجه را 24/7 انجام می‌دهند. این راه حل همچنین حسگر و مدیریت هوشمند افراد و وسایل نقلیه وارد و خارج از مناطق جنگلی را در زمان واقعی ارائه می دهد.

 

تشخیص آتش‌سوزی‌های جنگلی اغلب در کوه‌های عمیق و جنگل‌های با پوشش گیاهی بالا دشوار است، که اغلب باعث تشخیص و واکنش دیرهنگام می‌شود. از طریق ادغام الگوریتم های هوش مصنوعی و فناوری تصویربرداری حرارتی، زمان تشخیص آتش کوتاه می شود و به دستگاه امکان می دهد منبع دود و آتش را در شعاع نزدیک به 10 کیلومتر تشخیص دهد. محل آتش سوزی، شدت و شرایط اطراف در ابتدا مشخص می شود و به تلفن همراه اپراتور ارسال می شود و به پرسنل مربوطه اجازه می دهد تا در “زمان طلایی” خاموش کردن اولیه آتش به موقع پاسخ دهند. اگر می خواهید در مورد عملکردهای مانیتورینگ تصویربرداری حرارتی بیشتر بدانید، این مقاله را بخوانید.

 

پلت فرم پیشگیری از آتش سوزی

علاوه بر این، به منظور کاهش آلارم‌های کاذب، این سیستم الگوریتم‌هایی را برای اسکن دود عمیق و کوهستان اتخاذ می‌کند، بنابراین دقت هشدارهای آتش واقعی را بهبود می‌بخشد و در نیروی انسانی و منابع مادی صرفه‌جویی می‌کند. پرسنل آتش نشانی دیگر از وظایف روزانه خود خسته نمی شوند، که به افزایش اشتیاق آنها در کار کمک می کند.

 

علاوه بر این، این راه حل همچنین شامل یک پلت فرم پیشگیری از آتش سوزی در جنگل است که اپراتورها می توانند از آن برای بررسی هر گونه موقعیت آتش سوزی استفاده کنند. همچنین می تواند آنها را برای تصمیم گیری مؤثر و اعزام به موقع پرسنل به صحنه، دستیابی به مدیریت حلقه بسته پیشگیری از آتش سوزی – از کشف، اعزام و بازخورد، راهنمایی کند.

 

پس از نیم سال کارکرد، این سیستم بیش از 30 آتش سوزی واقعی کوهستان را شناسایی کرده است. میانگین تعداد آتش‌سوزی‌هایی که هر روز در فصل آتش‌سوزی پیدا می‌شوند در مقایسه با مرحله اولیه پروژه به میزان قابل توجهی 80 درصد کاهش یافته است. این نشان دهنده اثربخشی راه حل در نظارت بر آتش و افزایش آگاهی روستاییان در مورد ایمنی آتش سوزی است.

 

راه حل داهوا سیستم حفاظت از جنگل و پیشگیری از آتش سوزی Rizhao را بهبود بخشیده است، و همچنین به ساخت مشترک و اشتراک منابع در طول فصل آتش سوزی و فصل غیر آتش سوزی پی برده است. راه حل اجرا شده داده هایی را ارائه می دهد که برای بخش ها و سازمان های مختلف مانند حفاظت از محیط زیست، حفاظت از آب، اداره دریایی و غیره مفید است. به طور کلی، این راه حل هوشمند به تضمین ایمنی 1400 کیلومتر مربع از منابع جنگلی در Rizhao، شهری پر جنب و جوش کمک می کند.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


تاثیر نور بر عملکرد ویدئو

تصویربرداری پیشرفته

فناوری داهوا بر فضای باز 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *