دسته‌بندی نشده

مدیریت ترافیک هوشمند داهوا

مدیریت ترافیک هوشمند داهوا

مدیریت ترافیک هوشمند داهوا

راه حل مدیریت ترافیک هوشمند داهوا کدام تخلفات ترافیکی را می تواند تشخیص دهد؟

برای تقاطع ها و چهارراه ها

این راه حل تشخیص عبور عابر پیاده، تغییر لاین غیرقانونی، عدم اطاعت از علائم راهنمایی جاده و پارک در خطوط دوچرخه را فراهم می کند. همچنین تشخیص دو تخلف رایج ترافیکی را ارائه می دهد: سرعت زیاد و روشن بودن چراغ قرمز.

 

در میان همه عوامل تصادفات رانندگی، سرعت غیرمجاز شایع ترین و غالب ترین بوده است. در کشورهای پردرآمد، سرعت غیرمجاز در حدود 30 درصد از تلفات ناشی از ترافیک نقش دارد، در حالی که حدود 50 درصد از تلفات جاده ای در کشورهای با درآمد متوسط ​​را تشکیل می دهد.

 

راه حل هوشمند مدیریت ترافیک داهوا دارای دوربین هایی مجهز به فناوری تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) است که هم شماره پلاک و هم زمان را از ابتدا تا انتهای منطقه تشخیص ضبط می کند. سپس اطلاعات به سکوی DMSS منتقل می شود تا میانگین سرعت هر وسیله نقلیه عبوری ارزیابی شود. فاصله توصیه شده 2 تا 5 کیلومتر است که به میزان دقت 99.8 درصد می رسد. با افزایش طول ناحیه تشخیص، حاشیه خطا کاهش می یابد.

 

علاوه بر این، داهوا برای آسان‌تر و راحت‌تر کردن کار برای کاربران، نصب‌های قابل حمل و ثابتی را برای تشخیص سرعت نقطه و تشخیص سرعت بخش ارائه می‌کند و به پرسنل ترافیک اجازه می‌دهد در صورت لزوم به نقاط مختلف جاده حرکت کنند.

علاوه بر این، ناگفته نماند که اجرای چراغ قرمز یک عنصر حیاتی در مدیریت ترافیک است، به طوری که آمارها حاکی از آن است که هر ساله 21.5 درصد از کل تصادفات رانندگی ناشی از رانندگانی است که از چراغ قرمز استفاده می کنند.

 

در حال حاضر، بیشتر راه‌حل‌های اجرای نور قرمز شامل استفاده از حسگرهای زیرزمینی است که دارای معایب مختلفی هستند (مثلاً نیاز به حفر زمین برای دفن سنسور). از سوی دیگر، راه حل هوشمند مدیریت ترافیک داهوا بر روی ویدئو متمرکز است. هسته اصلی این راه حل، سیستمی است که وضعیت سیگنال های نور قرمز را با سیگنال ماشه دوربین همگام می کند. هنگامی که تخلفی رخ می دهد، دوربین های داهوا سه تصویر از تخلف می گیرند تا به عنوان مدرک استفاده شوند: پلاک خودرو، وضعیت چراغ راهنمایی و نمای کلی از صحنه. پلت فرم مدیریت و ذخیره‌سازی DSS این داده‌ها را از هر دوربین جمع‌آوری می‌کند و برای پردازش بیشتر در اختیار اپراتورهای مشتری قرار می‌دهد. دستگاه‌های ذخیره‌سازی لبه تضمین می‌کنند که داده‌ها حتی در صورت قطع برق ذخیره می‌شوند.

مدیریت ترافیک هوشمند داهوا

برای بزرگراه ها، پل های هوایی یا رمپ ها

رعایت سرعت و رفتار مناسب رانندگی به ویژه در مناطق بحرانی مانند بزرگراه های سراسری، پل هوایی و رمپ ها الزامی است. راه حل مدیریت ترافیک داهوا دارای مجموعه مناسبی از ابزارهای هوشمند برای کمک به اجرای ترافیک است. علاوه بر تشخیص سرعت غیرمجاز و نقض چراغ قرمز، این راه‌حل می‌تواند استفاده از گوشی در حین رانندگی، بازکردن کمربند ایمنی، عدم رعایت علائم راهنمایی و رانندگی، اشغال خطوط اضطراری، تغییر خط غیرقانونی، جریان مخالف و غیره را نیز تشخیص دهد.

 

این راه حل از ردیابی چندگانه تا 6 وسیله نقلیه به طور همزمان با برد تشخیص 3 تا 100 متر و محدوده نظارت تا 4 خط پشتیبانی می کند. و برای سناریوهایی که نیاز به تشخیص مسافت طولانی دارند، یک دوربین ترافیکی 28 مگاپیکسلی با لنز دوگانه با فاصله نظارت تا 80 متر ارائه می دهد.

 

برای مناطق شهری

راه حل مدیریت ترافیک داهوا همچنین تشخیص کامیون بزرگ را ارائه می دهد که می تواند کامیون های ممنوعه در منطقه نظارت شده (“منطقه قرمز”) را بر اساس وزن و ابعاد و همچنین دوره زمانی خاص شناسایی کند. همچنین تشخیص کلاه ایمنی را ارائه می دهد که می تواند به اطمینان از پوشیدن کلاه ایمنی هنگام رانندگی با موتورسیکلت کمک کند.

 

علاوه بر این، پارکینگ غیرقانونی را می توان از عمق 200 متری (قطر) تنها با 16 متر منطقه نقطه کور شناسایی کرد. برای دانستن بیشتر در مورد این فناوری، مقاله قبلی داهوا بلاگ را در مورد 5 مزیت تشخیص پارک غیرقانونی بررسی کنید.

 

برنامه های جهانی

شهری در مغولستان با افزایش تعداد وسایل نقلیه مواجه است که منجر به چالش‌های ترافیکی زیادی مانند عدم وجود سیستم تشخیص پلاک، پشتیبانی فنی با کیفیت و راه‌حل ترافیک مقرون‌به‌صرفه می‌شود. برای کمک به شهر برای بهبود مدیریت ترافیک، راه حل مدیریت ترافیک هوشمند داهوا اجرا شد که شامل تشخیص تخلف، سیستم ANPR، سیستم اندازه گیری سرعت و راه حل فرماندهی و کنترل برای مرکز ترافیک آنها است. در مجموع، داهوا سیستم های ANPR را در 28 جاده، تشخیص تخلفات در 8 تقاطع، و همچنین 2 سیستم اندازه گیری سرعت سیار و 15 دوربین نظارتی PTZ نصب کرده است.

 

علاوه بر این، در اندونزی، یک مطالعه نشان داده است که 61 درصد از افرادی که در تصادفات جاده ای کشته شده اند راکبان وسایل نقلیه دو یا سه چرخ بوده اند. استفاده نکردن از کلاه ایمنی و سه سواری از عوامل اصلی تصادفات فوتی است. استفاده صحیح از کلاه ایمنی استاندارد می تواند خطر مرگ را تقریباً 40٪ و خطر آسیب شدید را تا بیش از 70٪ کاهش دهد. راه حل مدیریت ترافیک هوشمند داهوا در کشور به کار گرفته شد تا به طور دقیق سرنشینانی را که کلاه ایمنی به سر ندارند و افرادی که چندین مسافر را به طور همزمان حمل می کنند شناسایی کند و به جلوگیری از تصادفات و تضمین ایمنی جاده کمک کند.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


فناوری داهوا WizSense 

دوربین های سری جدید داهوا

خدمات پشتیبانی دوربین مدار بسته

اینستاگرام تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *