دسته‌بندی نشده

میکروفن در دوربین مداربسته

میکروفن در دوربین مداربسته

میکروفن در دوربین مداربسته

انتخاب سیستم نظارت تصویری مناسب، نیاز به دقت زیاد و آشنایی با انواع دوربین های و تجهیزات مدار بسته دارد. قابلیت ضبط صدا در سیستم های مداربسته همواره یکی از دغدغه های مشتریان بوده است. در این خصوص باید بدانید امکان ضبط صدا در تمامی سیستم های نظارتی و تجهیزات مداربسته وجود دارد.
همچنین انواع مختلفی از میکروفن ها در سیستم های نظارتی وجود دارند که کاربرد های گوناگونی داشته و معمولا مناسب برای محیط های داخلی هستند. البته در محیط های خارجی نیز می توان از دوربین های مدار بسته ای که دارای میکروفن های مقاوم نسبت به شرایط جوی هستند استفاده نمود.

میکروفن در دوربین مداربسته

کاربرد میکروفن در دوربین های مداربسته

بسیاری از افرادی که قصد دارند تا از یک فضا از لحاظ امنیتی محافظت کنند، می خواهند در کنار تصاویری که از محیط دریافت می کنند، صدای آن فضا را هم در اختیار داشته باشند. امروزه این قابلیت بر روی بسیاری از دوربین ها موجود است اما در بسیاری دیگر موجود نیست و از میکروفن های خارجی در این زمینه استفاده می شود.

نصب میکروفن در دوربین های مداربسته

از معرفی میکروفن های دوربین های مداربسته که بگذریم نوبت به نصب میکروفن در انواع دوربین مداربسته می رسد. نصب میکروفن در انواع دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه امکان پذیر است و تنها روش های نصب آن تفاوت می کند که با کمی مطالعه و آموزش می توان به راحتی این کار را انجام داد.

دسته بندی میکروفن ها

انواع مختلفی از میکروفن های مخصوص ضبط صدا در بازار وجود دارند که به طور کلی از نظر نوع کیس و امکان تنظیم صدا به دو گروه اصلی زیر تقسیم بندی می شوند:
1. طبقه بندی از نظر شکل ظاهری یا نوع بدنه

2. طبقه بندی از نظر قابلیت تنظیم صدا

1. طبقه بندی از نظر شکل ظاهری یا نوع بدنه
  • میکروفن سوزنی: یک میکروفن کوچک است و به دلیل ساختار ظریفی که دارد می توان از آن به عنوان میکروفن های مخفی استفاده نمود و آن را در محفظه های داکت کارگذاری کرد.
  • میکروفن باکس: میکروفون های باکس همانند نامشان بدنه ای مستطیلی شکل داشته و پیچی برای تنظیم صدا بر روی آن قرار دارد.
  • میکروفن گلفی: این نوع از میکروفن ها در داخل بدنه ای شبیه به توپ گلف قرار گرفته اند. این میکروفون ها بسیار سبک و کم حجم بوده و با ولتاژ ۶ الی ۱۲ ولت کار می کنند.
2. طبقه بندی از نظر قابلیت تنظیم صدا

دسته بندی دیگر میکروفن های مورد استفاده در دوربین های مدار بسته بر اساس قابلیت تنظیم صدا است که به دو دسته ولوم دار و بدون ولوم تقسیم بندی می گردند. تنظیم صدای این نوع از میکروفن ها بوسیله پیچی است که در ساختار آنها قرار گرفته است.
در نصب میکروفن در تجهیزات مداربسته باید به این نکته توجه نمود که بهتر است میکروفن را در نزدیکی مکان هایی با آلودگی صوتی بالا مانند پنجره قرار ندهیم زیرا باعث می گردد کیفیت صدای ضبط شده کاهش یابد و همراه با آن صدای خش خش و دیگر اصوات آزار دهنده نیز ضبط گردد.

مراحل نصب میکروفن در دوربین های مداربسته تحت شبکه

روش نصب میکروفن در دوربین های مداربسته تحت شبکه مانند دوربین های آنالوگ است فقط این تفاوت وجود دارد که یک سر فیش به جای آنکه در دستگاه ضبط مرکزی نصب شود، با استفاده از فیش AV یا با استفاده از جک 3.5 میلیمتری به ورودی صدا در دوربین IP متصل می شود.

عموما دو نوع میکروفن در دوربین های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرند که به شرح زیر هستند:

  • یک مدل از میکروفن ها مانند میکروفن های سیستم های آنالوگ هستند که دارای دو درگاه برای خروجی صدا و تامین برق هستند.
  • نوع دیگر اما داری جک 3.5 میلیمتری صداست که نیازی به تامین برق مجزا ندارند و با وصل کردن آنها به ورودی صدای دوربین می توان کار انتقال صدا و تامین برق را انجام داد.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


دوربین مدار بسته برای آپارتمان

انواع دوربین داهوا

چگونه دوربین مداربسته مناسب انتخاب کنیم 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *