دسته‌بندی نشده

هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه و 39 ثانیه ساعت

هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

در این مقاله کوتاه توضیحاتی هرچند مختصر ولی کلیدی درباره هوش مصنوعی در دوربین مداربسته ارائه می دهیم ، زیرا Artificial intelligence بیشتر از آنچه فکرش را بکنید در زندگی اجتماعی و حتی روزمره ما تاثیراتی شگرف گذاشته است. مخصوصا اگر حوزه امنیت باشد که بی شک موضوعی بسیار مهم برای سیاستمداران و هم برای مردم عادی می باشد .به طور کلی شبکه هوش مصنوعی بر دو نوع استوار است : هوش مصنوعی عمیق و هوش مصنوعی ماشینی.

هوش مصنوعی یکی از قدیمی‌ترین دستاوردهای دنیای فناوری محسوب می‌شود که امروزه نقش مهمی در زندگی تمامی کاربران جهان دارد.

هوش مصنوعی

نظارت تصویری تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته

 

نیاز به زیرساخت های امنیتی انعطاف پذیر و هوشمند در حال تکامل مداوم است زیرا مشاغل به دنبال استقرار فناوری هستند تا عملیات خود را ایمن و کارآمدتر کنند.  میزان داده های دوربین مداربسته تولید شده را دیگر نمی توان با ظرفیت های انسانی مدیریت کرد، به همین دلیل است که ما باید به فناوری تکیه کنیم و تصاویر امنیتی را بر اساس شواهد تجزیه و تحلیل کنیم.

علاوه بر این، الزامات ایمنی به طور مداوم در حال تغییر است ، بنابراین هر راه حلی باید انعطاف پذیر باشد و در صورت تغییر شرایط و خواسته ها، سرمایه گذاری باید بازدهی داشته باشد.

 

در مقایسه با راه حل های تحلیلی استاندارد، دوربین هایی با موتورهای هوش مصنوعی تعبیه شده بسیار قوی تر هستند و نتایج بهتری را ارائه می دهند. آنها عملکرد غنی و درجه قابل توجهی از انعطاف پذیری را فعال می کنند. با کمک یک کیت توسعه نرم افزار، می توان برنامه های کاربردی را برای دوربین ها مطابق با نیازهای خاص و در حال توسعه، متناسب با نیازهای یک مشتری تجاری، توسعه داد.

هوش مصنوعی

اگر ویدئو توسط یک دوربین شبکه اختصاصی i-PRO با قابلیت هوش مصنوعی ضبط شود، تشخیص دقیق، شناسایی و تعیین با پردازش AI از طریق موتور قدرتمند هوش مصنوعی موجود می شود.

 

پردازش لبه ، که پردازش هوش مصنوعی را با بارهای زیاد در یک دوربین مانند تجزیه و تحلیل ویدئو که با دوربین های معمولی شبکه مشکل بود، اجرا می کند، می تواند بار سیستم و سرور را کاهش داده و یک سیستم با کارایی بالا را ساختاردهی کند.

ظهور یادگیری عمیق جمع آوری و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها را امکان پذیر کرد که ما تا به حال قادر به انجام آن نبوده ایم. با استفاده از برنامه های یادگیری عمیق که مستقیماً روی خود دوربین ها اجرا می شود ، نیاز به سرورهای اضافی برای محاسبات تحلیلی در حالی که سطوح بالایی از دقت را حفظ می کنید ، برطرف می شود. مزایای آن شامل کل هزینه کمتر مالکیت زیرساخت های امنیتی ، و همچنین پردازش سریعتر و هشدارهای فوری ، اعلان ها یا اطلاعات برنامه ها است.

هوش مصنوعی

مزایای هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته برای مشتریان

این ترکیب هوش مصنوعی با دوربین های باز ، انعطاف پذیر و قابل انعطاف ، نسل جدیدی از برنامه های تجاری و امنیتی پیش بینی کننده را ارائه می دهد که به مشتریان ما کمک می کند در کارهای روزانه خود فعالتر عمل کنند.

 

از آنجایی که استفاده از هوش مصنوعی شامل یادگیری عمیق می تواند در موقعیت های مختلف مانند تشخیص صدا در تلفن های هوشمند، سایت های تولیدی، کنترل موجودی و عملیات خودکار مشاهده شود ، راه حل بسیاری از مشکلات حتی در صنعت امنیت در دسترس است. برنامه های کاربردی همچنین می تواند توسط خرده فروشان برای افزایش تجربه مشتری استفاده شود. در شهرهای هوشمند برای نظارت بر ترافیک و پارک هوشمند ؛ و توسط سازمان دهندگان رویداد و انتقال مراکز برای نظارت و اطمینان از ایمنی.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در دوربین مدار بستعه توانایی پیدا کردن تصاویر خاص در کمترین زمان را داراست. الگوریتم های آن می تواند متفاوت باشد.مانند رنگ مو ، قد ، وزن ، رنگ پوست یا حتی در موارد دیگر از انواع ماشین ها یاد کرد که این سیستم ها حداقل در کشور ما در دست عموم مردم رایج نیست.

یکی دیگر از محاسن این سیستم در دوربین مداربسته کمتر کردن پهنای باند و ذخیره سازی مقرون به صرفه می باشد که می توانیم داده های خود را اینگونه برنامه ریزی کنیم که اگر فلان چهره را رویت کردی ذخیره سازی انجام بده یا اگر فلان ماشین عبور کرد دیتا ارسال کن. این گزینه می تواند کمک زیادی به کاربر درمورد بازپخش و نیز در مورد دیتابیس انجام دهد.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.

 


 تجهیزات شبکه

انواع دزدگیر خانه که باید بدانید

دستگاه ضبط ویدئو دیجیتال ( DVR )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *