دسته‌بندی نشده

دوربین های هوشمند در خانه های سالمندان

دوربین های هوشمند ایمنی در خانه های سالمندان

دوربین های هوشمند در خانه های سالمندان

دوربین های هوشمند در خانه های سالمندان، از مزایای تکنولوژی خانه هوشمند برای مراقبت از سالمندان و معلولین در خانه می‌توان به حفاظت از آنها در هنگام نبود اعضا در خانه به وسیله برخی تجهیزات اشاره کرد. سالمندان و یا ناتوانان جسمی در زندگی روزمره خود نیاز به پرستاری و مراقبت دارند. آنها گاهی برای انجام امور روزمره خود دچار مشکل می‌شوند، مثلا سالمندانی که از بیماری آلزایمر رنج می برند یا افراد دارای معلولیت حرکتی این مشکلات تاثیر زیادی در روحیه و امید به زندگی این افراد دارد به علاوه باعث ایجاد خلل در کارهای روزمره اعضا خانواده خواهد شد.

 

سقوط بیمار در خانه های سالمندان یک مشکل جدی است. به عنوان مثال، بر اساس گزارش مرکز سوء استفاده از خانه سالمندان، در ایالات متحده، سالانه حدود 1800 سالمندی که در مراکز پرستاری زندگی می کنند، بر اثر صدمات ناشی از سقوط جان خود را از دست می دهند. کسانی که از جراحات خود جان سالم به در می برند، اغلب کیفیت زندگی آنها کاهش یافته و از نوعی ناتوانی دائمی رنج می برند.

 

 

ارقام نشان می دهد که بین 50 تا 75 درصد از ساکنان خانه سالمندان هر سال از زمین خوردن رنج می برند – دو برابر بیشتر از سالمندانی که در یک جامعه مسکونی معمولی زندگی می کنند. تشخیص سریع و موثر زمین خوردن، به ویژه زمانی که در اتاق خواب ساکنان رخ می دهد، یک چالش رایج بوده است. در بریتانیا، کمیسیون کیفیت مراقبت تشخیص داده است که استفاده از دوربین مدار بسته ممکن است یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از ایمنی و کیفیت مراقبت باشد. با این حال، استفاده از نظارت تصویری مسائلی مانند حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها را نیز به همراه دارد.

 

 

اینجاست که فناوری‌های WizMind داهوا وارد عمل می‌شوند. WizMind از هوش مصنوعی مبتنی بر انسان برای مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی در بخش‌های عمودی مانند خرده‌فروشی، انرژی، امور مالی، حمل‌ونقل و البته مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی استفاده می‌کند.

 

دوربین های هوشمند ایمنی را در خانه های سالمندان

 

تجزیه و تحلیل ویدئو

رشد برنامه‌های هوش مصنوعی در دسترس بودن بیشتر راه‌حل‌های تحلیل صحنه سه‌بعدی را امکان‌پذیر می‌کند و امکان تجزیه و تحلیل اشیاء و افراد را در سه بعدی فراهم می‌کند.

 

تجزیه و تحلیل استریوی داهوا از دو لنز برای گرفتن تصاویر جداگانه از یک صحنه استفاده می کند. سپس “مواسط نوری” نقاط فضایی در دو تصویر را محاسبه می کند و اطلاعات سه بعدی صحنه را ارائه می دهد. دید استریو عمق دید ناشی از دو چشم انسان را تقلید می کند که به دید دوچشمی معروف است.

 

در خانه‌های سالمندان، دوربین‌های آنالیز استریو می‌توانند به کارکنان کمک کنند تا ساکنان را در مواقع اضطراری نظارت کنند و به مشکلات ساکنان مانند زمین خوردن و سقوط پاسخ دهند. این دوربین‌ها می‌توانند هر سه بعد سوژه‌ها را مشاهده کنند و همراه با الگوریتم یادگیری عمیق خود می‌توانند فوراً کارکنان را در مورد هر حرکت غیرعادی یا ناگهانی، مانند آنچه در سقوط مشهود است، آگاه کنند. با دوربین هایی که هم در مکان های مشترک و هم در اتاق خواب ها قرار دارند، کارکنان می توانند به سرعت به حوادثی که در غیر این صورت ممکن است ساعت ها ناشناخته باقی بمانند، واکنش نشان دهند.

 

حفاظت از حریم خصوصی

داهوا ضمن نظارت بر وضعیت آنها در داخل خانه سالمندان، از فناوری Privacy Protection 2.0 نیز استفاده می کند که دارای پوشش چهره و بدن انسان برای محافظت از حریم خصوصی ساکنان است. این شامل محدودیت چیزی است که در تصاویر ویدیویی دیده می شود و به همان اندازه برای تصاویر زنده و ضبط شده اعمال می شود. پوشش دیجیتال در دستگاه جلویی (به عنوان مثال دوربین شبکه) انجام می شود.

 

نتیجه

تجزیه و تحلیل ویدیوی استریو و حفاظت از حریم خصوصی در خانه سالمندان و مراکز مراقبت های بهداشتی خود را نشان می دهد. این اجازه می دهد تا نظارت دقیق ساکنان یا بیماران را تضمین کند تا از رفاه و ایمنی آنها اطمینان حاصل شود و در عین حال از حریم خصوصی افراد اغلب آسیب پذیر محافظت شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


امنیت ویدیویی هوشمند

سیستم نظارت

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین 

اینستاگرام تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *