دسته‌بندی نشده

راهنمای تصویری نصب دوربین مدار بسته

راهنمای تصویری نصب دوربین مدار بسته

مراحل نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مدار بسته از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش امنیت داشته باشد. که نصب آن مراحلی دارد که در ادامه قصد داریم به صورت گام به گام به بررسی مراحل نصب بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

مراحل نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مدار بسته امری تخصصی بوده و نیازمند آموزش نصب دوربین مداربسته و یادگیری مراحل آن می باشد. انتخاب مسیرهای مناسب، نحوه و نوع کابل کشی، مشخص کردن محل دقیق برای نصب دوربین، نوع و تعداد دوربین ها از مهم ترین موارد می باشند.

  1. تهیه نقشه نصب دوربین مداربسته

1

ابتدا بر اساس نقشه ساختمان یک نقشه برای الویت بندی و مشخص کردن نقاط مورد نیاز و ضروری برای نصب دوربین مدار بسته تهیه نمایید. بر این اساس، نقاط حساس و مهمی را که نیاز به دوربین مداربسته دارند، بر روی کاغذ مشخص کنید.

لازم به ذکر است که راهروهای خروج اضطراری، راه پله ها، اتاق برق، تاسیسات، موتورخانه، پارکینگ، دفاتر اداری، پنجره های رو به خیابان و درب های پشتی و جلویی، از مکان های رایج برای نصب دوربین های مداربسته محسوب می شوند.

  1. خرید دوربین مداربسته متناسب با نیاز امنیتی

2

انواع دوربین مداربسته متفاوت می باشد. بنابراین متناسب با نوع پروژه و نحوه کارایی اعم از حرفه ای، خانگی، مسکونی، فروشگاهی یا اداری، نسبت به خرید دوربین مداربسته اقدام نمایید.

دوربین های مداربسته غالبا شامل تجهیزات مختلفی مانند منبع تغذیه، سوکت شبکه یا فیش BNC، کابل شبکه یا کواکسیال و دستگاه DVR می باشند.

  1. تعیین محل نصب مناسب دوربین مداربسته

3

انتخاب مکان مناسب، از مهم ترین مراحل نصب دوربین مداربسته به شمار می رود معمولا کنج اتاق، بهترین زاویه برای نصب دستگاه می باشد. چنانچه دوربین برای فضای بیرون نصب می شود، به منظور عدم دسترسی افراد به دوربین، می بایست دستگاه را در ارتفاع ۳ متر نصب نمود. اطمینان حاصل کنید که همه ورودی ها و خروجی ها را به وضوح می بینید و دوربین نزدیک پریز برق است.

  1. نصب دوربین بر روی دیوار

4

دوربین را به وسیله پیچ کردن و نصب پایه و با کمک دریل به صورت محکم در محل موردنظر نصب کنید. برخی از دوربین ها از طریق لایه های چسب قوی به دیوار چسبیده می شوند اما پیچ کردن دوربین به دیوار بهترین راه برای نصب آن می باشد.

  1. اتصال دوربین به منبع تغذیه

5

تقریباً همه دوربین ها دارای یک آداپتور برق هستند که به یک پریز دیواری معمولی متصل می شود.یک سر آداپتور را به دوشاخه برق و سر دیگر آن به پشت دوربین وصل کنید.

  1. اتصال به دستگاه

6

اتصال تجهیزات انتقال تصویر دوربین به یکدیگر از طریق فیش BNC صورت می گیرد. براین اساس، یک سر سیم RG به دستگاه DVR و سر دیگر آن به دوربین متصل می شود. برای مشاهده تصاویر، فیش BNC به پورت ورودی (Input)DVR متصل شود.

  1. اتصال دوربین های بی سیم به رایانه

7

دوربین های بی سیم دارای یک دیسک نرم افزاری هستند که برای مشاهده فیدها و تنظیمات دوربین باید آن را نصب کنید.

برخی از دوربین ها یک گیرنده کوچک دارند که از طریق پورت USB به کامپیوتر شما متصل می شود.

  1. اتصال مانیتور به DVR

8

در این اتصال غالباً از کابل BNC نیز استفاده می شود ، اما برخی از DVR ها می توانند با کابل های HDMI یا کابل های کواکسیال متصل شوند. با استفاده از اتصال دلخواه ، یک سر آن را به درگاه “خروجی” DVR و سر دیگر را به “ورودی” مانیتور وصل کنید.

  • می توانید به اندازه ورودی های DVR دوربین خود را اتصال دهید. دستگاه DVR به طور خودکار تصاویر هر دوربینی را که نصب می کنید ضبط می کند.
  • توجه داشته باشید که هر دوربین را به کدام ورودی وصل می شوید . این موضوع برای دیدن تصاویر هر یک از دوربین هاحائز اهمیت است.
  1. مشکلات اتصال را عیب یابی کنید.

9

بررسی کنید که اتصالات دوربین ، DVR و نمایشگر همه به درستی صورت گرفته است. اطمینان حاصل کنید که کابل های شما به طور ایمن وصل شده اند و ورودی های مناسب DVR و مانیتور خود را انتخاب کرده اید.

  1. دوربین را تنظیم کنید

پس از اطمینان حاصل کردن از اتصال صحیح دوربین و ورودی ها، تنظیمات لازم را بر روی دوربین ها انجام دهید. در صورت تمایل می توانید تصاویر دوربین مدار بسته را انتقال دهید. برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته روش های گوناگونی وجود دارد. می توانید تصاویر ضبط شده توسط دوربین را بر روی موبایل، کامپیوتر با اینترنت و بدون اینترنت انتقال داد.

نکات نصب دوربین های مداربسته

در صورتی که تعداد زیادی دوربین را بطور همزمان سیم کشی می کنید. به یک مکان ساده برای جمع آوری همه فیدها به DVR خود احتیاج دارید. این مکان باید مکانی باشد که دسترسی به آن آسان باشد و در آن بتوانید به راحتی سیم ها منظم کنید.

برای سیم کشی موثر از کابل های سیامی استفاده کنید. متداول ترین کابل نظارتی کابل سیامی است که به این دلیل نامگذاری شده است که از دو کابل متصل به هم یکی برای قدرت و دیگری برای فیلم تشکیل شده است. در صورت استفاده از کابل های سیامی در هر دوربین فقط باید از یک سیم استفاده کنید. این کابل معمولاً به صورت RG59 یا RG6 فروخته می شود.

سیم های خود را پنهان کنید. برای داشتن یک سیستم واقعاً حرفه ای ، می توانید کابل های خود را از طریق دیوارها و به سمت مرکز نظارت هدایت کنید.

منبع:  wikihow


انواع مدل های هایک ویژن

پرفروش ترین برند های دوربین مداربسته

دوربین دید در شب چگونه کار میکنند 

اینستاگرام تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *