دسته‌بندی نشده

عملکرد دوربین پلاک خوان

عملکرد دوربین پلاک خوان

تکنولوژی دوربین پلاک خوان ANPR ،فناوری است که با استفاده از شناسایی نوری کاراکترها در تصاویر(optical character recognition)، شماره پلاک ثبت شده وسیله نقلیه را می‌خواند تا موقعیت و مکان وسیله نقلیه مشخص شود.

 

دوربین مداربسته پلاك خوان داراي چه خصوصیاتی است؟

رزولوشن تصویر دوربین

مهمترین خصوصيت مهم این دوربين ها در واقع روزولوشن بالای تصویر آنهاست. طبیعتا هر قدر رزولوشن تصویر شما بالاتر باشد امکان خواندن پلاک برای برد بیشتری فراهم خواهم بود

پلاک خوانی در دوربين های انالوگ

در صورتی که از دوربين آنالوگ برای خواندن پلاک استفاده شود امکان دسترسی به رزولوشن بيش از 720TVL برای شما وجود نخواهد داشت. رزولوشن 720TVL تقریبا 0.5 مگاپیکسل در سیستم اندازگيری دیجيتال است که رزولوشن واقعا پایينی خواهد بود. با این وجود دوربين های انالوگ با کيفيت خوب در زاویه دید ٧۵ درجه (لنز رایج 3.6mm ) تا فاصله سه متری امکان تشخیص پلاک را فراهم می کند. برای افزایش برد پلاک خوانی در دوربين های انالوگ از لنزهایی با فاصله کانونی بالاتر استفاده می شود. به این صورت زاویه دید شما کمتر شده و عمق دید بيشتر می شود برای مثال با یک لنز 12mm شما زاویه دیدی ٢۵ درجه ای خواهيد داشت اما امکان پلاک خوانی تا برد ١٠ متر برای شما فراهم میشود.

 

پلاک خوانی در دوربين های مداربسته دیجيتال یا شبکه

پلاک خوانی در دوربين های شبکه با توجه رزولوشن بالاتر آنها به مراتب ساده تر است. این دوربین ها برد دید به مراتب بهتری ایجاد می کنند پس استفاده از این دوربين ها برای پلاک خوانی بهتر است. البته توجه داشته باشيد که دوربين های مداربسته دیجيتال گران قيمت تر از دوربين های انالوگ هستند

دیگر خصوصیات مورد نیاز دوربین

یکی دیگر از خصوصيات مهم دوربین های پلاک خوان عملکرد WDR روی دوربین است. این مشخصه کمک زیادی به جلوگيری از تاثيرات منفی ضد نور در دوربين می کند. از انجایی که معمولا دوربين های پلاک خوان در معرض نور شدید هستند استفاده از دوربين با چنين قابليتی بسيار مهم است. قابليت دید در شب IR نیز یکی از خصوصيات مهم دوربين است که باید به آن توجه کرد. برد دید در شب دوربين باید طوری انتخاب شود که در حد برد پلاک خوانی دوربين باشد.

 

 

 

آیا دستگاه ضبط کننده هم در تشخیص پلاك اهمیت دارد؟

حتما. به ویژه در سيستم های آنالوگ دستگاه ضبط کننده DVR و کيفيت ضبط ان تاثير بسيار زیادی در برد پلاک خوانی شما خواهد داشت. سعی کنيد حتی اگر از DVR استفاده میکنید، تصاویر را در حالت D1 یا WD1 و 25فریم در ثانیه ضبط کند.

در صورتی که دستگاه ضبط کننده شما از کيفيت خوبی برخوردار نباشد کيفيت ضبط شما پایين آمده و در واقع هزینه انجام شده در انتخاب دوربین با کیفیت شما به هدر رفته است.

 

دوربین تشخیص پلاك چطور عمل می کند؟

دوربين های مداربسته تحت شبکه امکان استفاده از نرم افزارهای پردازش تصویر را برای شما فراهم می آورند. نرم افزارهای تشخيص پلاک  به شما این امکان را می دهند که پلاک تمامی خودروهای وارد یا خارج شده را در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری کنيد. از این طریق شما می توانيد حتی ورود خودروهایی که دارای پلاک غير مجاز هستند محدود کنيد.


راهنمای تصویری نصب دوربین مدار بسته

انواع مدل های هایک ویژن

تفاوت دوربین مدار بسته دام و اسپیددام

اینستاگرام تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *