دسته‌بندی نشده

فناوری داهوا برای حفاظت از حیات وحش

فناوری داهوا برای حفاظت از حیات وحش

فناوری داهوا برای حفاظت از حیات وحش

فناوری داهوا برای حفاظت از حیات وحش و محیط زیست فراتر می رود

با پیشرفت های فنی که به سطح جدیدی می روند، سناریوهای کاربردی دوربین های امنیتی و مانیتورینگ به طور گسترده ای گسترش یافته است. در پارک حیات وحش Schwarze Berge (کوه‌های سیاه) واقع در روزنگارتن، آلمان، حیات وحش پر انرژی از طریق سیستم دوربین فناوری داهوا به خوبی محافظت می‌شوند.

 

 

پارک حیات وحش Schwarze Berge (کوه های سیاه) مساحتی در حدود 50 هکتار را پوشش می دهد. نزدیک به هزار حیوان در این زمین ها نگهداری می شوند که بیش از 100 گونه از گونه های بومی در اروپا را پوشش می دهد. “یک سیستم دوربین وظایف مختلفی را انجام می دهد و ما فکر کردیم که می خواهیم یک سیستم کامل داشته باشیم.” Arne Vaubel، مدیر عامل پارک حیات وحش Schwarze Berge (کوه های سیاه) گفت. ما داهوا را انتخاب کردیم زیرا یک راه حل کامل را برای برآورده کردن تمام نیازهای ما سفارشی کرد.

 

 

در این پروژه، مجموعه کاملی از دوربین‌های نوآورانه مجهز به فناوری‌های کلیدی مانند تصویربرداری تمام رنگی و حرارتی به کار گرفته شده‌اند. ما خوشحالیم که می بینیم پارک از طریق دوربین های ما می تواند محیط زندگی و وضعیت سلامت حیوانات وحشی را در هر لحظه و بدون ایجاد مزاحمت برای آنها رصد کند که این امر همچنین به پارک کمک می کند تا عملکرد و مدیریت کارآمدی داشته باشد. Kai Wockenfuß، مهندس فنی پشتیبانی پیش از فروش Dahua Technology GmbH می گوید.

 

فناوری داهوا برای حفاظت از حیات وحش

دید در شب: جزئیات واضح را حتی در شب ثبت کنید

برای محیط های کم نور، دوربین شبکه 8 مگاپیکسلی گرم LED گرم و کانونی ثابت WizMind برای تضمین وضوح تصویر بالا نصب شده است. با استفاده از حسگر با عملکرد بالا و لنز با دیافراگم بزرگ، فناوری Full-color داهوا می‌تواند تصاویر رنگارنگ شفاف را در محیطی با نور بسیار کم به نمایش بگذارد. با استفاده از این فناوری حساسیت به نور، دوربین می تواند نور در دسترس بیشتری را جذب کند و جزئیات تصویر رنگارنگ تری را نمایش دهد. بنابراین، هر حرکت حیوانات را می توان حتی در شب دید، که در واقعیت از تجربه چشم غیرمسلح ما پیشی می گیرد.

 

فناوری داهوا برای حفاظت از حیات وحش

زوم: زوم اپتیکال 40 برابر برای مشاهده از نزدیک

دوربین شبکه داهوا PTZ WizMind از الگوریتم های پیشرفته یادگیری عمیق CNN برای دستیابی به دقت بالا استفاده می کند. این دوربین دارای دامنه مانیتورینگ گسترده و الگوریتم PFA است که می تواند همیشه تصویری واضح و متمرکز را در حین زوم ارائه دهد. مدل مورد استفاده در این پروژه——دوربین شبکه ای 8 مگاپیکسلی 40x Starlight IR PTZ AI دارای قابلیت زوم اپتیکال قدرتمند 40 برابری و فناوری فوق العاده کم نور Starlight Dahua است که در کنار هم به تصاویر واضح در محیط تاریک کمک می کند. لنزهای زوم پیشرفته این امکان را برای مخاطبان فراهم می کند که از نزدیک از حیوانات وحشی دیدن کنند.

 

پیکسل‌سازی خودکار چهره‌ها: از حریم خصوصی محافظت کنید

با تطبیق با وضعیت همه‌گیری، باغ‌وحش‌ها و پارک‌های موضوعی راه‌حل‌های نظارتی داهوا را برای کنترل جمعیت نیز اتخاذ می‌کنند. در حالی که دوربین ها تعداد مهمانان و بازدیدکنندگان را زیر نظر دارند، فناوری حفاظت از حریم خصوصی داهوا در دوربین شبکه 4 مگاپیکسلی IR Bullet WizMind می تواند به طور خودکار چهره بازدیدکنندگان را در تصویر نظارتی با پیکسل کردن آنها غیرقابل تشخیص کند.

 

 

دوربین حرارتی: نظارت 24/7 حیات وحش در برابر نفوذ و آتش سوزی

دوربین های حرارتی نه تنها برای مشاهده حیوانات، بلکه برای محافظت از آنها در برابر خطر استفاده می شود. دوربین های تصویربرداری حرارتی می توانند دمای محیط را در محدوده طولانی اندازه گیری کنند و در مورد آتش سوزی هشدار دهند. دوربین گلوله شبکه حرارتی WizSense از فناوری حسگر VOx خنک نشده استفاده می کند. به دلیل اندازه کوچک و عملکرد بهتر، راه حلی مقرون به صرفه برای امنیت حرارتی است. آنها همچنین می توانند جزئیات بیشتری از تصویر و اطلاعات تفاوت دما را به دلیل حساسیت حرارتی بالا (<50 mK) ثبت کنند.

 

ANPR: کنترل دسترسی ایمن و کارآمد

برای محافظت از حیوانات وحشی و بازدیدکنندگان در پارک و درک ورود سریع خودرو، دوربین Access ANPR برای نظارت دقیق وسایل نقلیه و تشخیص شماره پلاک در محل کمپ استفاده شد. این دوربین از سنسور و پردازنده تصویر CMOS با کارایی بالا برای استخراج و تجزیه و تحلیل عمیق اطلاعات خودرو به صورت 24/7 استفاده می کند. الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی تشخیص دقیق وسایل نقلیه را تضمین می کند.

 

 

حفاظت از حیوانات و محیط زیست

با آگاهی قوی از مسئولیت اجتماعی، حفاظت از حیوانات و محیط زیست یکی از اولویت های فناوری داهوا است. محصولات و راه حل های جامع آن مجهز به فناوری های پیشرو در صنعت در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب در برنامه های حفاظت از طبیعت در سراسر جهان است. اعتماد طولانی مدت بین داهوا و مشتریان ما به دلیل محصولات با کیفیت بالا، راه حل های حل مشکل و خدمات قابل توجهی که ارائه می دهیم ایجاد شده است. کای ووکنفوس می گوید.

 

 

پیشگیری از آتش سوزی جنگل

پیشگیری از آتش سوزی بخش مهمی برای حفاظت از طبیعت است. طی سال‌ها سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه در فناوری‌های اصلی، فناوری داهوا بسته کاملی از محصولات با کیفیت بالا را برای کمک به جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها توسعه داده است. این دوربین‌ها هشدار و پیش‌بینی زودهنگام، کمک‌های امداد و نجات و ارزیابی پس از فاجعه را با نظارت 24/7، تصاویر واضح، تشخیص حرارتی با برد وسیع و توانایی تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌کنند. در بزرگ‌ترین دره روی زمین—— Yarlung Zangbo Grand Canyon و مزرعه جنگلی Guantangyi در استان هوبی، سیستم نظارت بر پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های هوشمند داهوا برای محافظت از حیوانات در برابر آتش استفاده شده است.

 

فناوری داهوا برای حفاظت از حیات وحش

فناوری داهوا برای حفاظت از حیات وحش

 

حفاظت از گونه ها

بسیاری از گونه های روی زمین در حال حاضر توسط مشکلات زیست محیطی مانند تغییرات آب و هوا، آتش سوزی جنگلی و آلودگی تهدید می شوند. در برخی مناطق، شکار غیرقانونی و قطع درختان نیز از دلایل اصلی تمایز گونه ها هستند. راه حل های داهوا به بسیاری از مناطق حفاظت شده اصلی و پارک های حیات وحش برای حفظ اکوسیستم سالم و حفظ گونه های در معرض خطر کمک کرده است. در استان چینگهای، داهوا چندین سیستم نظارت از راه دور به نام «ویندوزهای زیست محیطی» را برای ارائه نظارت در زمان واقعی برای پنج منطقه حفاظتی اصلی از جمله منبع سه رودخانه، دریاچه چینگهای، حوضه هوانگشوی، حوضه دامو و کوه های کیلیان ساخت.

 

 

علاوه بر این، با مشاهده دقیق و تجزیه و تحلیل ویدئویی هوشمند داخلی (IVS)، دانشمندان و محققان می‌توانند داده‌ها و دانش دقیق‌تری در مورد تنوع گونه‌ها، مهاجرت حیات وحش و سایر عناصر کلیدی در حفاظت از اکوسیستم‌ها جمع‌آوری کنند.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


یونیویو دوربین جدید PTZ

حریم خصوصی در امنیت ویدیویی

دوربین های هوشمند ایمنی در خانه های سالمندان 

اینستاگرام تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *