دسته‌بندی نشده

نحوه نصب دوربین در تشخیص پلاک

نحوه نصب دوربین در تشخیص پلاک

نحوه نصب دوربین در تشخیص پلاک: نیازی به گفتن نیست که تشخیص پلاک خودرو در پروژه های مختلف از اجرای قانون گرفته تا پارکینگ عمومی/مسکونی گسترش بیشتری پیدا کرده است. برای اینکه LPR به طور موثر کار کند، راه اندازی سیستم، به ویژه دوربین، از اهمیت بالایی برخوردار است.

موبایل در مقابل ثابت

مهم است که به سیستم LPR اشاره کنیم که می تواند متحرک یا ثابت باشد. در اولی، دوربین روی مثلاً یک ماشین گشت نصب می شود، در حالی که در دومی دوربین روی یک فیکسچر نصب می شود. پس نحوه نصب دوربین متفاوت است. در یک محیط متحرک، معمولاً دوربین های خود را با زاویه 45 درجه روی سقف قرار می دهید. رابرت آمانته، مدیر خط تولید Genetec می گوید: این کار به شما امکان می دهد چندین خط ترافیک را با یک دوربین بخوانید.

در یک محیط ثابت، فاکتورهای مختلفی در هنگام نصب دوربین باید در نظر گرفته شود، از جمله موقعیت آن، عرض خط، فاصله خواندن و همچنین زاویه دوربین.

 

موقعیت

هنگامی که دوربین را در کنار یک مانع قرار می دهید، باید در پشت مانع قرار گیرد، نه جلوی آن. در مورد دوم ممکن است وسیله نقلیه قبل از توقف از میدان دید عبور کند. اگر به هر دلیلی صفحه اشتباه خوانده شود، دیگر هرگز نمی توان آن را خواند. “اگر مانع بالا می رود، توجه داشته باشید که بازوی بوم می تواند صفحه یک وسیله نقلیه را که در حال نزدیک شدن است پنهان کند.”

نحوه نصب دوربین در تشخیص پلاک

عرض ورودی

به گفته نوبل، اگر سایت مشتری دارای ورودی وسیع باشد، باید از دوربین HD استفاده شود. یک دوربین ANPR با رزولوشن 1280، مهم نیست که چقدر خوب است، نمی تواند صفحات را در یک خط 6 متری بخواند. این به 6 x 256 = 1536 نیاز دارد، بنابراین برای صفحات اتحادیه اروپا 1600 یا 1920 و برای صفحات با اندازه ایالات متحده به 1920 نیاز دارد.

 

فاصله را بخوانید

Noble گفت: به عنوان یک قاعده کلی، فاصله عکسبرداری باید حدود سه برابر یا بیشتر از ارتفاع دوربین باشد. به عنوان مثال، اگر دوربین باید 3 متر ارتفاع داشته باشد تا از خرابکاری جلوگیری شود، فاصله عکسبرداری باید 9 متر یا بیشتر باشد. هر چه زاویه کمتر باشد بهتر است.

آمانته گفت: «دوربین ALPR می‌تواند تا فواصل 120 فوتی را بخواند، اما هر چه سعی کنید صفحه را دورتر بخوانید، متغیرهای بیشتری مانند روی هم قرار گرفتن ماشین‌ها وارد عمل می‌شوند.»

زاویه

در یک محیط ثابت، کاربر باید دوربین را تا حد امکان به خطی که می‌خواهد نظارت کند نزدیک کند، اما دوربین همچنان باید کمی زاویه داشته باشد. آمانته گفت: «قاعده کلی این است که در 30 درجه زوایای پان و شیب قرار داشته باشید.

 

نکات دیگر

به گفته Noble، اندازه صفحه گرفته شده بسیار مهم است و بهترین راه برای اندازه گیری آن استفاده از ارتفاع بر حسب پیکسل هر کاراکتر است. او گفت: “یک موتور خوب کاراکترهای صفحه را تا ارتفاع 12 پیکسل می خواند، اما به طور کلی تشخیص بهینه با اندازه بزرگتر، مثلاً 20 تا 30 پیکسل بالا، به دست می آید.” بنابراین بسیار مهم است که از لنز مناسب برای دستیابی به این ارتفاع کاراکتر استفاده شود.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که در برخی از سایت‌ها ترافیک ممکن است از بین خطوط عبور کند یا در زوایای دیوانه‌وار به ورودی سایت نزدیک شود. اگر دوربین را نمی‌توان عقب‌تر قرار داد و به ترافیک زمان بیشتری برای صاف کردن زمان می‌دهد، می‌توان دو چیز را امتحان کرد: استفاده از دو دوربین که در سراسر ورودی قرار دارند تا زوایای شدید را برطرف کنند، و از مدیریت ترافیک استفاده کنید، که دو روش برای آن وجود دارد، سرعت. دست اندازها و شیکین ها و خط کشی ها.» او گفت. “گاهی اوقات فقط مشخص کردن لبه های خطوط با رنگ سفید یا زرد می تواند ترافیک را تشویق کند تا از زاویه درست نزدیک شود.

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


نرم افزار هایک ویژن

مدیریت ترافیک هوشمند داهوا

افزایش امنیت با هایک ویژن 

اینستاگرام تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *