دسته‌بندی نشده

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته: فیلم های ضبط شده دوربین مداربسته را چگونه پاک کنیم؟

ممکن است زمانی لازم باشد که فیلم دوربین مداربسته را بخواهیم پاک کنیم و این سوال پر تکرار پیش بیایید که چگونه می توان بخشی یا کل حافظه دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته را پاک کرد؟ یا چگونه چند دقیقه از فیلم را از هارد دوربین مداربسته حذف کنیم؟ و چگونه میتوان از ضبط ناخواسته برخی لحظات و مکانها پیشگیری کرد؟

 

پاک کردن فیلم دوربین مداربسته از روی DVR (دی وی آر)

چناچه بخواهید از طریق DVR این کار را انجام دهید، می بایست پس از وصل کردن مانیتور و ماوس به دستگاه DVR ، با زدن کلیک راست ماوس گزینه منو را انتخاب کنید.

اگر قبلا به دستگاه رمز داده باشید در این مرحله باید رمز ورود را وارد کنید تا بتوانید وارد منوی دستگاه شوید. اکثر دستگاه های DVR دارای منوی شبیه بهم هستند و کافیست گزینه حافظه یا هارد  (Storage) را پیدا کنید و در این قسمت تیک کنار هارد را که در لیست نشان داده میشود را بزنید و سپس گزینه فرمت (Format) را انتخاب کنید تا تصاویر روی هارد پاک شود.

توجه داشته باشید در دستگاه های ضبط ، بعلت حفظ امنیت سیستم ، نمی توان بخشی از فیلم یا تصویر فقط یک کانال را پاک کرد و یا تغییری در تصاویر ضبط شده ایجاد کرد. این موضوع از این جهت است که تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته همیشه قابل استناد و معتبر می باشند و نباید تردیدی در صحت عملکرد سیستم نظارت تصویری بوجود بیاید.

 

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

پاک کردن فیلم دوربین مداربسته از طریق گوشی موبایل

چناچه روی تلفن همراه خود انتقال تصویر را انجام داده اید و از طریق اپلیکیشن به دستگاه  دی وی آر DVR متصل می شوید و قصد دارید که از راه دور فیلم ضبط شده را پاک کنید باید بدانید که امکان پاک کردن و فرمت هارد در اکثر دستگاه ها و برند ها امکان پذیر نمیباشد و فقط نمایش و بازبینی تصاویر و برخی تنظیمات اولیه وجود دارد و دسترسی به پاک کردن و فرمت هارد وجود ندارد.

 

پاک کردن تصاویر دوربین مداربسته با کامپیوتر و لپ تاپ

چنانچه شما رمز دستگاه دی وی آر را فراموش کرده باشید و امکان ورود به منوی آن را ندارید، از این روش می توانید استفاده کنید.

ابتدا می بایست درب کیس دی وی آر را بازکنید و هادر داخل آن را جدا کنید. باتوجه به اینکه پورت هادر از نوع SATA می باشد، برای اتصال آن به کامپیوتر، هم می توانید با کابل SATA به مادربرد وصل کنید و یا با استفاده از تبدیل SATA  به USB ، هارد را  به پورت USB کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل کنید.

سپس ازMy Computer  می توانید هارد متصل شده را مشاهده کنید و اطلاعات داخل آن را پاک کنید.

لازم است بدانید در معدود دستگاه های برخی برندها، که فیلم ضبط شده رو بصورت کلیپ های یکساعته یا نیمساعته نگهداری میکنند، این امکان وجود دارد که بجای فرمت کلی هارد، همان کلیپ مدنظر را از روی هارد پیدا و حذف کنید.

 

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

پاک کردن تصاویر ضبط شده در دوربین بی سیم دارای کارت حافظه

در دوربین هایی که از کارت حافظه SD CARD استفاده می کنند و روی خودشان تصویر را ضبط می کنند ، این کار متفاوت است و به دو روش زیر انجام می گیرد:

روش اول: با نرم افزار موبایل که جهت مشاهده تصاویر دوربین بی سیم استفاده می کنید، وارد تنظیمات آن شده و گزینه فرمت حافظه را بزنید.

روش دوم: کـارت حافظه را از داخل دوربین جدا کرده و به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کرده و از My Computer آن را فرمت کنید.

 

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

 

چگونه متوجه شویم تصاویر دوربین مداربسته پاک شده است؟

همانطور که میدانید تصاویر تعداد روزهایی که در حافظه دستگاه ضبط تصاویر DVR نگهداری می­شود، بستگی به ظرفیت هارد نصب شده داخل دستگاه دارد. بعنوان مثال اگر روی دستگاه هشت کاناله، یک هارد یک ترابایتی قرار دهید در منوی بازپخش متوجه می­شوید که به مدت 20 روز ضبط نگه داشته شده است. حال اگر در منوی بازپخش بازبینی، (PlayBack) وارد شوید و ملاحظه کنید که تعداد روزهای ضبط شده­ کمتر از حد همیشگی است، متوجه این موضوع خواهید شد.

راه دیگر برای تشخیص فرمت شدن هارد و یا هر تغییر ایجاد شده در DVR اینست که در منوی دستگاه وارد گزینه LOG شوید و گزارش فعالیتهای انجام شده روی دستگاه و از جمله فرمت هارد را ملاحظه کنید.

 

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته
چگونه از ضبط تصاویر ناخواسته جلوگیری کنیم؟

از قابلیت­های مفید و پرکاربردی که در سیستم های نظارت تصویری وجود دارد، تنظیمات مربوط به زمان ضبط و نقاط ضبط می­باشد. بدین معنی که شما می­توانید تنظیم کنید که در چه زمانهایی و چه ساعتهایی دستگاه عمل ضبط را برای چه کانالهایی انجام ندهد.

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

همچنین می توانید تنظیم کنید که چه بخش­هایی از تصویر را در نظر نگیرد و ضبط نکند و بصورت کادر مشکی نشان دهد. به این عمل، ماسک کردن تصویر (Privacy Mask) گفته می­شود که در آن، بخشی از تصویر هر کانال مورد نظر را می­توان انتخاب (ماسک) کرد تا دیده نشود.

نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته         نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


دوربین مداربسته وارم لایت

دوربین های IP چیست؟

دوربین مداربسته AHD 

اینستاگرام تلگرام

4 دیدگاه در “نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

  1. عبدی گفت:

    توضیحات خوب و کاملی بود. ممنون

  2. Ghasem گفت:

    بسیار مفید و کاربردی بود
    با تشکر از زحمات شما

  3. تیارا گفت:

    عالی بود مرسی از مطالب خوبتون

  4. شبنم گفت:

    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون 🙏🏻👌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *