دسته‌بندی نشده

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته: اولین چیزی که در انتخاب دوربین مداربسته اهمیت دارد، نیاز های شماست.

چرا میخواهید دوربین تهیه و نصب کنید؟

چه نوع سیستم دوربین مداربسته­ای می­خواهید؟

چقدر هزینه می­توانید پرداخت کنید؟

چه کیفیت تصویری را نیاز دارید؟

چه مکانهایی را می خواهید در تصویر داشته باشید؟

نیاز به نصب دوربین مداربسته

نیاز به نصب دوربین مداربسته میتواند به دلایل زیر باشد:

  • پیشگیری و بازدارندگی از جرم که وجود دوربین سبب آن می­شود.
  • نظارت تصویری دائم و داشتن یک تصویر زنده از محل مورد نظرتان
  • پیگیری هرگونه سرقت و خرابکاری و حوادث پس از رخ دادن آن

باشد. قطعا همه این موارد می­تواند در ایجاد امنیت، آسودگی خاطر و پیگیری اتفاقات تاثیرگذار باشد.

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

چه نوع سیستم دوربین مداربسته ای انتخاب کنید؟

یکی از مهم ترین مواردی که در ابتدای کار باید به آن فکر کنید این است که چه نوع دوربینی تهیه کنید. سیستم دوربین مداربسته به دو دسته کلی دوربین های آنالوگی  و دوربین های تحت شـبکه تقسیم می شوند.

تفاوتهای زیادی بین همین دو دسته دوربیـن وجود دارد که از جمله: قیمـت، کیـفیت تصـویر، نحوه اجرا و کابل کشی، تجهیزات و اقلام مورد استفاده در هریک از این دو سیستم نظارت تصویری.

 

نوع سیستم دوربین مداربسته

  • آنالوگی:  آنالوگ(منسوخ شده)، HDSDi (منسوخ شده)،HDTVi ، AHD ، HDCVi
  • تحت شبکه (دیجیتال)

 

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

نکته: بطورکلی می­توان گفت دوربین های آنالوگی برای محیط های کوچک یا متوسط و تعداد کم دوربین مناسب است .  برای فضاهای بزرگ و تعداد دوربین های زیاد و کیفیت تصویر بالا یا شرایط محیطی دارای نور شدید و یا پلاک خوانی و… بهتر است سراغ دوربین های تحت شبکه برویم.

پس از اینکه نوع سیستم آنالوگی یا تحت شبکه ای را انتخاب کردید، نقشه ای از محیط خود را در نظر بگیرید و جای دوربینها و محل نصب دستگاه ضبط را در آن مشخص کنید. همچنین مسیرهایی که کابل کشیده می شود از دوربین تا دستگاه ضبط ( یا سوئیچ شبکه در نوع تحت شبکه ای) را نیز مشخص کنید.

معمولا کابل ها را در داخل داکت پلاستیکی یا لوله فلکسی و خرطومی و حتی در فضاهای بیرونی داخل لوله فولادی و سینی فلزی و لوله پلی اتیلن عبور می دهند تا از آسیب و ضربه در امان باشند.

نکته: محل نصب دوربینها به دو دسته بیرونی و داخلی تقسیم میشوند. دوربین های بیرونی در معرض باد و باران و ضربه و… قراردارند بنابراین باید تا حد زیادی ضدآب و ضربه باشند. اما دوربین های داخلی که در شرایط امن تری هستند حتی می توانند دارای جنس پلاستیکی نیز باشند.

 

چقدر هزینه می­توانید پرداخت کنید؟

میزان مبلغی که برای خرید دوربین مداربسته می­خواهید هزینه کنید، تاثیر مستقیمی برکیفیت، طول عمر، راندمان و میزان و پوشش تصویری دوربین مداربسته دارد.

بطور مشخص نمیتوان راجع به قیمت دوربینها و مقایسه قیمت شان قضاوت کرد چراکه هر پروژه ای بنا بر تجهیزات مورد نیاز هزینه مختلفی خواهد داشت اما بطور کلی و در شرایط برابر میتوان گفت که در پروژه های متوسط، میزان هزینه دوربین های تحت شبکه حدود دو برابر سیستم آنالوگی است ولی این میزان همیشه ثابت نیست. علاوه بر اختلاف قیمتی که بابت دوربین و دستگاه ضبط داریم، استفاده از سوییچ شبکه و نوع کابل و هزینه های کابل کشی و اجرا نیز در این اختلاف قیمت موثر هستند.

قیمت دوربین مداربسته IP: کلیک کنید.

قیمت دوربین مداربسته AHD: کلیک کنید.

چه کیفیت تصویری را بهتر است استفاده کنیم؟

یکی از نکات مهم در خرید دوربین مداربسته کیفیت تصویر است: امروزه کیفیت تصویر دوربین های مداربسته حداقل دو مگاپیکسل ( (full HDمی باشند. با توجه به رشد سریع تکنولوژی و پردازنده ها، ممکن است درآینده­ای نه چندان دور این مقدار ارتقا پیدا کند. کمااینکه اکنون امکانات هوش مصنوعی و پردازش تصویر که تا چند سال پیش بعنوان یک نیاز اضافه بود، اکنون جزیی از سیستم نظارت تصویری شده است و بزودی بخشی جداناپذیر ازین سیستم خواهد شد.

کیفیت تصویر یا رزولوشن  (Resolutions)چیست؟

بطور ساده میتوان گفت رزولوشن به معنای وضوح است و نشان دهنده میزان کیفیت است.

پیکسل (Pixel) چیست؟ پیکسل کوچکترین نقطه در تصویر است که تشکیل دهنده تصویر می باشد. هر تصویر از تعداد زیادی نقطه یا همان پیکسل تشکیل میشود.

یعنی اگر روی تصویر تا جای ممکن زوم کنیم  در نهایت به یک نقطه میرسیم که یک پیکسل است با رنگ و اندازه مشخص.

وقتی میگوییم کیفیت (رزولوشن) تصویر، دو مگاپیکسل 2MegaPixel است یعنی دو میلیون پیکسل (نقطه) در تصویر وجود دارد. حال هرچقدر مقدار رزولوشن بیشتر باشد، تعداد پیکسل ها بیشتر می شوند و تصویر باکیفیت تر و باجزییات بیشتر خواهد بود.

 

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

 

چه مکانهایی را می خواهید در تصویر داشته باشید؟

از مهمترین اقدامات برای برآورد دوربین مداربسته، جانمایی محل دوربین ها می باشد. بهترین محل ها برای نصب دوربین  عموما در نقاط پرتردد و عمومی میباشد و یا جاهایی که محل ورود و خروج هستند ویا تجهیزات و وسایل قیمتی و مهم وجود دارند. بسته به محلی که میخواهید تجهیز کنید، این جانمایی متفاوت است.

 

 

ورودی های ساختمان، پارکینگ و انباری، حیاط، راهرو و ورودی آسانسور و راه پله.

درب های ورودی و خروجی، پارکینگ، انبار، صندوق و پیشخوان، قفسه های اجناس.

درب های ورودی و خروجی، پارکینگ، لابی و راهرو و ورودی آسانسور و راه پله، محل حضور ارباب رجوع و درصورت نیاز اتاق پرسنل و آبدارخانه.

درب های ورودی و خروجی و نگهبانی، پارکینگ، انبارها، خط تولید و دستگاه ها و محل حضور کارگران، اطراف کارخانه و درصورت نیاز در بخش اداری.

درب های ورودی و خروجی، حیاط و پارکینگ، سالن و راهرو و راه پله، آزمایشگاه و کتابخانه، زمین ورزشی و بازی، و درصورت نیاز اتاق مدیریت و پرسنل و آبدارخانه.

ورودی و خروجی شهر و شهرک ها، داخل میادین و تونل ها، تقاطع های پرترافیک و نقاط حادثه خیز.

 

با توجه به موارد فوق و درنظر گرفتن اینکه روز به روز نصب و بکارگیری دوربین مداربسته به یک امر مهم تبدیل گردیده است، میتوان تصمیم گرفت که برای تهیه سیستم دوربین مداربسته و نظارت تصویری را از کجا شروع کرد و چه تعداد و چه نوع سیستمی را انتخاب نمود.

قطعا بکارگیری تجربه افراد کارشناس و متخصص، در کاهش هزینه و انتخاب سیستم مطلوب بسیار مهم است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


نحوه پاک کردن فیلم دوربین مداربسته

دوربین مداربسته وارم لایت

دوربین مداربسته AHD 

اینستاگرام تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *