دسته‌بندی نشده

دوربین مداربسته ضد انفجار

دوربین مداربسته ضد انفجار

دوربین مداربسته ضد انفجار

دوربین مداربسته ضدانفجار در واقع نوعی از سیستم های مداربسته هستند که برای مکان های پرخطر استفاده می شوند. یک دوربین مداربسته معمولی در مکان هایی همچون معادن، ایستگاه های نفت و گاز، انرژی هسته ای و … برای اهداف نظارتی کافی نخواهد بود. از این رو چنین صنایعی، همواره نیاز به تکنولوژی های پیشرفته برای نظارت و رسیدگی به چالش های می باشد.

دوربین مداربسته ضد انفجار           دوربین مداربسته ضد انفجار

معرفی دوربین مداربسته ضد انفجار

دوربین مداربسته ضد انفجار دوربینی است که می توان در هر محیطی نصب کرد اما بیشتر در محیط های خطرناک که به صورت بالقوه خطر انفجار هر لحظه در آن وجود دارد استفاده می شود.
جنس بدنه این دوربین ها از فولاد قوی و ضدرنگ است تا در برابر انفجار از آیب های احتمالی در امان باشد.
این دوربین ها در برابر پرتوهای خطرناک ماوراء بنفش، بخار نمک و آلودگی هوا بسیار مقاومت فوق العاده ای دارند. همچنین برای مقاومت بیشتر بدنه فولادی این دوربین ها، الکترواندود شده است.

 

کاربرد دوربین های ضدانفجار

دوربین های ضدانفجار در مشاغلی همچون تانکرهای نفت و گاز، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، مکان های سوخت گیری هواپیماها، معادن زغال سنگ و یا پالایشگاه های نفت، تاسیسات تصفیه فاضلاب و… استفاده می شوند.
در این محیط ها اغلب گازهای قابل اشتعالی مانند استون، پروپان، متان، هیدروژن و یا گرد و غبار زغال سنگ موجود است.

دوربین مداربسته ضد انفجار چگونه می‌تواند از انفجار جلوگیری کند

این که دوربین مداربسته ما در برابر انفجار مقاوم باشد بوده سبب می‌شود در عملیات‌های امداد رسانی و رصد دقیق به صحنه وقوع انفجار و وپیگیری‌های بعدی ما توانایی بازبینی و نظارت داشته باشیم.

اما اگر دوربین مداربسته ضد انفجار ما در خود حسگر‌های نشت گاز یا حسگر‌های حرارتی داشته باشد می‌تواند سطح ایمنی سایت را به شدت افزایش دهد.

حسگر‌های حرارتی در دوربین‌های مداربسته ضد انفجار، اصلی‌ترین عامل مثلث انفجار را شناسایی و پیش از ایجاد فاجعه برای رفع آن هشدار می‌دهند. این عامل گرما است. حرارت ناگهانی یک اتصال کوتاه در سیم‌های یک کارخانه وقتی فهمی

 

برای مقایسه و خرید انواع دوربین و تجهیزات شبکه به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران ما  به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.


هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته آنالوگ

انواع دوربین مداربسته راهنمای خرید

اینستاگرام تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *